بازدید 4050
۱

جمهوری آذربایجان: به فرانسه پاسخ مناسب خواهیم داد

تنش در روابط باکو و پاریس وارد مرحله‌ای تازه شده به طوریکه وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه به خبرنگاران گفت که فرانسه مسئول مستقیم تنش در روابط با باکو است.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 27 January 2024


به گزارش تابناک، در ادامه تنش در روابط بین باکو و پاریس، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه جمع خبرنگاران گفت که روابط با باکو در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، بایراموف گفت: «دلیل این امر جمهوری آذربایجان نیست، متاسفانه این فرانسه است که چنین رفتار غیرقابل قبولی از خود نشان داده است».

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه فرانسه اخیرا ۲ کارمند سفارت جمهوری آذربایجان را در اقدامی متقابل اخراج کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «آن بویلون» سفیر فرانسه را برای ابراز اعتراض شدید به اقدامات دو کارمند سفارت فرانسه احضار کرده است. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ۲ دیپلمات فرانسه را عنصر نامطلوب معرفی و به آنها دستور داد.

وزیرخارجه جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: «با مسئولیت کامل می‌توانم بگویم که کشور اصلی پشت کار نظام مندعلیه کشورمان در عرصه‌های مختلف فرانسه است. جمهوری آذربایجان پاسخ مناسبی به این موضوع خواهد داد.»

یکی دیگر از دلایل تنش در روابط باکو با پاریس فروش تسلیحات ساخت فرانسه به ارمنستان است.

ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند.

این کشور همچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

بایراموف افزود: «ما کشوری نیستیم که چنین اقداماتی را علیه خودمان بی‌پاسخ بگذاریم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
آفرین تو میتونی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست