بازدید 12343

تحلیل فنی جام ملت‌های آسیا از زبان «مجید جلالی»

کارشناس فوتبال ایران گفت: در طول این تقریبا ۵۰ سال هیچوقت انقدر شانس قهرمانی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 26 January 2024

 به گزارش تابناک، مجید جلالی به «اطلاعات آنلاین» گفت: آن چیزی که واقعا مشهود است پیشرفت تیم‌های متوسط آسیا است. دیدید که آن‌ها در مرحله گروهی حریفان ساده‌ای برای تیم‌های بزرگ نبودند. فوتبال آسیا در حال پیشرفت، اما همواره ۴، ۵ تیم قدرت اول آسیا هستند. شاید ۶، ۷ سال طول بکشد تا تیم‌های نوظهور را در حد قدرت‌ها ببینیم. تیمی مثل عربستان با یک دیدگاه ایتالیایی ظاهر شده است و من نمی‌دانم از این روش چه در می‌آید. الان فوتبال مرموزی بازی می‌کند. هیچ خلاقیتی از آن‌ها نمی‌بینید. برای عربستان رفتن به سمت فوتبال ایتالیایی در نهایت ناکارآمد خواهد بود.


وی درباره عملکرد ژاپن و کره جنوبی گفت: آن‌ها هدفمند حرکت کرده اند. تیم‌ها یک دوره‌ای دارند که توام با نوسان است. آن تیمی خوشبخت است که در طول بازی‌ها به «پیک» خودش برسد. کره و ژاپن اینگونه هستند. 


جلالی درباره تقابل‌های دور حذفی اظهار داشت: حذفی شرایط خاصی دارد. خیلی مهم است که شما گل اول را نخورید و اشتباه نداشته باشید. در آن مرحله نیمکت شما خیلی مهم می‌شود. مثلا شما همین قطر که دوره قبل قهرمان شده است را ببینید، جالب است بدانید در همان دوره که قهرمان شدند از نظر مالکیت توپ تیم دوازدهم جام قبل بوده است. این نشان می‌دهد مرحله حذفی قواعد خاصی دارد. خود فیفا در این فکر است که برای این مرحله فکری کند. در مرحله گروهی ژاپن باخته، ولی شانس دارد که بالا بیاید. 


وی در ادامه درباره انتقادات به برخی مربیان که در دیدار سوم مرحله گروهی به دنبال نبردن و روبرو نشدن با تیم‌های قدرتمند در مرحله حذفی بودند به «اطلاعات آنلاین» گفت: این‌ها تحلیل است. این یک بخشی از استراتژی شماست. من نمی‌دانم کره این کار را کرده یا نه، اما اگر کرده باشد کار محکوم شده‌ای نیست. یعنی کسی نمی‌تواند «کلینزمن» را محکوم کند.


جلالی درباره روند تیم ملی کشورمان گفت: من روند تیم ملی را خوب دیده ام. ما از سه بازی حداکثر امتیاز را گرفته ایم و تقسیم انرژی خوبی هم داشته ایم. مثلا در این سه بازی به این رسیدیم که کدام زوج‌ها بهترند. زوج‌های بازی با فلسطین را شما دیدید؛ در بازی‌های بعدی تغییر کردند. به نظر من خوب بوده ایم. تیم امیدوارکننده بوده است. ما از نظر صداقت و فداکاری نیمکت خوبی داریم. 


وی درباره شانس قهرمانی تیم ملی گفت: این سوال را قاطعانه نمی‌توانیم جواب بدهیم، ولی باید برویم جلوتر و بعد نظر بدهیم. ما از همیشه شانس مان بیشتر است؛ یعنی در طول این تقریبا ۵۰ سال هیچوقت انقدر شانس قهرمانی نداشته ایم. ما باید باور‌های بچه‌ها را تقویت کنیم.


این کارشناس درباره این موضوع که قلعه نویی معتقد است برخی در ایران دشمن او و منتظر زمین خوردنش هستند گفت: فقط برای ایشان اینگونه نیست و هر کسی که بوده همین بوده است. این خوب نیست و فشار کاذب ایجاد می‌کند و به نفع فوتبال نیست. یادم است آقای قطبی وقتی سرمربی تیم ملی بود را در هتل دیدم. چقدر دلش گرفته بود. همین حرف‌ها را آقای طالبی، برانکو، اسکوچیچ و ... می‌گفتند. البته همه جای دنیا اینگونه است. برخی فشار‌ها منصفانه نیست و نتیجه جهت گیری باندی و شخصی است. به طور کلی ما هر چیزی که هستیم نتیجه عملکرد همه بخش‌ها است. جامعه و افکار عمومی در امتداد مهندسی روی افکار  است. بخش اعظمی از طرف رسانه‌ها است. اگر تیم ما نتیجه نگیرد همه به یک اندازه مقصرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست