بازدید 14211
گزینه ایتالیایی را چه کسی به درویش داده؟ آیا اسامی بزرگ انحرافی است؟

آیا مدیرعامل استقلال سرمربی جدید پرسپولیس را می‌آورد؟!/ بودجه خنده‌دار پرسپولیس برای جذب این سرمربیان معروف! / نیمکت سرخ در مناقصه مربیان بیکار و ارزان اروپا

اگر هنر خرید خارجی درویش را در نبیل باهویی جستجو کنیم، باید منتظر وقوع یک فاجعه مدیریتی دیگر در انتخاب سرمربی خارجی جدید برای پرسپولیس باشیم. دوازده روز از جدایی یحیی گذشته و فعلا فقط با اسامی بزرگ و افکارعمومی بازی شده...
کد خبر: ۱۲۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ 21 January 2024

بودجه خنده‌دار پرسپولیس برای جذب این سرمربیان معروف! / نیمکت سرخ در مناقصه مربیان بیکار و ارزان اروپا

بازی مدیران باشگاه پرسپولیس با نام های بزرگ و دهان پرکن شروع شده و هواداران نیز بار دیگر در انتظار انتخاب یک مربی تراز اول برای تیم‌شان هستند؛ اما واقعیت چیز دیگری است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ روز نوزدهم دی‌ماه اعلام شد که جدایی یحیی گل‌محمدی رسمی شده و این سرمربی پرافتخار برای جدایی از تیم پرسپولیس، توافق‌نامه تنظیم‌ شده را امضا کرده است.

پرسپولیس طی چند سال اخیر هرچقدر در انتخاب بازیکنان خارجی بد عمل کرده و به جز لوکادیا، نتوانسته مهره‌های توانمندی به خدمت بگیرد، در گزینش سرمربی خارجی موفق بوده است. از برانکو گرفته تا کالدرون، مربیان با کارنامه و موفقی بودند که توانستند قبل از یحیی گل‌محمدی تیمی با اسکلت قوی پشت‌ سر خود باقی بگذارند. اما این بار وضع متفاوت است، پرسپولیس پولی برای تسویه معوقات بازیکنانش ندارد و خلا‌های زیادی در ترکیب این تیم دیده می‌شود که به یارکشی نامتوازن در تابستان و مصدومیت‌های شدید تیم برمی‌گردد.

درویش در جذب نفرات جایگزین به شدت بد و ضعیف عمل کرده و تیم بزرگی مثل پرسپولیس عملا یک مهاجم تخصصی کارساز دارد! اگر هنر خرید خارجی درویش را در نبیل باهویی، جستجو کنیم، باید منتظر یک فاجعه مدیریتی دیگر در انتخاب سرمربی خارجی جدید برای پرسپولیس باشیم.

تقریبا ۱۲روز است که پرسپولیس برای انتخاب سرمربی بعدی فرصت طلایی را از دست داده و با یک دستیار برزیلی بازیکنان خود را برای نیم فصل دوم سخت آماده می‌کند.

در این مدت همه منتظر پاسخ برانکو بودند و با وجود تسویه بدهی‌های این کروات باهوش و عاشق پول، او سه بار به پیشنهاد پرسپولیس نه گفت.

پس از پاسخ منفی سه‌باره برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس،‌ این باشگاه مذاکرات خود با چند گزینه اروپایی برای هدایت سرخپوشان را آغاز کرده و با حذف چند گزینه در مذاکرات ابتدایی، در نهایت سه گزینه اروپایی برای سرخپوشان مانده است.

در این زمینه از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد ژوزه پسیرو پرتغالی که سابقه هدایت تیم‌های الهلال و تیم ملی عربستان و الوحده امارات را در آسیا دارد، یکی از گزینه‌های اصلی مدیران پرسپولیس است که مذاکرات برای جلب رضایت این مربی ادامه دارد. پسیرو در حال حاضر هدایت تیم ملی نیجریه را در جام ملت‌های آفریقا دارد و قراردادش با این تیم در پایان این مسابقات به پایان خواهد رسید.

علاوه بر این مربی پرتغالی، ولادیمر پتکوویچ بوسنیایی دیگر گزینه مورد تأیید پرسپولیسی‌هاست که همزمان با ژوزه پسیرو، مذاکره با این مربی نیز در جریان است، ولی تاکنون توافق نشده است.

ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی سرشناس اهل کشور بوسنی ـ که سابقه حضور روی نیمکت تیم‌هایی از جمله لاتزیو ایتالیا را دارد و روزهای پراتفاقی را هم در تیم ملی سوئیس پشت سر گذاشت ـ یکی از گزینه‌های مطرح برای هدایت پرسپولیس است. با وجود طرح نام این سرمربی شصت ساله، پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن دارد که با توجه به بودجه موردنظر مدیران باشگاه پرسپولیس، پتکوویچ به پرسپولیس نخواهد آمد، چون او درخواستی میلیون دلاری از سرخ‌پوشان داشته و در طرف مقابل، مدیران باشگاه اعلام کرده‌اند که بودجه‌ای ۸۰۰ هزار دلاری را برای انتخاب سرمربی جدید در نظر گرفته‌اند.

شنیده می‌شود، در روزهای اخیر خاویر پریرا، سرمربی سرشناس اسپانیایی نیز از طریق برخی واسطه‌ها به مدیران باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده بود که ظاهراً مدیران این باشگاه بنا به دلایلی با حضور این مربی در پرسپولیس مخالفت کرده‌اند.

مدیرعامل پرسپولیس که از سوی هیات مدیره مامور انتخاب سرمربی جدید شده، در تلاش است تا پایان هفته جاری سرمربی جدید این تیم را معرفی کند و به همین دلیل، مذاکره همزمان با چند مربی در دستور کار قرار دارد؛ اما با پولی که او در اختیار ندارد و حساب باشگاهی که خالی از ارز و درآمد است، در نهایت سراغ خارجی های بیکاری خواهد رفت که حاضرند با اعداد کمتر از ۸۰۰هزار دلار هم به ایران بیایند.

یکی از آن‌ها جیانی دی‌بیاسی، سرمربی کهنه‌کار و ۶۷ ساله ایتالیایی است که دوسال قبل بعد از جدایی استراماچونی با استقلال و خلیل زاده مذاکره کرده بود.

او با فضای دلالی ایران آشناست و برخی رسانه‌ها هم توسط ایجنت او شارژ می‌شوند. به همین دلیل، برای انتخاب سرمربی تیم ملی هم رقیب مارک ویلموتس بود.

شاخصه دی‌بیاسی رقم پایین دستمزد او اعلام شده اما باید پرسید طی چند سال اخیر هدایت کدام تیم را برعهده داشته و آخرین، کجا و چه سالی موفق بوده است؟! البته سوابق نشان می‌دهد این مربی ایتالیایی طبق ادعای خبرنگار معروف ایتالیا قبلا با استقلال بر سر دستمزد یک و نیم میلیون یورو توافق کرده بود ( در زیر تصویر توییت شیرا دیده می‌شود) و از قضا این توافق با علی خطیر در دوره معاونت او در استقلال رخ داد. آیا این بار هم مدیرعامل فعلی استقلال یعنی خطیر در حال جوش دادن معامله است؟ با توجه به رفاقت پر فراز و نشیب خطیر با درویش، این موضوع اصلا بعید نیست.

سرمربی جدید پرسپولیس را مدیرعامل استقلال می‌آورد؟!/ بودجه خنده‌دار پرسپولیس برای جذب این سرمربیان معروف! / نیمکت سرخ در مناقصه مربیان بیکار و ارزان اروپا

دلال‌ها او را جدی‌ترین گزینه مطرح برای هدایت پرسپولیس می‌نامند چون رقم ارزان‌تری دارد. دی‌بیاسی در سالیان گذشته در تیم‌های ملی آذربایجان و آلبانی، تیم لاوس اسپانیا و اودینزه ایتالیا سرمربیگری کرده و در حال حاضر بدون تیم مانده و از بازار فوتبال اروپا خارج شده است. او مدت هاست توسط دلالان فعال به نیمکت‌های مهم ایران لینک می‌شود و احتمالا بالاخره به نان و نوایی در فوتبال ایران خواهد رسید.

با این توضیحات، هر لحظه احتمال دارد نام جدیدی برای نیمکت پرسپولیس از سمت اروپا برسد، پس فعلا تماشاگر بازی اسم و فامیل درویش و رفقا هستیم تا سرانجامش را ببینیم.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
مربی داخلی بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
تعطیل کردن فوتبال کثیف بهترین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
در مملکتی که یک ورزشگاه آبرومند ندارد، به خاطر هوای آلوده شهرها انجام فعالیتهای ورزشی در بیشتر اوقات مضر به حال سلامتی است و درمملکتی که سرانه ورزشی آن 75 سانتیمتر مربع است، چرا باید مبالغ سنگینی برای فوتبال خرج شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
چرا گل محمدی وادار به استعفا شد؟
چرا کریم باقری وادار به استعفا شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
9:06
انجام پروژه خالص سازی
اونها كه دنبال فوتبلند يا سرخوشند يا سرشون خيلي خوشه
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
میشه بگی الان شما اینجا چکار میکنی آقای سرخوش؟
پرسپولیس/ استقلال = اصولگرا/ اصلاح طلب

دیگر جاذبه ای ندارند
چطور توقع دارید که مردم در این شرایط وانفسای اقتصادی، به فکر تیم های ورزشی باشند که بازیکنان و مدیران و مربی هایشان برای انجام 30 بازی فوتبال در مدت 9 ماه، میلیاردها تومان پول دریافت می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
صدا و سیما هم 10 برابر آنها استفاده می کند.
فوتبال کثیف فقط برای سرگرم کردن مردم تدارک دیده شده است.
سالها با سرخ و آبی کردن، رنگ فروشی کرده اند!
نون دونی به اسم فوتبال.
800 هزار دلار می خواهند به یک مربی بدهند که چه بشود؟! ایکاش این باشگاه ها خصوصی بودند تا اینقدر پول بی حساب و کتاب را از بودجه کشور هدر نمی دادند
این فوتبال کثیف ایران را تعطیل کنید.....
ما که راضی نیستیم یک ریال یا یک سنت از بودجه عمومی صرف فوتبال برای سرگرم کردن جوانان ودور کردن آنها از از اوضاع کشور بشود.... حرام ....
اتفاقا مدیریت پرسپولیس خیلی باهوشه. برخی لیگ ها مربی و بازیکن خیلی مهم نیستن اگه بودجه صرف مافیای داور و فدراسیون بشه بهتر جواب میده!! پرسپو لیس مربی میخواد چیکار چوب خشک هم مربیش بشه اوله
پنج سردار این مملکت به همین راحتی شهید شدن ،اونوقت دغدغه تابتاک مربی داخلی یاخارجی پرسپولیسه، واقعا شماها کی هستین؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
ظاهراً اینگونه خبرها در موقعیت های خاص پر رنگ تر می شود تا بخشی از فشار افکار عمومی را کم کند.
همه دارن از کشور میرن اینها میخوان یکی رو بیارن اینجا ؟
فوتبال در ایران به مکانی برای فساد و دزدی تبدیل شده
تیمهای دولتی بیت المال خور را جمع کنید
خدا نگذرد از کسانی که بنام فوتبال بیت المال را غارت میکنند
فوتبال حرفه ایی و پاک در ایران وجود ندارد
قبل از انقلاب پرسپولیس یک نیم قدر بودچون هم. مدیران خوبی داشت هم بازیکنان خوبی ولی سالهاست تیم فوتبال کشور بسیار افت کرده چه لزومی دارد فوتبال داشته باشیم ما در کشور مشکلات بیشماری داریم که نخست باید به آنها رسیدگی کرد
درویش نتوانست نیازهای پرسپولیس را تامین کند و حتی بلد نبود نیروهای داخلی و سرمربی تیم را حفظ کند.
برانکو هم سرش کلاه گذاشت و پس از تسویه جواب رد کامل داد.
بهتر است روی مربی ایرانی با کمک های خارجی تمرکز کند.
مربی بدون حاشیه و منظبطداخلی برای تیم بیاورید و بازیکنان خوب بیاورید.
درویش درانتهای فصل خودش کنار برود چون صدماتش بیش از منافعش بود و پرسپولیس برای آسیا تجهیز نشد.
تیمی که نیمکت قوی ندارد ، انگیزه ای برای رقابت ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار