بازدید 12408
ششصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

وقوع انفجارهای مهیب در دو شهر بزرگ اوکراین+ فیلم/آماده شدن آلمان برای جنگ با روسیه

ششصد و هشتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 23 January 2024

وقوع انفجارهای مهیب در دو شهر بزرگ اوکراین+ فیلم

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ایتالیا بدنبال تقویت حمایت از اوکراین در نشست گروه ۷
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۳:۴۵

به گفته یک منبع خبری نزدیک به دولت ایتالیا، این کشور به عنوان رئیس گروه هفت در نشست آتی قصد دارد موضوع حمایت کامل کشورهای این گروه از اوکراین را در اولویت قرار دهد.

 یک منبع خبری نزدیک به دولت ایتالیا گفت که این کشور در نظر دارد از ریاست خود بر کشورهای گروه۷ استفاده کند تا تصور پیروزی روسیه بر اوکراین و اینکه غرب از کمک به کی‌یف خسته شده است را به چالش بکشد.

ایتالیا به عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت شامل کشورهای آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه و کانادا در ماه ژوئن امسال میزبان نشست کشورهای این گروه خواهد بود.

به گفته این منبع آگاه، موضوعات نشست آتی گروه هفت موضوعاتی از جمله جنگ خاورمیانه، امنیت غذایی، تغییرات آب و هوایی، توسعه در آفریقا، تعامل با چین و هوش مصنوعی است.

این منبع که اجازه نداشت در مورد برنامه‌های ایتالیا صحبت کند، گفت: مانند دو دوره اخیر این کشور به عنوان رئیس گروه هفت در نظر دارد موضوع حمایت از اوکراین را در اولویت کارهای گروه قدرت‌های جهانی قرار دهد.

به نظر می رسد در ماه های اخیر حمایت کشورهای غربی از اوکراین به دلیل اختلاف بین بروکسل و واشنگتن ضعیف شده است.

به گفته این منبع خبری رهبران گروه ۷ مصمم هستند نشان دهند که به طور کامل از کی‌یف حمایت می‌کنند.

کنایه بورل به طرح صلح ترامپ درباره اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۳:۴۴

 ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر ارائه راه‌حل ۲۴ ساعته جهت توقف جنگ اوکراین با واکنش کنایه آمیز «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همراه شد.  

وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۲ ژانویه گفت «اظهارات ترامپ مبنی بر پایان دادن به حملات تمام عیار روسیه علیه اوکراین شبیه به یک معجزه است» و افزود هیچ کس نتوانسته یک «فرمول جادویی» برای پایان دادن به جنگ اوکراین طی ۲۴ ساعت ارائه دهد.

بورل خطاب به ترامپ گفت: مطمئناً خیلی خوشحال خواهم شد اگر ترامپ بتواند فرمول جادویی را برای پایان دادن به جنگ در ۲۴ ساعت به اوکراینی‌ها پیشنهاد دهد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از این چند مرتبه گفته که در صورت بازگشت به مقام ریاست‌جمهوری و در بدو ورود به کاخ سفید، برنامه‌ای را جهت تضمین صلح اوکراین ظرف مدت ۲۴ ساعت پیشنهاد خواهد کرد.

ترامپ جزئیات بیشتری از طرح پیشنهادی خود ارائه نکرده، با این حال بار دیگر در جریان پیروزی در انتخابات مقدماتی در آیووا ادعایش را برای ارائه راهکار صلح سریع مطرح و عنوان کرد اگر در انتخابات پیروز شود خیلی سریع جنگ را پایان می‌دهد.

زلنسکی در ماه نوامبر به ترامپ پیشنهاد سفر به اوکراین را داده بود، اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.

لاوروف: آماده مذاکره صلح هستیم اما نه با هر کسی
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۳:۲۳

«مخالف مذاکره نیستیم» اظهارات جدید وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس با تاکید بر اینکه این مذاکره با کسانی انجام خواهد شد که خواهان عدالت در روابط روسیه و اوکراین و «به دنبال توقف سیاست غرب در استفاده از کی‌یف به عنوان ابزار جنگ علیه مسکو هستند». 

لاوروف این اظهارات را در رد ادعای وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در داووس مبنی بر این که روسیه مخالف مذاکره است بیان کرد و گفت روسیه همواره تاکید کرده آماده گفت‌وگو درباره هر پیشنهاد جدی است که شامل بحث درباره «وضعیت واقعی، منشاء آن و دستیابی به راه‌حل است». او تاکید کرد «راه‌حل باید تضمین‌کننده منافع مشروع و ملی روسیه و مردم اوکراین باشد».

اخیراً معاون وزیر خارجه روسیه میخائیل گالوزین در مصاحبه با اسپوتنیک ضمن یادآوری فرمان رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در ممنوعیت مذاکرات با روسیه گفت «مسکو هیچ اراده سیاسی برای صلح چه در اوکراین و چه در غرب نمی‌بیند». 

معاون لاوروف گفت در هر مذاکره‌ای باید وضعیت بی‌طرف (حائل و خارج از ناتو) و عاری از هسته‌ای اوکراین، غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی این کشور و به رسمیت شناختن واقعیت‌های جدید سرزمینی آن و رعایت حقوق شهروندان روس زبان که در آنجا زندگی می‌کنند، تضمین شود. 

وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین و منطقه غرب آسیا به نیویورک سفر کرده، در مصاحبه با شبکه آمریکایی افزود مسکو از سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ در حال هشدار به شرکای غربی درباره گسترش ناتو بوده است.

ناتو هرگونه تهدید نظامی قریب‌الوقوع از سوی مسکو را رد کرد
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۳:۲۲

دبیرکل ناتو در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دهه‌های اخیر این ائتلاف گفت: هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از سوی روسیه علیه هیچ یک از اعضا وجود ندارد.

 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد با اینکه هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از سوی روسیه علیه هیچ یک از اعضای این ائتلاف وجود ندارد اما ناتو بازدارندگی خود را با برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دهه‌های اخیر که قرار است اواخر هفته آغاز شود، ‌ادامه می‌دهد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز در بروکسل هدف از برگزاری این رزمایش را اطمینان از آمادگی نیروهای ناتو برای دفع هرگونه اشتباه محاسباتی روسیه در مورد محافظت از خاک کشورهای عضو ناتو عنوان کرد و گفت: تا زمانیکه این اقدامات را انجام دهیم، هیچ حمله‌ای علیه قلمرو ناتو انجام نخواهد شد.

ناتو در حالی برای انجام بزرگ‌ترین رزمایش پساجنگ سرد با عنوان مدافع ثابت قدم ۲۰۲۴ اقدام کرده است که بیش از بازدارندگی در مقابل پیشروی احتمالی روسیه در قالب یک ائتلاف غربی، اهداف پنهانی همچون ترمیم شکاف داخلی، پیشبرد پروژه روس‌هراسی و تداوم یارگیری را نیز دنبال می‌کند.

 

آماده شدن آلمان برای جنگ با روسیه
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۱:۲۵

هشت روز بعد از انتشار گزارش ۲۵ دی ماه روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد‌ دی ‌اف»(ZDF) اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

او در این مصاحبه می‌گوید که آلمان باید احتمال را در نظر بگیرد و  ما باید «خودمان را برای یک خطر ناشناخته آماده کنیم، خواه (این خطر) پیش بیاید یا نیاید».

سخنان پیستوریوس و گزارش بیلد در شرایطی منتشر شده که مقام‌های مسکو اعلام کرده‌اند که روسیه تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای عضو ناتو نیست و برنامه‌ای برای چنین حمله‌ای ندارد.

در شرایطی که آلمان از مهم‌ترین حامیان تسلیحاتی اوکراین بوده است، پیستوریوس تجهیز برای احتمال جنگ با روسیه را «ضروری» خواند و گفت که آلمان به همراه متحدانش در ناتو «دقیقاً» همین کار را دارد انجام می‌دهد.

هشدار جدی کرملین به غرب
۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۲۱:۲۴

 روسیه در جریان یک موضع‌گیری هشدار داده است که اگر غرب دارایی‌های مسدود شده این کشور را جهت ارائه به بازسازی و کمک به اوکراین مصادر کند، این اقدام را به همین شیوه تلافی خواهد کرد.

غرب در تاریخ فوریه سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی این کشور را توقیف کرد و اکنون رهبران گروه جی ۷ قصد دارند در مورد نحوه مصادره قانونی این دارایی‌ها جهت تامین مالی مورد نیاز برای بازسازی اوکراین با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

تصمیم اتخاذ شده از سوی کشورهای غربی، مقامات روسیه را به شدت خشمگین کرده است و آنها به غرب هشدار داده‌اند در صورت انجام این اقدام به اندازه همان دارایی مصادره شده به این کشورها ضرر وارد کرده و این اقدامشان را تلافی خواهد کرد.

در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین عنوان کرده است روسیه فهرستی از دارایی‌های خارجی کشورهای غربی دارد که اگر این کشورها بخواهند دارایی‌های این کشور را مصادره کنند، روسیه نیز بری تلافی همه آنها را توقیف می‌کند. کرمیلن حتی اقدام برای توقیف دارایی‌های روسیه را نوعی «سرقت آشکار»از سوی غرب عنوان کرده است.

وقوع انفجارهای مهیب در دو شهر بزرگ اوکراین+ فیلم

دو روز بعد از حمله اوکراین به بازار دونتسک و «تروریستی» خواندن آن توسط کرملین، مقام‌های اوکراینی امروز سه شنبه از «سلسله انفجارها» در این کشور خبر دادند.

مقام‌های کی‌یف پایتخت اوکراین می‌گویند که در نتیجه موج حملات روسیه، حداقل دو نفر زخمی شدند. به روایت آنها، مسکو به پایتخت و همچنین خارکیف دومین شهر بزرگ اوکراین حمله موشکی کرد.

تعداد بازدید : 577

رئیس اداره تحقیقات خارکیف اوکراین سرگئی بولوینوف اعلام کرد که طبق اطلاعات اولیه، در نتیجه حملات روسیه چند نفر شامل یک زن و تعدادی کودک زخمی شدند و یک ساختمان مسکونی آسیب دید.

شهردار کی‌یف ویتالی کلیتچکو گفت که در کی‌یف انفجارهایی رخ داد و در پیامی تلگرامی خطاب به ساکنان پایتخت نوشت: «پناه‌گاه‌ها را ترک نکنید».

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از شاهدان عینی درباره وضع پایتخت اوکراین خبر داد که ساکنان کی‌یف و حومه آن «چند موج انفجار» را تجربه کردند.

مقام‌های مسکو تاکنون اظهارنظری درباره حملات امروز به کی‌یف و خارکیف انجام نداده و آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

روایت اوکراین در شرایطی منتشر شده که روز یکشنبه حمله کی‌یف به یک بازار در دونتسک جان حداقل ۲۵ غیرنظامی را گرفت و ۲۰ نفر دیگر را زخمی کرد؛ حمله‌ای که دبیرکل سازمان ملل آن را قویا محکوم کرد.

بورل: اتحادیه اروپا ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ است

 جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه از آغاز جنگ در اوکراین ۳۰ میلیارد یورو به کی‌یف کمک نظامی کرده است، گفت: در طی این مدت کشورهای عضو این اتحادیه همچنین ۴۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، بورل با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا حمایت اقتصادی، بشردوستانه و تسلیحاتی بی‌سابقه‌ای از اوکراین در جنگ با روسیه به عمل آورده‌ است، یادآور شد: این جنگ به شکل گرفتن ائتلاف امنیتی ترانس آتلانتیک نیز کمک کرد.

وی با بیان اینکه با وجود ارائه این کمک‌ها، اتحادیه اروپا اغلب در تحویل تسلیحات لازم به اوکراین بسیار کُند عمل کرده است، خاطرنشان کرد: ما تنها زمانی اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین کردیم که این نگرانی وجود داشت که روسیه توانایی دارد در جبهه‌های نبرد پیشروی کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با تاکید بر اینکه این رویه باید تغییر کند، افزود: ما باید برای حمایت از اوکراین تا زمانی که نیاز است هر کاری را که برای رسیدن این کشور به پیروزی لازم است را انجام دهیم.

دیدار زلنسکی و نخست وزیر لهستان

 دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان با اشاره به اینکه ورشو آماده نهایی کردن مذاکرات در مورد تولید مشترک سلاح و مهمات با کی‌یف است، از کمک تسلیحاتی جدید به این کشور درگیر جنگ با روسیه خبر داد.

به گزارش راشا تودی، نخست‌وزیر لهستان که برای دیدار و گفت وگو با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به این کشور سفر کرده است، دوشنبه در کی‌یف با بیان اینکه ورشو متعهد به ارسال سلاح به اوکراین تا باز پس‌گیری تمامی اراضی از دست رفته‌اش است، خاطرنشان کرد: ورشو قصد دارد به اوکراین وام نقدی بدهد تا این کشور قادر باشد در مقیاس‌های بزرگ‌تر اقدام به خریدهای تسلیحاتی کند.

در همین حال زلنسکی نیز پس از دیدار و گفت وگو با نخست‌وزیر لهستان در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: لهستان به ما وام می‌دهد تا خریدهای بزرگ تسلیحاتی انجام دهیم.

وی افزود: ما از حمایت تزلزل‌ناپذیر لهستان و بسته کمک نظامی جدید این کشور برای اوکراین و همچنین همکاری ورشو برای تولید مشترک مهمات و تسلیحات در خاک اوکراین قدردانی می‌کنیم.

به نوشته راشا تودی، بر اساس آمار مؤسسه اقتصاد جهانی کیل، ورشو از زمان آغاز جنگ در اوکراین تاکنون بیش از ۳ میلیارد یورو به کی‌یف کمک کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
.امروز قیمت دلار رسبد به استانه ۵۶ هزار تومن. یادتون هست که زمانی که معجزه هزاره که رابطه بس نزدیکی با پوتین داشت و همون باعث مصونیت اهنین او هست در زمانی که دلار ۸۰۰ تومن بود می گفت اونقدر ورق پاره صادر کنید تا...... نتیجه را امروز ملت ایران دارند زندگی می کنند. ملت روسیه هم ده سال دیگر اقتصادی نخواهند داشت که نتیجه سیاست پوتین را زندگی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
برگ کپکی مشکل تو دلاره یا روسیه؟ بالاخره تکلیف مارو روشن کن
دلار ایران به تو چه ربطی داره؟ نکنه از دشمنان ایران در داخل خاک ایران برات پول میفرستن که اینطوری پرپر میزنی؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
۱۱۳۵. از مدادوف بدتر کردی. واقعا خواستی فقط چیزی گفته باشی. اکراین چو تنگ اید. پوتینی به دمپایی اید
سال ۲۰۲۳ اولین سالی بود که تحریمهای روسیه که نتبجه مدیریت داهیانه پوتین بود بطور کامل اجرا شد. نتیجه ان کاهش و دست رفتن ۲۰۰ میلیارد دلار درامد صادراتی نفت و گاز ۷۰ میلیارد دلار فرار سرمایه و ۷۰ میلیارد دلار هزینه اضافه نظامی که اگر هزینه دور زدن تحریمها و عدم همکاری با اقتصاد دنیا را به ان اضافه کنید فاجعه هست. تازه امسال شدید تر هم خواهد بود. می بینید پوتینی ها با غرور و میل بی پایان به خدمت چه بلایی سر کشورها می اورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
تو الان نگران اقتصاد روسیه شدی؟
اقتصاد روسیه به ما ربطی نداره
ولی خوشبختانه نابودی اقتصاد روسیه و اروپا به نفع ایران در حال انجامه
انریکا که هنوز داره به زور خودشو سرپا نگه میداره با چاپ پول
به امید نابودی اقتصاد همشون و کانادا
امیدوارم ارباب مشنگت هم زودتر درگیر جنگ تمام عیار بشه
واقعا دلمان برای داستانهای اخر الزمانی مدادوف تنگ شده. فکر کنم الان بعد از فتح اروپا و نیو یورک توسط روسبه مدادف میگه تنها ت هالیوود در غرب امریکا مانده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
برگ چنار بیا من خودم با مداد برات داستان مینویسم
بازار مالی دنیا دست سلطه گران صهیونیست است. روسیه نقطه ضعف ناتو و غرب را فهمیده است. پشت پرده به گروه‌های مقاومت کمک می کند علیه اسرائیل.
غرب برای نجات اسرائیل اوکراین را قربانی می کند
پاسخ ها
سنیک3
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
ترامپ می‌خواهد ناتو را منحل کند به همین دلیل ناتو قبل از انتخابات آمریکا وارد جنگ با روسیه خواهد شد.
اروپا ملیجک آمریکا شده و در مقابل مسلمانان بسیار آسیب پذیر . آمریکا ابتدا در خاورمیانه سر بریده خواهد شد
دوستان زندگی به چه قیمتی
ترامپ بیاد یک روزه حل میکنه میگه 20 درصد مال تو 80 درصد مال من زلنسکی هم کاره ای نیست چون دستش تو جیب امریکاست
به امید درگیری تمام عیار شرق و غرب
تو این چند وقت خیلی کمتر به ایران گیر میدن چون سرشون گرمه
اروپایی ها به ویژه آلمان بازهم مثل جنگ دوم جهانی شده اند پالان آمریکا!این اروپا دیگه آن اتحادیه سابق نخواهد شد،آمریکا باقربانی کردن اینها در واقع داره هزینه تضعیف روسیه را از جیب اروپا میده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست