بازدید 28245
ششصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگونی ۲ هواپیمای غول پیکر روسیه توسط ارتش اوکراین/هشدار درباره برنامه سری روسیه برای حمله به ناتو

ششصد و هشتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸ 15 January 2024

سرنگونی 2 هواپیمای غول پیکر روسیه توسط ارتش اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: صحبت درباره صلح در اوکراین، بدون روسیه معنی ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۰۰:۱۷

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «بحث صلح در اوکراین، بدون حضور روسیه معنی ندارد. کی‌یف خود ممنوعیت مذاکره با مسکو را تصویب کرد، این وضعیتی پوچ و بی‌معنا است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «نشست کشورها در داووس درمورد فرمول صلح زلنسکی، مذاکراتی برای انجام مذاکره است؛ زیرا روسیه در آن شرکت نمی‌کند».

سخنگوی کرملین درباره سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به کره شمالی اظهار داشت: «مسکو امیدوار است که این سفر در آینده قابل پیش‌بینی انجام شود و تاریخ‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک مورد توافق قرار می‌گیرد».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «روسیه مصمم به توسعه روابط همکاری و شراکت با کره شمالی در همه جهات است و گفت‌وگوها در همه سطوح ادامه خواهد یافت».

وی در پاسخ به سوالی درباره گزارش ادعایی نشریه «بیلد» مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به آلمان، گفت که به این دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌ای واکنش نمی‌دهد زیرا این نشریه مدت‌ها است که از سطح شایعات بالاتر نبوده است.

روسیه: ۵۸۰ نظامی و ۲۵ پهپاد اوکراین در یک روز اخیر نابود شدند
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۲:۴۱

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۴۲ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که ۴ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، حداقل ۵۸۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۱ دستگاه تانک، ۱۳ نفربر و خودروی زرهی، ۳۷ وسیله نقلیه نظامی، ۷ قبضه توپخانه چندگانه ارتش اوکراین طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۶۷ فروند هواپیمای جنگی، ۲۶۵ بالگرد رزمی، ۱۰ هزار و ۶۸۹ فروند پهپاد، ۴۵۰ سامانه پدافند موشکی، ۱۴ هزار و ۶۳۲ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۲۰۲ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار و ۷۳۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۷ هزار و ۴۸۹ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

اندیشکده جنگ: روسیه با فریب‌های هوایی پدافند اوکراین را نابود می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۱:۱۶

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» روز دوشنبه در گزارشی نوشت، ارتش روسیه در تلاش برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین در حال آزمایش انواع حملات موشکی است.

بر اساس این گزارش، ارتش روسیه از شیوه «فریب‌های هوایی»  و پهپادهای انتحاری برای از بین بردن پدافند هوایی اوکراین قبل از پرتاب موشک‌های بالستیک و کروز استفاده می‌کند. نیروهای روس در این مسیر از ترکیب‌های متنوعی از پهپادها و موشک‌ها استفاده کرده‌اند.

«یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین پیشنهاد کرده که با اعمال تحریم‌ها کیفیت موشک‌های روسیه را کاهش یابند. به گفته او، کاهش کیفیت موشک‌ها می‌تواند توانایی روسیه برای انجام حملات گسترده علیه اوکراین را سخت‌تر کند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت:«شمار زیادی از موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های "کینژال" و "خا-۲۲" روسیه روی هدف قفل می‌شوند. باید درک کرد که چنین اهدافی را تنها می‌توان توسط سامانه‌های پیشرفته به ویژه " پاتریوت" سرنگون کرد.»

وی گفت که به همین دلیل درصد موشک‌های ساقط شده کم است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  نیز گفت که اوکراین در حال حاضر توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد. او گفت که روسیه در دور تازه  حملات از ۵۰۰ موشک و پهپاد استفاده کرده است.

زلنسکی گفت:«سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته کافی چیزی است که در حال حاضر در اوکراین وجود ندارد. ما می‌توانیم با فناوری با روسیه بجنگیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز به شرکت دولتی «روستک» دستور داده تا تولید پهپادهای «کوب» و «لانست»  را افزایش دهد.

روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند. از این تعداد پهپاد  ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰  فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

درخواست 4.2 میلیون دلاری سازمان ملل جهت حمایت از آوارگان اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۰:۴۷

سازمان ملل متحد و شرکای آن روز دوشنبه جهت حمایت از جوامع ویران شده از ابتدای جنگ در اوکراین و همچنین پناهندگان این کشور در سال ۲۰۲۴، از شرکای مالی خود ۴.۲ میلیون دلار اعتبار درخواست کرد.

به گزارش «رویترز» «مارتین گریفیث»مسئول امور کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است: صدها هزار کودک وحشت‌زده، آسیب‌دیده و محروم از نیازهای اولیه خود در جوامع نزدیک به خط مقدم جنگ زندگی می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرده است: این واقعیت به تنهایی باید ما را وارد عمل کند تا هر کاری که می‌توانیم جهت رساندن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به اوکراین انجام دهیم. اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که طبق گزارشات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، بیش از ۱۴.۶ میلیون نفر یا ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین در سال جاری به دلیل تهاجمات گسترده میان این کشور و روسیه نیازمند کمک‌های بشردوستانه از جانب این سازمان هستند.  

بررسی‌های انجام گرفته شده نشان می‌دهد که بیش از ۳.۳ میلیون نفر از مردم جنگ زده در اوکراین در مناطقی در شرق و جنوب کشور اوکراین زندگی می‌کنند که به خطوط مقدم جنگی نزدیک بوده و کسانی هم که در سرزمین‌های تحت تصرف روسیه زندگی می‌کنند نیز به طور قابل توجهی برای گذراندن نیازهای اولیه خود با مشکلات قابل توجهی مواجه هستند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که نزدیک به 3.1 میلیارد دلار از کمک‌های درخواست شده جهت حمایت از ۸.۵ میلیون نفری است که طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته شده در سال ۲۰۲۴ نیاز مبرمی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. علاوه بر این، آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز گفته است که به دنبال ۱.۱ میلیارد دلار کمک جهت حمایت از ۲.۳ میلیون پناهنده اوکراینی و جوامع میزبان آنهاست.

طبق آمارهای منتشر شده جنگ میان روسیه و اوکراین از فوریه سال ۲۰۲۲ حدود ۶.۳ میلیون نفر شهروند اوکراینی را مجبور به فرار از کشور و پناهنده شدن کرده است. جدا از این رقم نزدیک به چهار میلیون نفر از شهروندان اوکراینی نیز هم‌اکنون در داخل کشور آواره هستند و نزدیک به یک میلیون نفر از آنها کودکان هستند.

با وجود آنکه کشورهای میزبان همچنان به حافظت و پذیرش پناهندگان اوکراینی در مناطق خود می پردازند با این حال بسیاری از پناهندگان این کشور همچنان هم نیاز مبرم به دریافت کمک دارند.

هشدار درباره برنامه سری روسیه برای حمله به ناتو
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۲۰:۴۵

روزنامه آلمانی «بیلد» مدعی شد که به یک «سند محرمانه» نیروهای مسلح آلمان دست یافته که نشان می‌دهد روسیه پس از دفع ضد حمله اوکراین و عقب راندن ارتش اوکراین تا ژوئن، برنامه‌ای برای حمله به جناح شرقی ناتو دارد.

در این سند به ظاهر محرمانه آلمانی ادعا شده است که ممکن است روسیه در ماه ژوئیه «حملات سایبری و سایر اشکال جنگ ترکیبی علیه کشورهای بالتیک» را آغاز کند.

نشریه بیلد با استناد به سند وزارت دفاع آلمان آورده است، پس از آن «درگیری‌های» رخ می‌دهد – که به ماهیت چنین درگیری‌هایی هم اشاره نشده– و بعد مسکو از آنها به‌عنوان بهانه‌ای برای شروع مانورهای نظامی تمام‌عیار در قلمرو خود و بلاروس استفاده می‌کند.

در این سند همچنین پیش‌بینی شده که روسیه احتمالا نیروها و موشک‌های برد متوسط خود را در ماه اکتبر به کالینینگراد منتقل کند و در ماه دسامبر یک درگیری مرزی در «کریدور سووالکی» که ۱۰۰ کیلومتر است، رخ می‌دهد.

کریدور سووالکی در مرز میان لیتوانی و لهستان و میان بلاروس و کالینینگراد است. لهستان و لیتوانی عضو ناتو هستند. این کریدور، بلاروس را به کالینینگراد روسیه متصل می‌کند.

در گزارش این نشریه آلمانی آمده است علاوه بر این، در زمانی که ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری، به طور موقت "بدون رهبر" باقی مانده، روسیه با حمایت بلاروس، احتمالا سناریوی بحران ۲۰۱۴ در اوکراین در قلمرو ناتو را تکرار می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۲۵، ناتو در مورد اقدامات بازدارندگی تصمیم خواهد گرفت و ۳۰۰ هزار سرباز از جمله ۳۰ هزار سرباز آلمانی را مستقر می‌کند.

به گفته بیلد، وزارت دفاع آلمان در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

در واکنش به این گزارش، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این ادعا را به تمسخر گرفت و آن را با پیش‌بینی طالع‌بین‌ها مقایسه کرد.

زاخارووا در تلگرام نوشت: این فال قدرتمند سال گذشته است! این مساله را رد نمی‌کنم که بخش تحلیلی این، از سوی وزارت خارجه آلمان به رهبری آنالنا بربوک به بوندسور (نیروهای مسلح آلمان) ارائه شده است.

در ماه مه سال ۲۰۲۲، یک گروه ضربت ناتو متشکل از سربازان فرانسوی، بلژیکی و هلندی در رومانی مستقر شد. هدف این گروه ایجاد بازدارندگی و دفاع از جناح شرقی ناتو عنوان شده است. تسلیحات فعلی این گروه شامل وسایل نقلیه زرهی سبک و تانک است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی «بیلد» با اشاره به سند محرمانه نیروهای مسلح آلمان نوشت که آلمان دارد برای جنگ بین ناتو و روسیه آماده می‌شود که طبق سناریوی وزارت دفاع آلمان ممکن است در تابستان سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

براساس گزارش‌ها، محتمل‌ترین مکان برای برخورد، کریدور «سووالکی» بین بلاروس و منطقه کالینینگراد خواهد بود. با این حال، نویسندگان مقاله این سوال را مطرح می‌کنند که این تشدید فرضی چگونه به پایان خواهد رسید.

سرنگونی ۲ هواپیمای غول پیکر روسیه توسط ارتش اوکراین

نیروی هوایی اوکراین امروز (دوشنبه) مدعی شد که دو فروند هواپیمای فرماندهی ارتش روسیه را بر فراز دریای آزوف سرنگون کرده است.

به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین تحولات از جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی اوکراین همچنین مدعی شد که ماموریتی «موفقیت‌آمیز» علیه نیروهای روسی انجام داده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی اوکراین همچنین در رسانه‌های اجتماعی مدعی شد که یک فروند هواپیمای رهگیری راداری دوربرد "A-۵۰" و یک مرکز کنترل هوایی Il-۲۲ را هدف قرار داده است.

مسکو اظهارنظری درباره ادعای اوکراین نداشته است.

براساس گزارش اوکراینی‌ها، A-۵۰ اندکی پس از شروع ماموریت گشت‌زنی خود در نزدیکی کریلووکا در زاپوریژیا، حوالی ساعت ۹ شب در ۱۴ ژانویه مورد اصابت قرار گرفت و از رادارها ناپدید شد و نتوانست به مرکز هوانوردی پاسخ دهد و به دنبال آن گزارشی از یک خلبان جنگنده روسی سوخو ۳۰ منتشر شد که شعله‌های آتش و کاهش ارتفاع یک هواپیمای ناشناس را مشاهده کرد.

هواپیمای برییف آ-۵۰ (A-۵۰) یک هواپیمای هشدار و کنترل زودهنگام یا آواکس در نیروی هوایی روسیه است که بر اساس هواپیمای ترابری ایلیوشین -۷۶ توسعه یافته ‌است. A-۵۰ برای جایگزینی هواپیمای توپولف تو-۱۲۶ توسعه یافت و اولین بار در سال ۱۹۷۸ پرواز کرد. این هواپیما در سال ۱۹۸۴ به خدمت درآمد.

طبق همین گزارش‌ها، هواپیمای Il-۲۲M۱۱ که در اطراف روستای استریلکوف در خرسون انجام وظیفه می‌کرد، در نزدیکی سواحل دریای آزوف حدود ساعت ۹ شب همان روز مورد اصابت قرار گرفت و پس از برخورد، خدمه هواپیما درخواست فرود اضطراری در روسیه، تخلیه، آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی کردند.

سوئیس: صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است

«ایگناسیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس خواستار شرکت روسیه در کنفرانس‌ها درباره صلح در اوکراین شده و تاکید کرد تحقق صلح در منطقه بدون مذاکرات بر سر شرایط این صلح با مسکو غیرممکن است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر امور خارجه سوئیس در جریان چهارمین نشست مشاوران امنیت ملی درباره به اصطلاح «فرمول صلح» ده بندی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در شهر داووس سوئیس گفت: «ما بدون مشارکت روسیه نخواهیم توانست یک کنفرانس صلح داشته باشیم. چنین چیزی ممکن نیست. با وجود این لازم است بررسی کنیم که چطور و چه زمان می‌توانیم روسیه را با خودمان همراه کنیم.»

کاسیس بیان کرد نمایندگان 83 کشور شامل اعضای بلوک بریکس همچون هند، برزیل و عربستان سعودی در مذاکرات برگزار شده در داووس شرکت می‌کنند.

به گفته این دیپلمات ارشد دولت سوئیس، چین در این کنفرانس شرکت نمی‌کند اما لازم است که چین نیز در مذاکرات صلح اوکراین مشارکت داشته باشد. او اظهار کرد، چین با توجه به روابط نزدیکش با مسکو می‌تواند نقشی اساسی در مذاکرات صلح ایفا کند.

زاخارووا: صلح اوکراین در گروی توقف تسلیح این کشور است

 «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارنظر وزیر امور خارجه سوئیس درباره ضرورت مشارکت مسکو در فرآیند صلح اوکراین گفت: غرب در صورتی که خواستار مذاکرات صلح برای اوکراین است، باید ارسال تسلیحات برای کی‌یف را متوقف کند.

«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس روز یکشنبه در جریان کنفرانس خبری در شهر داووس  در حاشیه یک اجلاس درباره صلح اوکراین گفت، چند کشور به دنبال میانجی‌گری برای جلب مشارکت روسیه در مذاکرات صلح اوکراین هستند و تاکید کرد، بدون شرکت روسیه نمی‌توان کنفرانس صلحی برای اوکراین برگزار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان این مقام سوئیسی به روزنامه «ایزوستیا» گفت: «اگر برخی کشورها مایل به یافتن راه خروج از بن‌بستی که به خاطر واشنگتن در آن گرفتار شده‌اند هستند این اتفاق خوبی است. در این مورد آنها باید ارسال تسلیحات برای اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه و ایراد صحبت ها و بیانیه‌های روس هراسانه را متوقف کنند.»

زاخارووا هشدار داد: «اما اگر هدف از این لفاظی ها این است که روسیه را وارد نوعی فرآیند توهم‌زا بر مبنای شرایط غرب کرده تا بر رویکرد‌های اصولی روسیه اعمال نفوذ کنند، ما به داخل چنین تله‌ای کشیده نخواهیم شد.»

آلمان و فرانسه: به حمایت از اوکراین در مقابله با روسیه ادامه خواهیم داد

 همزمان با افزایش حملات هوایی روسیه به اوکراین،  وزیر امور خارجه جدید فرانسه و همتای آلمانی او روز یکشنبه گفتند که به حمایت خود از اوکراین در مقابله با مسکو ادامه خواهند داد.

به گزارش وبگاه «کی‌یف پست»، «استفان سژورن» وزیر خارجه  فرانسه در نشست خبری با  «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ما کاملاً توافق داریم باید تا زمانی که لازم باشد از اوکراینی‌ها حمایت کنیم.»

بائربوک گفت تا زمانی که روسیه از خاک اوکراین خارج نشود و تا زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین خواهند ماند. وی افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نمی خواهد در جنگ متوقف شود.

اتحادیه اروپا قرار است در فوریه نشستی برای رفع انسداد بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین برگزار کند که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان آن را وتو کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
مشکلات مردم ایران بیشتر از دعوای ابر قدرت ها است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
عزیز. فکر می کنی ژاپنی و تایوانی و المانی جماعت عاشق چشم و ابرو امریکا و سیستم اقتصادی و حکمرانی غرب هستند. دارند می بینند که بسیار راندمان بهتری داره ان را انتخاب کردند. فقط ببین چین نفت و فراورده های نفتی و پتروشیمی ایران را با تخفیف بسیار میخره و با قیمت بسیار بالا به اروپا می فروشه. همین یک قلم ببین چه اندازه اقتصتد و معیشت مردم ایران را حتی از چین و هند عقب می اندازه. ما اگر میگبم اکراین بخاطر اینه که می دونیم روسیه و چین چگونه دارند از نا اگاهی و لجبازی مدیریت ایران نهایت استفاده را می برند
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کانادايی
تایوان و ژاپن فقط دو مهره شطرنج برای آمریکا هستند که سپر و گارد آمریکا حساب می‌شوند
در مقابل رقیبان و دشمنان شرقی اش از جمله کره شمالی و چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
روسیه 40 فروند از این هواپیما رو داره
کلاً فقط یه آواکس از بین رفته
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
البته ابر قدرتی نمیبینیم
این پیروزی خجسته باد این پیروزی. دو فروند از هواپیماهای غول پیکر و افتخار! نیروی هوایی پوتین با اتش دلقک! زیر دریایی شدند. قادر بودند که اهداف و موشکها و هواپیماها را تا 650 کیلومتری رصد کنند ولی خودشان را نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
منطق پوتینی ها.: این هواپیماهای عظیم دوست خوب ما پوتین مشغول بارورسازی ابرهای دریای سیاه برای ارسال به ایران بوده که توسط اکراین منهدم شد. پس نتیجه می گیریم که دلقک ضد مردم ایران هست و هر کس از پوتین حمایت نکند بدنبال خشکی ایران هست!
پاسخ به کانادایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کلاً یک هواپیمای آواکس منهدم شده
روسیه 40 فروند دیگه از این هواپیما رو داره

کانادایی شیاد مزدور نوکر انگلیس
ظاهراً دوباره حقوقت خوب شده که دوباره سر و کله ات پیدا شد
حالا برو با دلقک اوکراین یه کوکائین بزن تا شاید بتوانید روسیه را شکست دهید

سقوط بایدن مفنگی هم که دیگه نزدیکه بزودی
مثل همان روزی که از بالای تریبون پرت شد پایین
البته بایدن نمادی کامل از آمریکاست
ذکاوت پوتینی ها محشر هست. امروز قیمت گاز در اروپا علیرغم اعلام قطر در توقف ارسال گاز از دریای سرخ ۸ درصد سقوط کرد و در سه ماه گذشته علیرغم زمستان سخت! نصف شده. چرا؟ چون ذخایر گار اروپا که تنها یکماه تا پایان زمستان اروپا باقی مانده ۹۰ درصد پر هست و دهها کشتی نفت و گاز از امریگا بسوی اروپا در حرکتند و هیچ نگرانی از کمبود انرژی وجود نداره.
چه غلطا! البته بهتر بگی توسط ناتو
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
وقتی دستگاه اطلاعاتی روسیه در کارکرد هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ امریکا خرابکاری می کند باید منتظر این مسایل هم باشد. دوره زدن هواپیماهای بویینگ مالزی و اکراین و فرار دیگر تمام شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
مگر با زدن یه آواکس روسیه نابود میشه؟
ذکاوت دیگر پوتینی ها. اعلام شد در سال ۲۰۲۳ واردات نفت خام چین علیرغم افزایش تولید خودروی برقی و انرژی های نوین ۱۱ درصد افرایش یافته. شاید دوستان بگن دنیا هنوز خیلی نفت نیاز داره. ولی در خبر دیگر امده سال گذشته صادرات فراورده های نفتی چین ۲۰ درصد افزایش یافته! دلیلش ساده هست. چینی زرنگ و متحد! روسیه و ایران نفت روسیه و ایران و حتی فراورده نفتی و پتروشیمی ایران را با قیمت بسیار پایین تر می خرد و ان را پالایش و یا حتی همان محموله را با تغییر مدارک اما با قیمت بسیار بالا دوباره به ژاپن و کره و اروپا صادر می کند و درامد نجومی دارد. ذکاوت پوتینی ها معرکه هست. البته از دید یک بازرگان چینی طماع که از ذکاوت پوتینی ها برای خود نودل طلا می سازد! پوتین هنوز تصور می کند اگر گاز روسیه نباشد دنبا ورشکست می شود! به هر حال دوستان باید بدانند نمی شود بزرگترین ثروت ملی ملت ایران را اینجور فروخت و بعد وضعیت اقتصاد ایران خوب باشد. غیر ممکن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اشتباه دستم خورد به مثبت
این افزایش حقوق ۲۰ درصدی حقوق کارمندان برای سال آینده یک شوخی زشت و کثیف است. همین حالا تا شب عید ۳۰ درصد افزایش قیمت داریم ..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دوست عزیز. چاره ای دیگر نبست جز تحمیل بی پولی به ۹۵ درصد مردم ایران. بودجه نهادها و رسانه ها و میزهای مدیران انها با اپل روی ان را که نمیشه کاهش داد. شما طرفدار دلقک هستید که این مسایل مهمتر از نان شب برای مدیران کشور را درک نمی کنید و جوساری می کنید
دم ارتش اکرایین گرم در واقع سرنگونی خود غول پنبه ای ارتش الکلی پوتین است سرنگون میشه خبر خوشی بود متجاوز باید تنبه بشه.
حالا میفهمیم چرا مشروبات الکلی حرام است.ودکای روسی یه دنیا رو بهم ریخته. روسیه با 32 لیترمصرف سرانه مشروب دردنیا اول است.البته این میانگین ازمردم عادی بدست امده است. امثال پوتین ومدودف و لاوروف وشویگو وپاترشنکو وسایراوباش و زنانی مثل ماریا که دورخودشون جمع کرده اند روزی 8-7 قوطی ودکای اصل روسی میزنن که الان ازاوکراین تا غزه ودریای سرخ وتایوان و حتی کشورهای مختلف افریقا رو به آشوب کشوندند
اوه اوه سرنگونی هواپیمای روسیه ، امشب شب خوش خوشانه آی پی کاناداست خخخخ
الان آی پی کانادا با همین سرنگونی هواپیما روسیه رو تا مرز تجزیه میبره
هواپیمای روسیه سرنگون شد آی پی کانادا و غربگداها امشب شب خودتونه ها بیاید حسابی عقده گشایی کنید
مثل فیلم خوب بد زشت میمونه.، آمریکا و انگلیسی و .. بد هستن، ولی روسیه زشت و وقیحهه، کشتی کشتی براش پهباد دادیم ,این همه حمایتو ، بعد کوچکترین حمایتی از ایران نکرد، الان دارم دست و پا می‌زنه ک بین آمریکا و ایران جنگ بندازه ،
اوه اوه خطری شد دو قدرتی که از قدیم بمب هسته ای و سلاح های کنترل از راه دور دارن (روسیه و آمریکا) باهم درگیر شن چی میشه.
غزه عامل یک جنبش جهانی شده است که گویی پشت آن رازی نهفته است اما در مورد اکراین چنین چیزی حس نمی شود
لعنت بر پوتین و هرچه جنگ طلب است .
کودکان اوکراین کودک است کودکان غزه کودک نیست آیا جرم شون مسلمان بودن است
این هواپیمای a50 همیشه اسکورت داره به دلیل اهمیت و قیمتش که 330 میلیون دلار هست . هر کی زده دستش درد نکنه
حتی اگر سرزمین های جدا شده از اوکراین ،به روسیه ملحق نشوند برای ایجاد یک صلح پایدار این مناطق باید به یک کشور مستقل تبدیل شود تا روس تبارها در آن ساکن شوند تقریبا غیر ممکن است که روسهای اوکراین زیر پرچم دولت مرکزی کیف بتوانند یک زندگی عادی داشته باشند
کم کم اروپا داره به تنظیمات کارخانه بر می گرده یعنی به تاریخ پر از جنگ و جنایت خود . آرمش هفتاد سال اخیر در اروپا در واقع دوره افسردگی و نقاهت بعد از کشتار دو جنگ جهانی بوده ولی ما به اشتباه آن را پای متمدن بودنشان می گذاشتیم.
سوئیس: صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است
سوئیسی ها باید بدونن که مشارکت آی پی کانادا هم نیازه
البته هواپیمای دومی آسیب چندانی ندید
مرگ بر آمریکا و انگلیس که منبعی از شرارت و آلودگی و فتنه و فساد و تباهی و ناپاکی و..... هستند
درسته روسیه اولین قدرت هسته‌ ای جهانه و صدها سلاح اتمی آماده حمله دارد
ولی 4 عدد بمب اتمی روسیه هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک لس آنجلس شیکاگو واشنگتن
با زدن این شهر های آلوده و اصلی آمریکای خبیث حداقل 100 میلیون آمریکایی به درک واصل خواهند شد
هر شهر آمریکا بعد از با خاک یکسان شدن 20 مرتبه ای شخم زده خواهد شد
آمریکا مثل ناظم مدرسه هست، شما فکر کن که ناظم توو مدرسه نباشه،چ اتفاقی میوفته!!؟؟ خداییش آگه آمریکا نباشه، کمونیست های نجس روسی و چینی، دنیارو ب نابودی و تاراج و چپاول میکشن، ، همین روسیه چ قرارداد های ننگین ترکمنچای و گلستان ب ایران تحمیل کرد، آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و ارمنستان رو از ایران گرفت، ب نوامیس ایرانی تجاوز کرد، و...... جنایات بیشمار دیگه!!!بازم دم آمریکا گرم
زنده باد اوکراین
دمش گرم
درود.برارتش.اوکراین.
جنگ روسیه با اوکراین بیست سال ادامه دارد اوکراین تسلیم میشود بعد نوبت کشورهای اتحاد سابق طرفدار غرب می‌باشند می‌رسد حق دارد
به نفع مسلمانان می‌باشد به ضرر غرب
دشمن دشمن ما دوست ما میباشد
زندهه باد اکراین. مرگ بر روسیه بخاطر جنگ صدام علیه ایران‌ ‌ نماینده مجلس چه خوب گفت
درود بر اوکراین❤❤❤❤???
لعنت بر روسیه و کمونیست????
خدا یار و یاورتان اوکراین قهرمان / لعنت بر پوتین
آمریکای کافر آلوده جنایتکار باید منهدم و متلاشی شود
درود بر اوکراین لعنت بر پوتین و هرچه جنگ طلب است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست