بازدید 1371

پکن: آمریکا بزرگ‌ترین تهدید امنیت فضایی است

وانگ ونبین در جریان یک نشست خبری با انتقاد از ادعایی که آمریکا از مدت‌ها پیش مطرح و بر اساس آن چین را تهدیدی در فضا معرفی کرده است، این تهمت‌ها را تنها بهانه‌ای برای گسترش هژمونی نظامی ایالات متحده در فضا دانست و تاکید کرد: واشنگتن بزرگ‌ترین تهدید امنیت فضایی است.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 27 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه ایالات متحده به طور علنی فضای خارج از جو زمین را به یک میدان نبرد تشبیه کرده است، خاطرنشان کرد: واشنگتن تلاش زیادی برای توسعه نظامی‌گری در جو و برانگیختن رقابت نظامی میان قدرت‌‎های بزرگ در فضا کرده است.

وانگ با اشاره به اینکه ایالات متحده مدت‌هاست از فناوری فضایی سوء استفاده می‌کند، یادآور شد: آمریکا به طرز خطرناکی فضاپیماهای دیگر کشورها را ردیابی و دنبال می‌کند و با این کار خطر برخورد در فضا را افزایش داده و رفتاری غیرمسئولانه را در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با تاکید بر اینکه پکن بر استفاده صلح‌آمیز از فضا پایبند و با مسابقه تسلیحاتی در آنجا مخالف است، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا از طریق انجام مذاکرات در جامعه بین‌المللی و با استفاده صلح‌آمیز از ابزارهای قانونی، امنیت را در فضای خارج از جو حفظ کنیم.

وانگ گفت: چین بار دیگر از ایالات متحده می‌خواهد که از انتشار اطلاعات نادرست، گسترش نظامی‌گری و افزایش آمادگی جنگی در فضا دست بردارد و مسئولیت واقعی خود در راستای حفظ امنیت در فضا و استفاده صلح‌آمیز از آن را بپذیرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی فضایی ارتش آمریکا پیش‌تر گفت که کشورش با دقت فعالیت‌های فضایی چین و تهدید احتمالی تاسیسات فضایی آمریکا را به علت گردآمدن سریع زباله‌های فضایی در مدار پائین زمین، رصد می‌کند.

جیمز دیکینسون فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده از تصویب قاطع قطعنامه ممنوعیت آزمایش‌های ضد ماهواره در مدار زمین در سازمان ملل متحد که با ایجاد حوزه‌های گسترده زباله فضایی، ماهواره‌ها و ایستگاه‌های فضایی را تهدید می‌کند، استقبال کرد.

دیکینسون افزود: نیروی فضایی آمریکا اکنون بیش از ۴۸ هزار قطعه زباله فضایی را در مدار نزدیک زمین ردگیری می‌کند که شامل انواع ماهواره، تلسکوپ، ایستگاه‌های فضایی و قطعات مازاد در اندازه‌های گوناگون است، در حالی که تعداد آنها در سه سال پیش تنها ۲۵ هزار قطعه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار