بازدید 360

با مفهوم بیمه پایه آشنا شوید

کد خبر: ۱۲۱۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 09 January 2024

بیمه پایه در واقع همان بیمه دولتی است که اغلب با نام بیمه گر پایه معرفی می‌شود. اکثر افراد در سراسر جهان یک نوع بیمه پایه دارند و در کنار آن برای پوشش‌های بیمه‌ای کامل و گسترده‌تر از یک بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند. متاسفانه بیمه های پایه تنها یک سری خدمات اولیه درمانی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند. اما برای دریافت اکثر بیمه‌های تکمیلی، باید یکی از انواع بیمه پایه را هم داشتـه باشید!

امروزه اکثر افراد جامعه از بدو ورود به بازار کار، از یک بیمـه پایه بهره می‌برند که وجود آن برای بازنشستگی الزامی است. بیمه های پایه پوشش‌های بیمه‌ای محدودی را به مخاطب ارائه می‌دهند، اما مزایای خاصی هم دارند که به موجب آنها پرداخت حق بیمـه پایه برای تمامی کارگران از جانب قانون کار اجباری است.

اگرچه انواع مختلفی از بیمه های پایه در ایران وجود دارد، اما اکثر ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها برحسب قانون کار، برای پرسنل خود حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، وجود بیمـه پایه برای بهره‌مندی از طرح‌های پوششی خدمات درمانی پایه توسط دولت ضروری است. یعنی بیمه‌شدگان می‌توانند با توجه به سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور، از خدمات درمانی مربوطه استفاده کنند. متاسفانه در کشور ما، بیمـه پایه به جز برخی موارد خاص و محدود، هزینه‌های درمانی هم‌وطنان را پوشش نمی‌دهد. /کاریزما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست