بازدید 1678
هشدار به کوهنوردان:

خطر ریزش بهمن و سرمازدگی در ارتفاعات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف در ارتفاعات کشور و خطر ریزش بهمن خبر داد و گفت: کوهنوردی در روزهای پایانی هفته با مخاطره همراه است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 25 January 2024

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۵ بهمن) در ارتفاعات کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق جمعه (۶ بهمن) فعالیت سامانه بارشی قوی همراه با بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود که حجم این بارش‌ها در زاگرس مرکزی زیاد و سنگین و در ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی کشور با شدت کمتری در جریان است.

وی افزود: در مناطق ذکر شده شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد و مه آلودگی موجود در این نواحی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و می‌تواند منجر به انحراف از مسیر شود همچنین با توجه به برودت هوا و حاکمیت شرایط زمستانه، خطر سرمازدگی وجود دارد و وزش باد شدید در مناطق کوهستانی کشور با تشدید سوزباد و افت محسوس دما همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دره‌نوری و اسکی مخاطره‌آمیز است، اظهار کرد: طی این روزها کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران گفت: طی روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال تهران وضعیت جوی ابری و مه‌آلود، به تناوب بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و احتمال بهمن پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز اوایل روز نیمه‌ابری خواهد بود و با توجه به حجم برف تازه از روزهای قبل، در مسیرهای مستعد شرایط وقوع بهمن وجود دارد اما به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و از بعدازظهر بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

ضیاییان در پایان گفت: در این روزها فعالیت کوهنوردی به دلیل وقوع بهمن و کولاک برف با مخاطره همراه است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست