بازدید 2539

اطلاعات هک‌شده میلیاردها کاربر لو رفت

تعداد ۲۶ میلیارد رکورد داده لو رفته از لینکدین، توییتر، تلگرام، دراپ باکس و چندین شبکه و سازمان کشف شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 23 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از فربس، محققان امنیتی طی یک هشدار اعلام کرده‌اند پایگاه داده‌ای حاوی ۲۶ میلیارد رکورد اطلاعات لو رفته از کاربران شبکه‌های اجتماعی، کشف شده است. این اتفاق که توسط محققان به نشت عظیم داده ها، یا مادر همه نقض‌های امنیتی لقب گرفته است، که احتمالاً بزرگترین مورد کشف‌شده تاریخ تا به امروز است.

به گفته محققان«سکیوریتی دیسکاوری» و «سایبرنیوز»، پایگاه داده تازه کشف شده از اطلاعات لو رفته تا 12 ترابایت حجم دارد.

تیم تحقیقاتی معتقد است پایگاه داده ای که در یک نمونه ذخیره‌سازی باز یافت شده است، احتمالاً توسط یک عامل مخرب یا کارگزار داده جمع‌آوری شده است. آنها می گویند: « تهدید کنندگان می توانند از داده های جمع آوری شده برای طیف گسترده ای از حملات، از جمله سرقت هویت، طرح های پیچیده فیشینگ، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب های شخصی و حساس استفاده کنند.»

سوابق کاربران پلتفرم‌ها و سرویس‌هایی مانند توییتر، دراپ باکس، لینکدین، ادوبی، کانوا و تلگرام و نیز داده‌های پیام‌رسان تنسنت و شبکه اجتماعی وبیو، در این پایگاه داده یافت می‌شوند. محققان همچنین می گویند که سوابق مجموعه هایی از ایالات متحده و سایر سازمان های دولتی را می توان در آن یافت.

محققان می گویند، این داده ها سوابق جمع آوری شده از هزاران نقض قبلی و نشت داده است. علاوه بر این، بدون شک تعداد زیادی رکورد داده های تکراری در این مجموعه وجود دارد. با این حال، درج نام کاربری و ترکیب رمز عبور به این معنی است که این موضوع نگران کننده است.

جیک مور، مشاور امنیت سایبری گفت: «ما هرگز نباید آنچه را که مجرمان سایبری با چنین اطلاعات محدودی می توانند به دست آورند، دست کم بگیریم. مور ادامه داد: «قربانیان باید از عواقب رمزهای دزدیده شده آگاه باشند و در پاسخ به آن به‌روزرسانی‌های امنیتی لازم را انجام دهند، این شامل تغییر گذرواژه‌های خود، احراز هویت دو مرحله ای، هشیار بودن در مورد ایمیل‌های فیشینگ است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی