بازدید 2572
۱

رای جالب قاضی همدانی در راستای قانون هوای پاک

یک قاضی در همدان مدیرعامل کارخانه ای که با آلودگی هوا موجب به خطر انداختن سلامت مردم منطقه شده است را به عیادت و ابراز همدردی با بیماران ریوی به مدت سه سال و مستندسازی و ارائه به دادگاه محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 24 January 2024

به گزارش «تابناک»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک شرکت آلاینده هوا با وجود دریافت اخطاریه های متعدد از این اداره کل نسبت به رفع آلایندگی اقدامی نکرد بنابراین به دلیل آلودگی شدید و مستمر هوا پرونده ای برای مدیر این واحد آلاینده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

سیده مریم محمدی اضافه کرد: پس از رسیدگی به اتهام ایجاد آلودگی هوا ناشی از فعالیت کارخانه و اثرات مخرب آن بر انسان و محیط زیست، دادگاه رای بر محکومیت مدیرعامل این واحد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: بر اساس رای دادگاه مدیرعامل این واحد به قرار تعلیق مراقبتی، اجرای مجازات حبس وی را به مدت سه سال با قید اینکه هر ماه با حضور در یکی از بیمارستان های تخصصی همدان، در بخش بیماران ریوی حاضر و با عیادت، مراتب ابراز همدردی خود را به بیماران ریوی مستندسازی به تصاویر اعلام و مراتب را به قاضی اجرای احکام در پایان هر ماه گزارش دهد، تعیین کرد.

محمدی تاکید کرد: هدف قاضی از صدور این رای آگاه ساختن فرد به تبعات آلودگی هوا بر سلامت افراد است.

۲۹ دی ماه روز جهانی هوای پاک نام گذاری شده است و برنامه های این روز در قالب هفته هوای پاک از ۲۶ دی آغاز و تا ۲ بهمن برگزار شد.

روزهای ناسالم هوای استان همدان از ۳۹ روز در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ روز در سال جاری و روزهای خطرناک از ۱۰ روز به صفر رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
سلام، آفرین به این مدیرکل جهت پیگیری مسئله و آفرین به این قاضی بابت رفتار شجاعانه و خردمندانه. امیدوارم کاربران در سطح وسیع از این اقدام دفاع نمایند تا هم دلگرمی براای مسئولین باشد و هم سایرین را به دقت در مسائل زیست محیطی ترغیب نماید. البته در این بین رفع مشکل آلایندگی نباید فراموش گردد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی