بازدید 3175

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه ۱۸ درصد بود که مجلس آن را کافی ندانست و دولت هم با افزایش ۲۰ درصد حقوق موافقت کرد.
کد خبر: ۱۲۱۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 23 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه در دولت در حال تکمیل است که در روز‌های آینده به مجلس تقدیم می‌شود.
 
 داود منظور در خصوص تغییرات کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و افزایش حقوق کارمندان به ۲۰ درصد گفت: افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با ظرفیت‌های تامین مالی باشد و هدف دولت این است که بودجه غیر تورمی بسته شود.
 
منظور توضیح داد: قطعاً مردم راضی نخواهند بود که میزان حقوق و دستمزد را بالا ببریم، اما از روش‌های تورمی مانند روش‌های قرضه‌ای یا با استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی بخواهیم کسری بودجه دولت را تامین کنیم، زیرا نهایتاً اثر تورم بیشتر می‌شود و افزایش حقوق را خنثی می‌کند.
 
وی تاکید کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق در لایحه بودجه ۱۸ درصد بود که مجلس آن را کافی ندانست و دولت هم با افزایش ۲۰ درصد حقوق موافقت کرد، البته اقداماتی هم در مجلس برای فوق‌العاده‌های خاص در حال انجام است که برخی از دستگاه‌ها آن را پیشنهاد دادند و در مورد این موضوع در حال رایزنی با مجلس هستیم تا به جمع‌بندی برسیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم بخش فرهنگ در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافته است، بیان کرد: معتقدیم پیشرفت اقتصادی بدون پیوست فرهنگی و پیشرفت در حوزه فرهنگ امکان‌پذیر نیست، یعنی دولت به دنبال پیشرفت همه جانبه است. این موضوع را حوزه‌های زیربنایی و زیرساختی در کنار هم می‌بینیم.
 
منظور گفت: در نظام برنامه‌ریزی و تدوین برنامه هفتم هم به موضوع فرهنگ پرداختیم و اکنون بخش اول لایحه ۱۴۰۳ که اولین برش از برنامه هفتم است در مجلس در حال نهایی شدن قرار دارد و بخش دوم لایحه بودجه نیز در دولت در حال تکمیل است که در روز‌های آینده به مجلس تقدیم می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
میگن طرف به مرگ میگیره تا به تب راضی بشه داستان دولت و مجلس ماست . تو کشوری که تورم به گفته خود دولت بالای 50 درصده (سالها) اونوقت دولت لطف کردن با افزایش حقوق 18 به 20 موافقت کردن . واقعا کولاک کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
تورم اجاره بها و قیمت مسکن و سایر کالاها را محاسبه کنید کمتر از آن افزایش دهید یعنی حق این عده مظلوم را خورده اید حق الناس
دیگر حقوق و دستمزد نگویید چون قدرت خرید ندارد. بنابراین معنی ندارد.
خسته نباشند عوام فریبان
سال قبل هم گفتید افزایش 20 درصد میدیم تا تورم کنترل بشه ولی تورم 70 درصد شد. طبق قانون حداقل افزایش حقوق باید اندازه تورم باشه .چرا بی قانونی میکنید. چرا کارمند و کارگر باید چوب بیسوادی شما رو بخورند. با تورم 70 دصد و حقوق 15 20 تومن چطور زندگی کنیم. لعنت بر شماااا شرم بر شما
دولت بجای مخالفت و چانه زنی با افزایش حقوق ۲۰ درصدی ، چند درصدی از نرخ تورم کم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
خیلی کم کرده مشخص نیست؟ 100 رو میگه 40
وای خداروشکر گفته بودن 18 درصد... دودرصد بیشتر کردن... البته یک درصدش و همین الان از خودشون میگیرن یا افزایش مالیات بر ارزش افزوذه... یک درصد ذیگه هم به اندازه صدردرصد با تورم از خجالتشون درمیان... دستتون درد نکنه
از اول فيلمشون بود اسكل كردن ما كارمندارو كه يوقت اعتراضكرديم بگن دودرصد هم اضاف شده
سلام تابناك عزيز بيست درصد با هجده درصد يعني چي واقعا ...
تو همين فاصله در ج خبر 2 درصد افزايش حقوق دود هوا شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
ده درصد. دلار شد 55
نق نزنید. سال بعد غزه و یمن باید بازسازی بشن شرایط سخته.
ازبنزین کارمندان ربودند واز18 به 20 تبدیل کردند
خیلی دست و دلباز شدید. چشم نخورید ایشالله
18درصد و 20 درصد یه نوع سناریوسازی یه. اینا ملت رو فیلم کردن. خوب بازی میدن
نه آقای عزیز. مردم اصلا راضی نخواهند بود حقوق‌ها بالا برود. اما گران‌کردن را هر قدر دلتان بخواهد انجام بدید. تازه این مردم ضمن اظهار رضایت تام، ممنون و دعاگوی شما و خانواده شما خواهند بود.
50 درصد هم زیاد شه جبران تورم رو نمیکنه. ملت باید چگونه امورات اولیه رو بگذرونن؟
دلار همین الان شد 55. یعنی در همین لحظه 10 درصد رفت رو هوا
سلام به دلار 200 تومنی
به آمارهای رسمی تورم حدود 50 درصد و افزایش حقوق ها 20 درصد هست. دلیل هم ان است که منابع مالی نیست. باز هم قبول. حالا خفه خون بگیرید و از پیشرفت اقتصادی دم نزنید. نمک بر زخم مردم نپاشید. بی مسوولیتها!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست