بازدید 4020
۴
امیرعبداللهیان:

به حاکمیت پاکستان و عراق احترام می گذاریم

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با فرید زکریا با اشاره به اینکه با پاکستان و عراق روابط خوبی داریم، گفت: به حاکمیت این دو کشور احترام می‌گذاریم.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳ 17 January 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست داووس در گفتگو با "فرید زکریا" گفت: ما با پاکستان و عراق روابط خوبی داریم. با هر دو کشور در خصوص ضرورت مقابله با تروریسم و تامین امنیت مرزهای مشترک گفتگو کردیم. اتفاق روز گذشته در اربیل عراق موضوعی است که مرتبط با عوامل موساد است. عواملی از موساد عملیات‌هایی را در ایران انجام دادند و به صراحت پذیرفتند. 

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ایران هر اقدامی که از طرف رژیم اسرائیل انجام بپذیرد را با قدرت پاسخ خواهد داد، ادامه داد: ما مقر موساد در اقلیم کردستان را با موشک دقیق هدف قرار دادیم. این به معنای هدف قرار دادن عراق نیست. اسرائیل دشمن مشترک ما است. اطلاعات نیروهای امنیتی ما در خصوص مکان هدف قرار گرفته دقیق است. عوامل موساد و کارگزارانی که در ناامن کردن ایران دست داشتند هدف اقدام ما بودند. مقامات امنیتی ما با مشاور امنیت ملی عراق در حال گفتگو هستند.

وزیر امور خارجه با اشاره به توافقنامه امنیتی ایران با عراق، افزود: در مورد عراق ما موافقتنامه امنیتی داریم. دولت و مقامات محلی کردستان متعهد شدند امنیت مرزی ما را حفظ کنند. اقدام ما در این چارچوب و در چارچوب مقابله با سو استفاده اسرائیل است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این موضوع که در عملیات ایران علیه گروه‌های تروریستی در پاکستان هیچ یک از اتباع پاکستانی مورد هدف ایران نبوده‌اند، افزود: گروهی موسوم به جیش العدل که گروه ایرانی است و در پاکستان پناه گرفتند و ما بارها با مقامات پاکستان گفتگو کردیم، عملیاتی را در ایران انجام دادند از جمله در راسک. پاسخ ما به تروریست‌های ایرانی است. قبلا با وزیر خارجه پاکستان گفتگو کردم. ما به حاکمیت پاکستان و عراق احترام می‌گذاریم اما اجازه نمی‌دهیم امنیت ما را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و اقلیم کردستان عراق نداریم. اقدام ما در راستای کمک به امنیت ایران پاکستان و عراق و منطقه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه در منطقه غرب آسیا امروز شاهد توسعه بحران و تنش هستیم، گفت: ریشه بحران به هفت اکتبر بر نمی‌گردد. حماس یک گروه فلسطینی آزادی بخش است که در مقابل اشغالگر عملیات انجام داده است. کشتار زنان و کودکان را در هیچ کجا نمی‌پذیریم. ریشه بحران در 75 سال پیش و اشغال فلسطین است. ما از آغاز نسل کشی اسرائیل در غزه هشدار دادیم که اگر جنگ در غزه و جنایات جنگی متوقف نشود دامنه جنگ گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: این به دلیل نقش ایران نبود به دلیل درک درست ایران از شرایط منطقه بود. آمریکا دو خطا مرتکب شد. اول رژیم اسراییل را همراهی کرد. دوم درگیری را به دریای سرخ و روی یمن کشید. امنیت کشتیرانی مورد توجه ایران است. یمن بر همین موضوع باور دارد. امنیت دریای سرخ به تحولات در غزه گره خورده و همه ما ضرر می‌کنیم اگر جنایت در غزه متوقف نشود و جبهه‌های مختلف فعال باقی بماند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه عملیات ایران علیه مواضع موساد و گروه‌های تروریستی ارتباطی با وضعیت غزه ندارد، گفت: عملیاتی که در 24 ساعت گذشته روی پایگاه موساد در اقلیم کردستان و جیش العدل در داخل پاکستان انجام شد ارتباطی با وضعیت غزه ندارد. ما حماس را گروه تروریستی نمی‌دانیم. حماس جریان آزادی بخش فلسطینی در مقابل اشغال فلسطین است. 75 سال اشغال فلسطین یک واقعیت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
باید به امنیت ایران احترام بذارید وگرنه خودمون مجبوریم حل کنیم
معلومه نیاز به گفتن نیست
خیلی حرف عحیبی است. اگر فردا روز پاکستان هم اقدام متقابلی انجام دهد، شما آنرا می پذیرید؟
این چه احترامیه، حالا پاکستان هم جواب احترامتون روداد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست