بازدید 7523

بلینکن: آمریکا با تغییر دائمی در قلمرو غزه مخالف است

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه شب مدعی شد ؛ کشورش با هر گونه تغییر دائمی در قلمرو غزه مخالف است.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰ 24 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بلینکن در سفر به ابوجا پایتخت نیجریه گفت: وقتی مساله وضعیت دائمی غزه مطرح می‌شود، ما همچنان به صراحت می‌گویم که قلمرو این منطقه نباید غصب شود.

بیش از یک ماه پیش ۶۰ تن از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به بلینکن از دولت این کشور درخواست کردند تا بر مخالفت خود با «آواره کردن اجباری و دائمی» فلسطینی‌های ساکن غزه قویا تاکید کند.

آنها همچنین نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در جنگ اسرائیل علیه غزه ابراز نگرانی کرده و خواستار «شفاف‌سازی دولت درباره برخی درخواست‌های خود در رابطه با کمک‌های بشردوستانه بیشتر و بودجه امنیتی» برای اسرائیل شدند.

آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. اما دولت بایدن خواستار ۱۴ میلیارد دلار دیگر برای ارائه به این رژیم شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا به طور رسمی اعلام کرد که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است.

وی مدعی شد که همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی رژیم اسرائیل باشد.

گروهی از قانونگذاران یهودی در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارت نتانیاهو در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کردند: ما بشدت با نخست وزیر اسرائیل مخالفیم. راهکار دو کشوری تنها مسیر رو به جلو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست