بازدید 2560

پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در قله توچال پیدا شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از سه روز تلاش و جست‌وجوی عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر، پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در قله توچال پیدا شد.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 16 January 2024

 به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، شاهین فتحی با اشاره به پایان عملیات جست‌وجوی پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در حوالی قله توچال اظهار کرد: ساعت ۹و۵۶ دقیقه صبح روز شنبه ۲۳‌دی ماه ۱۴۰۲ طی اعلام گزارش مردمی به مسئولان فدراسیون کوهنوردی مبنی بر مشاهده پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در این منطقه و انتقال خبر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، تیم امداد و نجات پایگاه دربند هلال‌احمر شمیرانات وارد عمل شد.
 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تیم‌های جستجو و نجات هلال احمر استان تهران پس از رسیدن به منطقه با برودت شدید هوا و شرایط آب و هوایی نامناسب مواجه شده و موفق نشدند به پیکر این کوهنورد دست پیدا کنند، عملیات جست‌و جو موقتاً متوقف و به روز بعد موکول شد.

فتحی با بیان اینکه عملیات جست‌وجوی پیکر کوهنورد با تلاش یک تیم ۳۵ نفره به پایان رسید گفت: با توجه به وزش باد شدید و بارش برف و کولاک در محدوده قله توچال، پیکر فرد به زیر لایه‌ای برف رفته بود و شرایط آب و هوایی نیز عملیات جستجو را سخت کرده بود که با ورود روز گذشته تیم ۳۵ نفره متشکل از عوامل عملیاتی کادر و داوطلب به منطقه و چند ساعت جست و جوی ویژه، پیکر بی جان این کوهنورد پیدا و پس از انتقال به ارتفاعات پایین تر، تحویل عوامل انتظامی شد.

به گزارش ایرنا، با ورود سامانه بارشی به کشور که از اواخر هفته گذشته (۲۰ دی ماه) مناطق غربی و شمالی کشور را تحت تاثیر قرار داد، شاهد بارش برف و باران بویژه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان بودیم به طوری که راه دسترسی به اغلب مناطق کوهستانی در این استان‌ها مسدود شد.

در روز‌های گذشته مفقود شدن برخی کوهنوردان در مناطق کوهستانی استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان غربی و لرستان به سازمان‌های امدادی اعلام شده است؛ تلاش امدادگران برای یافتن سه کوهنور مفقود شده در سبلان همچنان پس از سه روز ادامه دارد؛ این سه نفر پنج روز پیش در منطقه آلوج احمدآباد از توابع شهرستان مشگین‌شهر مفقود شده‌اند.

در آذربایجان غربی ۱۴ تیم تخصصی هلال احمر برای یافتن و نجات ۵ کوهنورد مفقودی و گرفتار در بهمن کوهستان «رندوله» اشنویه در جنوب آذربایجان غربی همکاری دارند و در چهارمین روز جست‌وجوی کوهنوردان گرفتار، از پهپاد برای شناسایی دقیق منطقه استفاده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار