بازدید 68027

چرا باغ ویلاهای غیرمجاز هنگام ساخت تخریب نمی‌شوند؟

بدون شک دستگاه‌های نظارتی گشتی در اطراف شهر کاشمر برای بررسی وضعیت باغ ویلاهای غیرمجاز لاکچری که در اراضی کشاورزی و ملی احداث شده‌، داشته‌اند. اما برای بسیاری سؤال است چرا این مدیران تاکنون در هنگام ساخت‌وساز این ویلاها فقط نظاره‌گر بودند و تاکنون حتی یک باغ ویلای غیرمجاز به خصوص در کلاته بزی تخریب نشده است؟
کد خبر: ۱۲۱۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 20 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ـ خراسان رضو.ی، بیش از ۱۰ سال از ساخت‌وسازهای "کلاته ‏بزی" می‌گذرد. این‏که صاحبان نفوذ تا چه سطحی توانسته‌اند بر عدم پیگیری‌ها در برابر این حجم از تخلفات تأثیرگذار باشند را نمی‌دانیم، اما قطعاً توانایی‌شان بسیار بالا بوده که تا به امروز نگذاشته‌اند یک لودر برای جابجایی یک آجر به سمت‌‏شان برود!

یادم نمی‌رود در آخرین نشست خبری با فرماندار قبلی به‌ صراحت به مدیر جهادکشاورزی به‌ عنوان دبیر کارگروه ویژه پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاشمر دستور داده شد؛ «باغ ویلاهای غیرمجاز کلاته‌بزی شناسایی و نسبت به تخریب با هماهنگی مراجع قضایی اقدام شود»، اما اکنون ماه‌ها از آن دستور می‌گذرد و کوچکترین اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

عزیزان دستگاه‌های نظارتی قطعاً می‌دانند باغ ویلاهایی که امروز به مکانی برای خوش‌نشینی‌های برخی افراد خاص تبدیل‌ شده به‌گونه‌ای نبوده که شبانه و به دور از چشم متولیان احداث ‌شده باشد، بی‌تفاوتی متولیان از جمله شهرداری، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و منابع طبیعی در این مورد نه ‌تنها موجب تضییع حقوق بسیاری از شهروندان شده است، بلکه انتظار می‌رود ابتدا مسئولان قبلی و فعلی به دلیل این حجم بی‌تفاوتی پای میز محاکمه آورده شوند.

قوه قضائیه باید پیگیر اجرای حکم باشد

فرماندار کاشمر در همین خصوص به ایسنا گفت: قانون، دستگاه‌های متولی در برخورد با این‌گونه تخلفات را مشخص نموده است. وظیفه نظارت و جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در حریم و داخل شهر بر اساس قانون با شهرداری است.

حجت‌الله شریعتمداری با بیان این‏که تاکنون جلسات مختلفی با شهرداری برگزار شده و تذکرات لازم داده شده است، اظهار کرد: در خصوص کلاته بزی، شهرداری باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تأکید بر این‏که قطعاً با دستگاه‌هایی که در این خصوص اغماض کنند برخورد خواهد شد، گفت: برخی مناطق هم که خارج از حریم شهر و عمدتاً در اراضی کشاورزی هستند، متولی اصلی جهادکشاورزی است.

فرماندار کاشمر بیان کرد: اگر اراضی متعلق به یکی از دستگاه‌های دولتی باشد، آن دستگاه به‌عنوان مالک باید ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب کند.

وی با اشاره به این‏که اگر حکمی برای تخریب صادر شده باید اجرا شود، گفت: دستگاه قضا از جمله دادستان باید پیگیر اجرای حکم باشند.

 

شریعتمداری تمامی ویلاسازی‌‏های انجام شده در کلاته‌‏بزی را غیرقانونی دانست و افزود: علاوه بر این‏که به‌طور غیرقانونی ویلا ساخته شده حق و حقوقات را هم پرداخت نکرده‌اند.

وی با تأکید بر این‏که باید برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد، تصریح کرد: اگر برای ویلاهای غیرمجاز احکام تخریبی صادر شده، دادستانی باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

فرماندار کاشمر با بیان این‏که اگر مراجع قانونی قبل از اینکه تخلفی صورت گیرد، اقدامات لازم را انجام دهند امروز شاهد این وضعیت نبودیم، افزود: اگر رئیس و کارمند دولتی ساخت‌وسازهای غیرقانونی به‌خصوص ویلاسازی غیرقانونی داشته باشد برخورد خواهیم کرد و در صورت لزوم به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

وی با اعلام این‏که مدیرانی که تاکنون در خصوص بررسی وضعیت باغ ویلاهای غیرمجاز اقدامی نکرده‌اند کوتاهی انجام داده‌اند، گفت: مسئولان باید از اختیارات قانونی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در کاشمر تأکید کرد: قطعاً با تخلفات کلاته‌‏بزی در زمان خودش برخورد خواهد شد.

امتیازات آب و برق و گاز باغ ویلاها را قطع کنند

مسئولین بارها اعلام کرده‌اند ساخت‌وساز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع و تخلف است و حتی تخریب‌هایی هم تاکنون داشته‌اند، اما این‏که تخریب‌ها مربوط به چه مناطقی بوده موضوعی است که به سراغ مدیر جهادکشاورزی کاشمر رفتیم، هرچند مدیر این اداره اعلام کرد؛ از ابتدای امسال ۴۲ مورد قلع‌وقمع داشته‌ایم و ۲۵ مورد هم در دست اقدام داریم، اما پس از بررسی مشخص شد در این آمار هیچ خبری از تخریب باغ ویلاهای جاده سیدمرتضی و کلاته‏‌بزی تاکنون نبوده است.

کاظم قربان‏پور در گفت و گو با ایسنا با بیان این‏که اگر از قبل تغییر کاربری در باغات ایجاد شده باشد دادگاه باید رأی صادر کند، خاطر نشان کرد: اگر دادگاه رأی صادر کند بدون استثناء باید بنا تخریب شود.

وی با اشاره به این‏که گزارش‌های مردمی در خصوص شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز کمک بسیاری به ما می‌کند، در خصوص وضعیت کلاته‌‏بزی گفت: مسئولیت قسمت‌هایی که مستثنیات باشد، با جهادکشاورزی است.

قربان‏پور  با اعلام این‏که از همان ابتدا باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز کلاته‌‏بزی گرفته می‌شد، عنوان کرد: قطعاً جایی که آب و برق و گاز نباشد زندگی در آنجا عملاً امکان‌پذیر نیست و یا بسیار به‌سختی است، در خصوص کلاته ‏بزی هم اگر امتیازات آب و برق و گاز قطع شود، بخش قابل‌توجهی از مشکلات رفع می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون هرگونه اقدام که مانع از بهره‌برداری و استمرار کشاورزی اراضی زراعی و باغ‌ها در قالب ایجاد بنا، برداشت یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات باشد بنا به تشخیص وزارت جهادکشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود.

قربان‏پور با تأکید بر این‏که جهادکشاورزی ملزم به جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری است، اظهار کرد: اگرچه در گذشته بر اساس قانون کشاورز واقعی می‌توانست اطراف باغ خود را تا چند سانتیمتر دیوارکشی و بالای آن را تا متراژ خاصی فنس‏‌کشی کند، اما اکنون همان هم ممنوع شده و تغییر کاربری محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر با بیان این‏که مسئولیت تمامی زمین‌هایی که در محدوده خدماتی قرار دارند با شهرداری است و هیچ ارتباطی با ما ندارد، بیان کرد: زمین‌ها در حریم اگر مستثنیات باشد با جهادکشاورزی و اراضی ملی با راه و شهرسازی است.

وی با اعلام این‏که منابع طبیعی هم متولی اراضی ملی است، خاطرنشان کرد: باغ ویلاهایی که در اراضی شاه محمدآباد پشت بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) احداث شده در زمین‌های ملی است که برای برخی آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

قربان‏پور اظهار کرد: بر اساس کمیسیون ماده ۳ تمامی متصرفان اراضی زراعی و باغ‌های موضوع این قانون که با صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک این قانون اقدام به تغییر کاربری نمایند علاوه بر قلع‌وقمع بنا به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز زمین و در صورت تکرار جرم به حداکثر جزای نقدی و حبس از یک تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

این‏که اجرای قانون به دلیل تبعاتی که تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز در پی دارد و برهه حساسی که در آن قرار داریم، تا چه اندازه نادیده گرفته می‌شود در جای خودش جای بحث دارد، اما بر اساس برخی آمارهای غیررسمی در منطقه حدود ۲۰۰۰ باغ ویلای غیرمجاز در اراضی شهرداری، راه و شهرسازی، اراضی ملی و جهادکشاورزی قرار دارد. قطعاً این شهر برای تعیین تکلیف چنین تخلفاتی نیازمند همت مسئولان برای اجرای قانون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
زمین هایی که ده ها سال قبل زراعی و کشاورزی بودند . الان نه کشاورزی است نه آبی


حالا همین زمین های خالی را تبدیل به ویلا کرده اند که هم بحث زیبایی منطقه را ایجاد می کند هم ایجاد اشتغال می کند هم منطقه را توسعه می دهد

آلان کجای این کار عیب و ایرادی دارد ؟
یعنی همون زمین های خالی خوش بماند بهتر است و خاصیتی دارد ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برای یک سانتی متر خاک کشاورزی میلیون ها سال نیاز است بایر بماند بهتر از آن است که در آن خاک آهک و سیمان ریخته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
معلومه خودت یکی از همانها هستی یکی از ایرادهاش کرایه هاشه خیلی گرانه
سیدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دوست عزیز حق با شماست ..امااا اون مدیری که سواد کافی ندارد وحتی درکی ازمدیریت ندارد این مسائلچگونه می‌تواند درک کند وحل وفصل کند مشگل این است که دردولت هیچ کس سرجای خودش نیست ..مدیران واقعی بیکارند یا فراری یا راننده تاکسی شده اند..
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
تخریب این ویلا ها بسیار پر فایده است ۱- باعث آرامش افرادی مثل نویسنده که تحمل دیدن دارایی و رفاه دیگران را ندارد و هر ساختنی او را آزار می دهد و تخریب باعث خشنودی این گونه افراد می شود ۲- وقتی نمی توانی جایی را بسازی و آباد کنی پس بهترین کار تخریب است و.....
چون سیستم قضایی ما اینست که جرم تحقق یابد سپس اقدام کنیم جرم را قبل از وقوع قانونی نداریم که اقدام کنیم نماینده ها به دنبال کسب رای هستند نه حل مشکل و ضعف های اجرایی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
درسته .اینکار باعث نابودی کلی مصالح ساختمانی میشه واصرافه ولی کی اهمیت میده مهم جریمه هست که می گیرند
بعلت پاداش های دریافتی مقامات محلی ولا غیر؟! در محور دماوند به فیروزکوه و همه مناطق خوش آب و هوا به فراوانی قابل مشاهده میباشد.
رشوه
رشوه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
،الان در گیلاوند روستای مرا تقریبا روبروی ده یاری ساختمانز در حال احداث است که کل پیاده رو را تصرف کرد و ده یاری عملیات عمراتی پیاده انجام میدهد و جلوی کار اونو نمی گیره.یا نمیتونه
گیلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کاملا درست است دهیاری‌ها باعث بیشتر این تخلف هستند.دهیار با پیکان می آید بالندکروز میرود.به علت تعدد امکان نظارت نیست وچطور در چندمتری دهداری ملک غیرمجاز در شالیزار می‌سازند.فقط نظارت بدون اغماض ومماشات بر دهداریها
تمام این ویلاها با پرداخت هزینه به شهرداری و اجازه از اون ولی بدون مجوز رسمی ساخته میشوند و به همین خاطره که کسی با ساختشون کاری نداره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
چون همیشه پول دارها دستشون تو دست همه وبدبخت مردمی که بخاند یک شب کرایه کنند
سلام باغ ویلا خوبه و دولت شهرداری پولشو بعد از ساخت پولشو بگیره . اتفاقا باعث ایجاد شغل و گردش مالی میشود . اگر این ساخت نباشد آن منطقه کویر لوت خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کاش قیمت هاش مشخص بود نه اینکه در عرض یکسال یا حتی چند ماه پول ساختش را از کرایه در بیارند بخدا زور به مسافره
وقتی تمام هزینه هارو به شهرداری دادند بعد تخریب میکنند
دیوار کشی زمینها بهتره مجاز شود شود دزد ها به کاشت نهال هم رحم نمی کنن نهال کاشته رو از زمین میدزدن با چرای گوسفندان اسیب زیادی به مللک شخصی افراد ایجاد هزینه میکنن دزدی پمپ های اب هم رحم نمیکنن خسارات به کشاورز وارد میشه چه کسی پاسخگو هست دزد پمپ اب میدزده کلانتری در پیداکردنش عاجز هس کشاورز پول نداره پمپ بخره چه کسی پاسخکوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
اگر دیوار بکشن فردا سقف هم میزنن . هیچ کس حق نداره زمین کشاورزی رو بسازه اینا سرمایه های بچه های آینده این مملکت هستن
زمینی که آب ندارد کشاورزی هم در آن امکان پذیر نیست هزینه مسکن هم در شهرها سر به فلک کشیده اگر من نوعی که زمینی در حاشیه شهر دارم برای زندگی بنایی بسازم هم به اقتصاد خانواده کمک می شود هم ساخت و ساز مسکن افزایش پیدا میکند این قانون قدیمی شده مجلس باید بازنگری کند این قانون برای زمانی بود که متوسط قیمت مسکن در تهران متری 100 هزار تومان بود و آب و باران هم داشتیم الان متوسط مسکن در تهران متری 80 میلیون تومان شده من کارمند چیکار باید بکنم در زمین خودم چادر بزنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اینطوری که پیش می‌ره کم کم کشاورزی در ایران تعطیل وهمه جوره نیاز مند کشورهای دیگه باید دولت وسران کشور به فکر بارندگی و کم بود آب باشند واین همه مهاجر را از کشور بیرون کنند تا مصرف کمتر بشه
اين اسم زمين هاي كشاورزي را بايد ببينيد بر چه مبنايي تعيين شده است

دولت و خصوصاً وزارت جهاد كشاورزي ، نه قادر است آب كشاورزي كشاورزان را تامين كند و نه در خريد تضميني محصولات آنها ، اقدام موثر و شاياني انجام مي دهد

زمين هاي مردم مورد تعرض ديگران قرار مي گيرد ( نخاله مي ريزند ، محل چراي چهارپايان مي شود ... )

در تامين امنيت هم مشكلات فراواني وجود داد

خوب پس چرا اين اسم را مي زاريد روي زمين كه كاملاً بي معني هست ؟
سلام ،متاسفانه باشروع ساخت وسازههای غیرمجاز ادارات آب، برق وگاز برای دادن مجوزازیکدیگرسبقت میگیرن واین باعث تشویق میگردد. وبیشترازهمه بنگاههای املاک مشوق وبانی اینکارن.
سلام
دلیلش اینه که این مسئولین آدمهای بی خیال بی تحرک و مسئولیت ناپذیری هستند
بعضاً هم با متخلفین هم راستا و منافع هستند
اینها منتظر هستند تا اگر از طرف مردم یا مسئولین بالایی فشاری دیدند خودی نشان دهند در غیر این صورت به خیانت خودشان ادامه می دهند
وگرنه اینها باید خلاف را در نطفه خفه کنند نه اینکه همه منابع را بعد از بکار گیری تخریب کنند که این هم نوعی دیگر از خیانت است
یعنی این طیف از مسئولین چند خیانت را با هم انجام می دهند
چرا تخریب میکنید.طرف با سرمایه شخصیش.خونه ساخته که کمی اعصابش راحت باشه.نه برق ازتون میخواد.آب و گازش هم خودش تامین میکنه.موتور برق هم میزاره
خوب چرا تخریب میکنید.تو این مملکت که تفریحی نیست.همین که کمی از محیط آپارتمان دور بشی و تجدید قوا کنی.اینم میخواین از مردم بگیرید.مگه زمین بایر به درد کاری میخوره؟زمین کشاورزی که نیست؟محیط تردد حیوانات وحشی هم نیست.بیابانهای اطراف شهر؟اینکارها و نکنید لطفا
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
چون برای استراحت نمیره برای فروش میسازن و میلیارده تومان میفروشه و مناطق منابع طبیعی از بین میره یکم فکر کن
سلام، بنده با ساخت ویلا در جنگل و مناطق کشاورزی یا شالیزار مخالفم ولی زمین‌هایی که از بدو پیدایش کره زمین تابحال حتی یک سانتیمتر هم زیر کشت نرفته چه اشکالی دارد که اباد شود. در ضمن مجوز ساخت گلخانه به نور چشمان داده شده ولی بجای گل ۳ طبقه ساختمان سازی کرده اند، ومیگویند مجوز داریم، ثانیا تخریب بعد ساخت و ریختنه شدن نخاله که محیط را آلوده تر وغیر استفاده تر میکند¡
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
ببخیشد تمام اردارها و ارگانها زمین های چه در شهر و چه در اطراف تفکیک کزدن وبه کارمندان خودشان دادن مزدم عادی پس چی حالا یک قطعه زمین خرید درست کزده این هم خراب میکند شروع باع و باع شهری هم اول خود مسولین درجه بالا پایه گذاری شد
بس کنید بابا لاکچری نشین میخوایی برو لواسان کوهو خوردن مسئولین.دیگه کلات بزی کجاست.
سلام.ساختن ویلا درزمین کشاورزی فقط باید به مالک تعلق بگیرد نه اینکه دلالان تمام زمین‌های کشاورزی راپلاک بندی وباقیمتهای نجومی بفروشند ولی به کشاورز مادر مرده مجوزساخت یک سرپناه ندهند.اگرکشاورز درزمین خود خانه بسازد ودغده نداشته باشد بهتر به کشاورزی خود میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کاملا درسته هر کاری می کنند هیچ سودی برای مردم عادی نداره فقط ضرر
کلا این دولت با دلخوش بودن مردم واینکه کسی مکانی داشته باشه برای اسایش ورفاهش مشکل داره.وگرنه کو اب واسه کشاورزی .تازه اگرهم با هزار زجر محصولی کاشتی .چه اعتباری به فروش وسودش هست
سلام
اراضی کشاورزی هیچ امتیاز اب وبرق و گاز ندارن .دولت و مسئولین چه میکنند .میان اول به تمام مدعی های زمین ها میگن شما پول جمع کنید وما امتیاز اب وبرق و گاز را برا شما میآریم البته اداره ی اب وبرق و گاز به تنهایی از مردم پول میگیرن وقتی این کار انجام شد و در زمین های کشاورزی امتیازات آمد بعد ۲ سال قوه ی قضایی را وارد کار میکنن وبا شکایت و جهاد اقدام به قلع و قمع اموال مردم میکنن وبعد تمام زمین ها را تفکیک میکنند و یک ریالی هم از جیب دولت برای امتیازات که قراره به تفکیکی ها بدن هزینه نمیکننن???بر طبل شادانه بکوب با این طرح دست در جیب مردم دولت ومسئولین
ساخت باغ ویلا بله اشتباست حالا مثلا اگه من که بومی منطقه خودم هستم و زمینی دارم که چسبیده به بافته موقعیت خرید بافت مسکونی رو که ندارم چرا نباید بتونم ۲ تا اتاق واسه خودم بسازم زمین که بایره ....چرا .....نباید بشه باغ ویلا بله ..ولی خیلی از لحاظ مدیریتی عقبیم ضعیفیم فقط داریم دست تو جیب هم میکنیم منه مردم چه گناهی کردم تو تخریب کن ولی نه برای من که واقعا نیازمندم...
توروخدابه مردم رحم کنید
برا اینکه برو ببین مسولینش چربی از سبیلشون جاری شده .
برای اینکه بعد از ساخت ویلا می توانند از صاحب ملک رشوه بیشتری بگیرند که شاید خراب نشود چون بعضی اوقات هم رشوه های کلان می گیرن و هم ویلا را خراب می کنند
الان شهرداری تهران به لواسان در منطقه چهار سری بزند ببینه تا حتی وسط کوههای لواسان هم ویلا های بدون مجوز وبا رشوه ساخته شدهاند
اونایی که تخریب میشه وگچ وسیما ن و آجر ریخته میشه دیگه اباد نمیشه نه بدرد مسکونی میخوره نه کشاورزی
چون رشوه می گیرند
سلام. قدین خونه ها بزرگ بود و نیازی به باغ ویلا نبود ولی حالا که داریم تو اپارتملن های کوچک و کم نور زندگی می کنیم دولت باید یک جاهایی را مخصوص باغ ویلا بگذارد که حبران بشد .
اگر دولت راست میگه بروند لواسان یا جاهایی که خودشون باغ و ویلا دارن تخریب کنن بعد برسند به مردم عادی نه اینگه اونا جدا بافته از مردم هستن نباید ویلاهائی که زمینشون متل بیت الماله گذاشتن در اختیارشون و راحت ساخت و ساز انجام دادن بدون حتی پول دادن به مساله چون واسه مساله فروش یه کار کردن اونا هم مجانی کل مساله رو واسشون ریختن بعد چسبیدن به مردم بدبخت بی کس خجالت بکشید
باسلام این یک مشکل کلی است در سر تا سر ایران زمین هایی که یک قطره آب برای کشاورزی نیست اباد کردن آن چه آسیبی می‌زند زمین کشاورزی نباید مسکونی شود اما زمین بی آب وعلف چرا نباید به خانه تبدیل شود قانون را اصلاح کنید واینقدر همه را به جان هم نیندازید
چه سوالی که کردید چرا موقع ساخت جلوی ساخت را نمیگیرند که بعدا میاند انهایی که پول کمتری دادند یا انهایی که سمبه ضعیفی دارند را تخریب میکنند جوابش خیلی واضح وروشنه نه اینکه مطلع نبودند هم اطلاع دارند وهم با خبرشون میکنندچون در حین ساخت خیلی از اقایون مستقیم وغیر مستقم به یه نوایی میرسند
سلام باید جلوی اون شخصی که زمین رو خورد می‌کنه بعد میفروشه به آدمهای ساده که باکلی رویا پردازی میان و یه زمین کوچک را می‌خرند که سر پیری در آن استراحت کنندرو بگیرن نه اینکه بعد از ساختن ملک بیان خراب بکنند بعضی ها کل دارایی ودلخوشی شون همون یه باغچه کوچک هست
خداروخوش نمیاد با مردم این کار رو بکنن
داداش قدرت رشوه بالاتر از قانون است نمیدانستی بدان فکر میکنی مسیولین مربوطه شاسی بلن وخانه های آن چنانی را باچندر غاز حقوق میخرند پس چرا مانمیتوانیم حتی پراید بخریم
در کشور قانون فقط برای ضعفا است وبس
جناب فرماندار محترم! جهاد کشاورزی با کدامین امکانات و هزینه ها و تجهیزات و امنیت با سوداگران و دلالان و صاحبان املاک و بنگاهها مقابله کند - دوم" به. کشاورز دست پینه بسته در کشورمون چه نمره ای میدن چه حمایتی میکنن؟
ویلا دیگر شده جزء نیازهای مردم
تاوقتی که آفت رشوه گيري تو مملکت رواج داره ونون دونی شهرداریچی ها گرمه این ساختو سازها ادامه داره بالا دستیها هم باچراغ سبز خودشون طبیعت را ویران میکنن
اونموقع که قانون اجازه تکه تکه شدن زمین‌های کشاورزی رو داد دیگه کشاورزی ازبین رفت زمین‌ها در اندازه های کوچک ارزش کشاورزی رو ندارن
پول میگیرن شهرداریها.دهن دارن پس میخورن اینجاایران است.
هدف فقط اذیت و آزار مردم است،
واقعا علتشو نمی‌دانی ،برو از اونایی بپرس که علتش را می دانند یعنی از از خودت
باسلام آیا با تخریب باغ ویلا مشکل آب کشور حل میشه.چرا یک مدیریت درستی نمیشه در این زمینه بجز اینکه فقط دارن به اموال مردم آسیب میزنن چیزی نسیبشون نمیشه .بهتره شهرداری به این باغات ویلا ها سند بده وپولش رو در راه ایجاد بارندگی هزینه کنه
اینکه چرا جلوی ساخت و ساز در همان مرحله اول گرفته نمی گردد جواب آن یک کلمه است فساد فساد فساد؟؟؟
چرا باید اینقدر بخیل بود که نتواند ببیند شخصی باغ و ویلا داشته باشد .اکثر باغ ویلا های احداث شده قبلا یا زمین دیم بوده ویا این که به لحاظ عدم سود دهی کاشته نمی شده .حال اشکالی به نظر نمی رسد داشته باشد که شخصی هزینه نماید وحصاری دور آن بکشد ودرخت کاری نماید.وهر که اینگونه موارد را تخریب نماید در روز قیامت مدیون ومسئول خواهد بود
شما از مردم انتظار دارید در صندوق های رای یا راهپیمایی ها یا هر مناسبتی حضور داشته باشند چطور شما انتظارات مردم را در بی قانونی ،اختلاس،اتباع بیگانه،پارتی بازی ،جنگل خواری ،نظافت شهری ،مافیای خودرو را برطرف نمی کنید آیا این عدالت است که فقط یک طرف فقط اجرا کند طرف مقابل فقط انتظار داشته باشد
بخاطراینکه اول برادران زحمت کش پلیس ساختمان حق وحسابشان رابگیرندبعدشهرداری خرابش کنه وچون کل قضیه غیرقانونیه طرف نمیتونه بگه من رشوه دادم اینجوری دیگه نه خانی اومده نه خانی رفته تروتمیز
اگر مردم بفهمن تو انتخابات باید کیو انتخاب کنن همه چی درست میشه
اگه جریمه مالی سنگین بابت از بین بردن زمین کشاورزی بزارن خودبخود درس میشه البته اگه مافیای بزاره
اگه جریمه مالی سنگین بابت از بین بردن زمین کشاورزی بزارن خودبخود درس میشه البته اگه مافیای بزاره
زمین کشاورزی وقتی تبدیل می شود به مسکونی ۱۰ تا ۲۰ برابر ارزش پیدا می کند
کارمند دولت گشنه
کشاورز گشنه
سودا گر و پول باد آورده برای پول شویی مهیا
قانون گذار ، مجرای فانون و ناظر هم کم و بیش ...

ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند
دو دو تا چهار تا
حالا کی میخاد جلوی پای خودش سنگ بندازه، الله و اعلم
آقا ،جان مادرتون خراب نکنید ،بدید به آموزش و پرورش ،ما معلم‌ها از بس تو مدرسه حین مسافرت اتراق کردیم ،حالمون به هم خورد ،بچه من دیگه مسافرت نمی یاد ما هم نمی ریم چون توان اجاره ویلا و هتل و مسافرخانه نداریم
فساد گسترده . اولا قبل از مردم خیلی از مسئولین در محل ساخت و ساز می کنند . دوم جهاد کشاورزی خودش میگه 12 متر مجوز بگیر هر چی می خواهی بسازبعد هم مجوز رو روئ بنا نصب کن . بعد سوال اینه که چرا به کسانی که نسبت به مجوز تخلف دارن یا اصلا مجوز نگرفتن برق و گاز می دن . فساد در فساد .
ماهی را هر موقع از اب بگیری تازه است کارگروهی از تمام مسولان ذیربط و قوه قضاییه ونیروی انتظامی برای حل مشکل و تخریب فوری انجام بشه و قصور دسگاههای ذیربط ومسولان مورد محاکمه و ذبط اموال انها و تصویب قانونی به عنوان جرم تلقی بشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست