بازدید 82730
ششصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام هواپیمای حامل اسیران اوکراینی+فیلم/واکنش روسیه به ساقط شدن هواپیما توسط اوکراین

ششصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 24 January 2024

انهدام هواپیمای حامل اسیران اوکراینی+فیلم

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سناتور آمریکایی: فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است
۱۴۰۲/۱۱/۰۵ - ۰۱:۱۵

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یادداشتی که روز چهارشنبه در رسانه‌ها منتشر شد، از نمایندگان کنگره خواست که نسبت به اختصاص بودجه‌های اضافی به اوکراین سختگیری داشته باشند زیرا به گفته وی، «فساد در اوکراین از کنترل خارج شده است.»

 سناتور آمریکایی دی‌جی. ونس روز چهارشنبه از نمایندگان احزاب جمهوری‌خواه خواست نسبت به اختصاص بودجه‌های اضافی برای کمک به اوکراین تصمیمات شدیدتری اتخاذ کنند.

وی افزود: ما نمی‌دانیم پول‌های آمریکا در اوکراین کجا رفته است؛ چون فساد در این کشور از کنترل خارج شده است.

ونس یادداشتی را برای همکاران جمهوری‌خواه خود ارسال کرد و در مورد شکست های سیستمی در ردیابی کمک‌های آمریکایی به اوکراین هشدار داد و از آنها خواست که هرگونه کمک جدید به کی‌یف را رد کنند.

در این یادداشت، ونس همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه هیچ مدرکی مبنی بر انتقال غیرقانونی تسلیحات به اوکراین وجود ندارد، را رد کرد و اظهار داشت: گزارش اخیر بازرسان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان داده که هیچ مکانیسمی برای ردیابی سلاح‌های فرستاده شده به اوکراین وجود ندارد.

در گزارش دفتر بازرس کل پنتاگون که در ماه ژانویه منتشر شد، آمده است که این وزارت‌خانه نتوانسته است بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات ارسال شده به اوکراین را به درستی ردیابی کند.

کاخ سفید در تلاش است تا کنگره را برای تصویب بودجه بیشتر برای ارسال سلاح به اوکراین ترغیب کند. گفته می‌شود سلاح‌های ارتش اوکراین به اتمام رسیده است.

سناتورهای آمریکایی و مقامات دولت بایدن در هفته‌های گذشته در حال بررسی اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه اضافی به اوکراین بودند.

روسیه: ترکیه به ائتلاف ناتو تعهداتی دارد
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۲۱:۲۸

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که موافقت ترکیه با درخواست سوئد در ناتو «تصمیم مستقل آنکارا» است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» پسکوف در نشست خبری در مسکو گفت که ترکیه یکی از اعضای ناتو است و به همین دلیل در برابر این ائتلاف نظامی تعهداتی دارد.

بر اساس این گزارش، پارلمان ترکیه روز سه شنبه با ۲۸۷ رای موافق در مقابل ۵۵ رای مخالف عضویت سوئد را تایید کرد. مجارستان اکنون تنها کشور عضو ناتو است که ورود این کشور شمال اروپا به ناتو را امضا نکرده است.

دولت آمریکا نیز با استقبال از تصویب پروتکل عضویت سوئد در ناتو در پارلمان ترکیه، اعلام کرد که حضور این کشور در این ائتلاف نظامی باعث قوی‌تر شدن و ایمن‌تر شدن آن می‌شود.

فنلاند و سوئد  هر دو کشور شمال اروپا و نزدیک یا هم مرز با روسیه پس از آغاز جنگ مسکو علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، برای عضویت در ناتو درخواست دادند. ترکیه عضویت فنلاند در این ائتلاف را در ماه مارس تایید کرد اما گفت که منتظر است سوئد به یادداشت سه جانبه ژوئن ۲۰۲۲ برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی آنکارا پایبند باشد. هر عضو جدید ناتو باید توسط همه اعضای فعلی تایید شود، از جمله ترکیه که بیش از ۷۰ سال عضو این ائتلاف بوده است. 

پیش از این، یک پایگاه خبری ترکیه‌ای هشدار داده بود که تأخیر پارلمان این کشور در تصویب نهایی عضویت سوئد در ناتو، روابط آنکارا با واشنگتن را به بن‌بست رسانده است.

واکنش روسیه به ساقط شدن هواپیما توسط اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۲۱:۲۸

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با تأکید بر این‌که ذات واقعی خود را با سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه نشان داد، گفت که کی‌یف عمداً هواپیمای حامل اسرای جنگی اوکراین را منهدم کرد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه می‌گوید که اوکراین آگاهانه یک هواپیمای روس را به همراه اسرای جنگی خود این کشور ساقط کرد تا وصله این «اقدام تروریستی» را به مسکو بچسباند.

طبق این گزارش،‌ هواپیمای پرواز «چکالوفسکی – بلگورود» که حامل اسرای جنگی اوکراینی برای مبادله بود، حدود ساعت ۱۱:۱۵ به وقت مسکو توسط کی‌یف سرنگون شد و ۶۵ اسیر جنگی اوکراین به همراه ۶ خدمه و سه همراه روس اسرای جنگی کشته شدند.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه، بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار بود که بعد ازظهر امروز به وقت محلی تبادل اسرا در ایست بازرسی کولوتیلوکا در مرز روسیه و اوکراین انجام شود.

روسیه سرنگونی هواپیما توسط اوکراین را تایید کرد
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۲۱:۲۷

 وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به سقوط هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ این کشور که حامل اسرای اوکراینی به منطقه بلگورود برای تبادل بود، گفت اوکراین مسؤول این سرنگونی است و آن را اقدامی وحشیانه و جنون‌آمیز خواند. مسکو همچنین امکان هر گونه توافق را زیر سوال برد. 

پیش‌تر یک قانونگذار روس گفت که ارتش اوکراین مسؤول ساقط کردن این هواپیماست و این اقدام با استفاده از موشک‌های آمریکایی یا آلمانی ارسالی به اوکراین برای استفاده علیه روسیه انجام شده است. 

لحظه انهدام هواپیمای حامل اسرای اوکراینی+فیلم

وزارت دفاع روسیه از سقوط هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ حامل اسرای اوکراینی در منطقه بلگورود نزدیک مرز اوکراین خبر داد. 

اسپوتنیک به نقل از این وزارتخانه گزارش داد، در هواپیمای مذکور ۶۵ پرسنل نظامی اسیر شده اوکراین بودند که برای مبادله به منطقه بلگورود منتقل می‌شدند. طبق این گزارش، در این هواپیما همچنین شش خدمه و سه تن دیگر حضور داشتند. 

تعداد بازدید : 9745

فرماندار منطقه ویاچسلاو گلادکوف گفت، از حادثه آگاه است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. ویدئوی منتشره در شبکه‌های اجتماعی سقوط یک هواپیما در نزدیکی روستای یابلونوو و سپس انفجاری را نشان می‌دهد. 

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف گفت کرملین از سقوط هواپیما مطلع شده اما از ارائه جزئیات خودداری کرد. 

به گفته مسکو، یک هیأت از نیروی هوایی روسیه به محل حادثه اعزام شده تا دلایل این سانحه را مشخص کند. 

رسانه‌های اوکراینی: پدافند هوایی اوکراین هواپیما را سرنگون کرده است

همزمان رسانه‌های اوکراینی گزارش می‌دهند که نیروهای پدافند هوایی اوکراین یک هواپیمای روسی ایل-۷۶ را بر فراز بلگورود سرنگون کرده‌اند. 

به نوشته اسپوتنیک، در صورت تایید، این اولین بار نیست که اوکراین نیروهای خود را در اسارت روسیه می‌کشد. در ژوئیه ۲۰۲۲، نیروهای مسلح اوکراین بازداشتگاه یلنووکا که اسرای اوکراینی در آنجا حاضر بودند را هدف حمله موشکی قرار دادند. 

به گزارش راشا تودی، رسانه‌های اوکراینی شروع به حذف سخنان منابعی کرده‌اند که سقوط هواپیمای ایل-۷۶ را اقدام نیروهای مسلح اوکراین خوانده بودند.

معاون دومای دولتی (مجلس سفلای پارلمان روسیه) اوگنی پوپوف گفت که اوکراین از مسیر پرواز هواپیمای حامل اسرا آگاه بوده است. 

به گفته عضو دوما (رئیس کمیته دفاعی) آندری کارتاپولوف، جت دوم ایل-۷۶ با ۸۰ اسیر در حال پرواز بود، اما پس از سرنگونی جت اول تغییر مسیر داد. وی افزود این هواپیما توسط ارتش اوکراین با سه موشک پاتریوت یا آیریس-تی سرنگون شد.

منطقه بلگورود روسیه هم‌مرز با اوکراین در ماه‌های اخیر مورد حمله مکرر این کشور قرار گرفته؛ از جمله حمله موشکی دسامبر اوکراین که منجر به کشته شدن ۲۵ تن شد.

فرماندار منطقه بلگورود ویاچسلاو گلادکوف در خبری تکمیلی، مرگ همه سرنشینان هواپیمای ایل-۷۶ را تایید کرد. 

پولیتیکو: اروپا با توقیف دارایی روسیه، اقتدار خود را به آمریکا نشان دهد

تارنمای پولیتیکو با بیان این ادعا که اروپا باید اکنون دارایی روسیه را توقیف کند، نوشت: خودداری اروپا از چنین تصمیمی تا زمانی که آمریکا کاری نکرده، برای خودمختاری راهبردی اتحادیه اروپا طعنه‌آمیز خواهد بود.

 پولیتیکو افزود: به‌ تازگی، زمان و سرمایه زیادی صرف موضوع جداگانه‌ای درباره مالیات بر سود حاصل از دارایی‌های دولتی روسیه شده است که ۲۰۰ میلیارد یورو آن در یوروکلیر- خط مالی مستقر در بروکسل - سپرده شده است.

یوروکلیر یک واسطه است که وجوه را از یک حساب سپرده‌ به حساب سپرده‌ دیگر منتقل می‌کند و معمولا این دارایی‌ها را نگه نمی‌دارد و در واقع تا قبل از شروع حمله گسترده روسیه به اوکراین چنین دارایی‌هایی را نگه نمی‌داشت؛ اما اکنون که مملو از پول نقد است، موضع آن این است که این سود دوران جنگ – به میزان حدود ۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳ - دارایی خصوصی خودش (روسیه) محسوب می‌شود.

اروپا نه تنها باید این سود را توقیف کند، بلکه باید همه دارایی‌های روسیه را هم‌اکنون توقیف کند.

پولیتیکو مدعی شد از نظر اخلاقی، همه موافقند که روسیه باید تاوان مرگ و ویرانی را که در اوکراین شاهد هستیم، بپردازد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرده است که روسیه «باید عواقب قانونی» جنگ تجاوزکارانه خود از جمله غرامت را متحمل شود.

به علاوه ارزیابی‌های حقوقی زیادی انجام شده که به همان نتیجه‌ای رسیده اند که چند ماه پیش در پارلمان اروپا به آن رسیدیم: روسیه باید اکنون چنین غرامتی را پرداخت کند.

اکتبر گذشته پارلمان اروپا به صراحت اعلام کرد که مصادره دارایی‌های عمومی روسیه طبق قوانین بین‌المللی عرفی، یا به عنوان یک اقدام متقابل جمعی در پاسخ به نقض قانون برای ممانعت از جنگ‌های تجاوزکارانه از سوی روسیه یا به‌ عنوان یک اقدام متقابل جمعی، موجه است.

به همین ترتیب، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه پیشنهادی مبنی بر مصادره دارایی‌های دولتی روسیه را تصویب کرد. قوانین کانادا نیز اجازه توقیف دارایی‌های عمومی را می‌دهد.

پولیتیکو به بهانه دفاع شخصی جمعی نوشت: اروپا می‌تواند دارایی‌های خصوصی و عمومی روسیه را مسدود و ۱۲ دور تحریم و ممنوعیت سفر اعمال کند. بنابراین، می‌تواند ده‌ها هزار اوکراینی را برای خط مقدم آموزش دهد و میلیاردها یورو به‌عنوان تجهیزات تسلیحاتی فراهم کند. در واقع، پارلمان اروپا تنها چند روز پس از حمله تمام عیار روسیه، به دفاع شخصی جمعی استناد کرد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین حمایت نظامی لازم  کنند.

از بعد سیاسی، زمان تصرف این دارایی‌ها هم اکنون است؛ نه در آینده‌ای دور به‌عنوان بخشی از مذاکرات صلح. اگر منتظر بمانیم، بعید است که هرگز این دارایی‌ها را مصادره کنیم. به همین دلیل باید فورا به‌ عنوان بخشی از راهبرد کلی اتحادیه اروپا برای تحت فشار گذاشتن اقتصاد و ماشین نظامی روسیه این کار را انجام دهیم.

از نظر اقتصادی، انتقادی که گاهی علیه مصادره دارایی‌های دولتی مطرح می‌شود این است که این اقدام بازارهای مالی را مختل کرده و منجر به خارج کردن دارایی‌ها توسط کشورهایی مانند چین می‌شود.

در اصل، اگر اتحادیه اروپا و گروه هفت در این موضوع همگام عمل کنند، می‌توانند از هرگونه اختلال واقعی اقتصادی جلوگیری کنند.

اروپا هم اکنون باید دارایی‌های دولتی روسیه را مصادره کند و با وجود تمام صحبت‌های مربوط به خودمختاری راهبردی اروپا در سال‌های اخیر، طعنه‌آمیز خواهد بود اگر حتی در مورد موضوعی – آن هم وقتی دارایی‌ها در اروپا قرار دارند و اتحادیه اروپا به خوبی می‌تواند آنها را تصرف کند - تا زمانی که آمریکا اقدامی انجام نداده باشد، اتفاقی نیفتد.

اروپا باید این فرصت را غنیمت شمرده و با تقویت قدرت ژئوپلتیکی خود در نهایت، رهبری خود را نشان دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۷
دلقک اوکراین دچار جنون حاد شده و به هر چیزی در زمین و دریا و هوا شلیک میکنه ولو هواپیمایی که حامل مردمان خودش باشه
آی پی کانادا گرای هواپیمای رو شما دادی به زلنسکی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
دوست عزیز . هنوز تو لابی مرکز درمانی منتظر اسانسور هستی. بابا بگو فوریت پزشکی است
زدن هواپیمای اسیران اوکراین ضربه ای سخت به روحیه سربازان ارتش زلنسکی وارد خواهد کرد
به گزارش راشا تودی، رسانه‌های اوکراینی شروع به حذف سخنان منابعی کرده‌اند که سقوط هواپیمای ایل-۷۶ را اقدام نیروهای مسلح اوکراین خوانده بودند.

ننگ با رنگ پاک نخواهد شد ای زلنسکی
غربگدا جماعت همینه ، برای منافع غرب حتی سربازان ارتش خودش رو هم قتل عام میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
با افتخار تمام گدای غرب هستم .
گدای صداقت و درستی
گدای عمل
گدای کردار و رفتار و گفتار نیک
گدای غربم
دلقک کانادایی بیا تحلیل های شگرف خودت رو از این واقعه بیان کن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
اکراین که تنگ اید پوتینی به دمپایی در اید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
اکراین که تنگ اید پوتینی به دمپایی در اید!

حالت خوب نیست هذیون میگی کانادایی :(
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
قافیه(اکراین) به باتلاق تبدیل شود شاعر(پوتینی) تبدیل به دمپایی شود

افتاد؟
اوکراین سر ماجرای زدن هواپیماش در ایران کولی بازی دراورد ؛ حالا چرخ روزگار دامن خودش رو گرفت
زلنسکی دلقک به خاطر جنونی که داره و برای خوشحال کردن اربابش به هر جنبنده ای شلیک میکنه اما غافل از اینکه اینقدر کودنه که اومده سربازان خودش رو زده
دیگه وقتی رئیس جمهور مملکت دلقک باشه و شهردار کی یف بوکسور باشه طبیعیه که رئیس پدافند اوکراین هم استندآپ کمدینی چیزی باشه و چنین فاجعه ای رو رقم بزنه
پوتین سوراخ کثیف پاره پوره
زلنسکی زلنسکی مرگ به نیرنگ تو خون جوانان اوکراینی می چکد از چنگ تو
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
زلنسکی با رای مردم سرکاره
پوتین دیکتاتور متقلب چی ؟
مردم اوکراین تبدیل به عروسک خیمه شب بازی یک دلقک شدن و 20 درصد اوکراین از دست رفته و تمام زیرساخت هاشم نابود شدن و این عاقبت مردمیه که بدون هیچگونه سواد و شعور سیاسی میان یک بازیگر سینما و سلبریتی رو به عنوان رئیس جمهور انتخاب میکنن
کاش این آی پی کانادا و بقیه غربگداهای عقب افتاده هم در این هواپیما بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
چه قلب پاک و ذلالی. به رنگ پوتین چکمه پوشان. به هر حال. بگو فوریت پزشکی است.
روسیه سرنگونی هواپیما توسط اوکراین را تایید کرد

فایده نداره چون الان آی پی کانادا تکذیبش میکنه
لعنت ابدی خدا بر زلنسکی و هرچی غربگدای کاسه لیس آمریکاست
اوکراین در عملی کودکانه هواپیمای روسیه رو سرنگون کرد در صورتی که میدونست سربازان اوکراینی داخل هواپیما هستن ، عاقبت رئیس جمهور شدن یک دلقک
جنایتی که زلنسکی امروز کرد در تاریخ ثبت خواهد شد آیندگان حرکت دلقکانه زلنسکی را فراموش نخواهند کرد
دلقک اوکراینی پا به پای هم پیاله اش نتانیاهو جنایت می کند
یه هواپیمای روسی رو زدن اونم برای اینکه کم نیاره گفته توش اسرای اوکراینی بودن حتی یک لیست از اسرای کشته شده منتشر کرده روسیه که بی بی سی 20 تا افرادشو بررسی کرده دیدن این افراد قبلا آزاد شدن
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
مردک تو بی بی سی رو قبول داری؟
زلنسکی سیاست رو با سریال 90 شبی کمدی اشباه گرفته هر روز یه حرکت دلقکی میزنه
آیندگان در اوکراین همونطور از زلنسکی یاد میکنن که ما از قاجار یاد می کنیم ، سرزمین های اوکراین دو دستی توسط زلنسکی تقدیم روسیه شد
اگر بخواهیم پوتین را برای اغاز این حمله سرزنش کنیم همین یک قلم کافیست. جنگ هرگز و هرگز انسانی و ضروری نیست مگر مانند ایران در زمان صدام یا اکراین که از خاک خود دفاع می کند.
یاد هم قطار خودم در دشت عباس افتادم. بعد از دو سال خدمت سربازی زیر اتش موشک و بمب روسی صدام روز اخر که امده بود از یگان برگه پایان خدمت بگیره ترکش خورد و......
پاسخ ها
چهارسال دور دنیاگشته ام
| Netherlands |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
دم پوتین گرم که جلوی ظلم ناتو و کمپ ها و پایگاه های نظامی اکراین در آمریکارو گرفت، اون انگلیس بی شرف هم بزودی اعلام جنگ میکنه وای بدجوری با موشک های سپاه غافلگیر میشه
بدبخت روسیه از ابرقدرتی به چه روزی افتاده
امریکا از روسیه بدتر روسیه از امریگا بدتر انگلیس از هر دوی انها بدتر.
خودتون را سرگرم چه اراجیفی کرده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
??بسیار زیبا و متین گفتی
در این 8سال جنگ از روسیه به ما چه رسید
خداوند بزرگ جهان هستی را آفریده است ودر نزد اومردم اکراین وغزه ولبنان وعراق وسوریه وایرلن وهرکجای عالم هستی تفاوتی ندارد وظلم وستم در روی کره خاکی محکوم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست