بازدید 4631

آغاز طولانی‌ترین اعتصاب رانندگان قطار در آلمان

رانندگان قطار در آلمان روز چهارشنبه به طولانی‌ترین اعتصاب شان در تاریخ آلمان آغاز کردند. کارشناسان هشدار داده‌اند که اعتصاب حدود یک هفته‌ای رانندگان قطار، تأثیرات سنگینی بر اقتصاد آلمان وارد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 25 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه‌وله، اتحادیه رانندگان قطار در مشاجره بر سر شرایط کاری با دویچه بان، شرکت ملی خدمات قطار آلمان، یک اعتصاب شش روزه را اعلام کرده است که در این کشور بی‌سابقه است.

نه تنها مسافران بلکه بخش حمل و نقل نیز از این اعتصاب متاثر می‌شوند و برآورد شده است که خسارت اقتصادی آن به یک میلیارد یورو برسد.

این اعتصاب ساعت ۲ نیمه شب چهارشنبه آغاز شده است و تا ساعت شش شام دوشنبه ادامه می‌یابد. اعتصاب رانندگان قطارهای باربری یک روز زودتر آغاز شده است.

این چهارمین اعتصاب رانندگان قطارها از ماه نوامبر سال گذشته به این سو است که حاکی از تشدید مناقشه میان اتحادیه رانندگان قطار و دویچه بان بر سر حقوق و ساعات کاری می‌باشد.

اخیراً رانندگان قطارها از دهم تا دوازدهم ژانویه اعتصاب کردند. مذاکرات میان اتحادیه رانندگان قطار و دویچه بان در پایان نوامبر ۲۰۲۳ صورت گرفت و اتحادیه رانندگان پیشنهاد اخیر دویچه بان در مورد بهبود شرایط کاری را رد کرده است.

اتحادیه رانندگان قطار خواهان کاهش ساعات کاری از ۳۸ به ۳۵ ساعت بدون کاهش معاشات برای رانندگانی شده است که به صورت شفتی یا نوبتی کار می‌کنند. دویچه بان پیشنهاد کرده است که می‌تواند ساعات کاری هفتگی را سر از سال ۲۰۲۶ به ۳۷ ساعت در هفته کاهش بدهد. این شرکت می‌گوید که درخواست اتحادیه رانندگان به این خاطر عملی نیست که کمبود کنونی نیروی کاری را شدیدتر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست