بازدید 2696

عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش در انتظار حکم دادگاه

کد خبر: ۱۲۱۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 20 January 2024

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات 4 متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در حالی صبح پنجشنبه در شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که اولیای دم برای متهمان درخواست قصاص کردند.

به گزارش میزان، حسین فاضلی‌هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در دومین و آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات 4 متهم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز 2 متهم دیگر پرونده تفهیم اتهام شدند و متهمان و وکلای آنها دفاعیات خود را در خصوص اتهامات تفهیم شده ارائه کرده و وکلای شاکیان نیز به طرح سؤالات و ابهامات خود از متهمان و وکلای آنها پرداختند. در روز نخست رسیدگی که چهارشنبه گذشته در سالن اجتماعات دادگستری کرج برگزار شد، دادگاه بیش از 7 ساعت در 2 جلسه صبح و بعد از ظهر به طول انجامید.

فاضلی‌هریکندی متذکر شد: در این پرونده برای 4 متهم حسب مورد به اتهاماتی از قبیل مباشرت در قتل عمدی داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی‌فر، شروع به قتل عمدی و معاونت در آن، ایراد ضرب و جرح عمدی، مشارکت در سرقت، ورود به عنف، تهدید با چاقو و اخفای ادله جرم از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس کیفرخواست صادر و از دادگاه کیفری یک استان البرز تقاضای تعیین مجازات و صدور حکم شده بود.

وی با بیان اینکه بر این اساس هر 4 متهم پرونده در خصوص اتهامات وارده از سوی دادگاه تفهیم اتهام شدند، تصریح کرد: در جلسه دوم نیز پس از تحقیق از 2 متهم دیگر و وکلای آنها، وکلای اولیای دم مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش، باردیگر با اعلام شکایت خود از هر 4 متهم حاضر در دادگاه، از دادگاه تقاضای صدور حکم مجازات متهمان پرونده از جمله تعیین مجازات قصاص برای ارتکاب قتل عمدی مقتولان کردند و دادگاه نیز پس از اخذ آخرین دفاع متهمان و وکلای مدافع آنها، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه دادگاه به ریاست قاضی یوسف فلاحی و مستشاران، محمد گشتاسبی و جواد کشاورزی برگزار شد، گفت: دادگاه پس از رسیدگی یازده ساعته به اتهامات 4 متهم پرونده در جلسات صبح و عصر، ختم رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی‌فر را اعلام کرد و بنابراین رأی مقتضی نیز در مهلت قانونی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

 در دومین جلسه دادگاه، منوچهری یکی از وکلای خانواده‌های مرحوم مهرجویی و همسرش اظهار کرد: با توجه به اینکه متهمان در اقاریر خود اعتراف کردند که در قتل مشارکت داشته‌اند و شرایط را برای قتل مرحوم مهرجویی و همسرش فراهم کرده‌اند از دادگاه تقاضای صدور حکم قصاص برای هر ۴ متهم پرونده به اتهام قتل عمدی، پرداخت دیه و صدور مجازات برای ورود به عنف و سرقت دارم.

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی فر شامگاه 22 مهر امسال در ویلای خود واقع در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد شهرستان فردیس کرج با ضربه‌های چاقو به قتل رسیدند. مونا دختر نوجوان این زوج نخستین کسی بود که اجساد پدر و مادرش را پیدا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست