بازدید 2716

اعلام موضع سازمان شانگهای درباره تایوان

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با اعلام حمایت از موضع چین در قبال تایوان تاکید کرد که این سازمان به منشور خود و سازمان ملل مبنی بر چین واحد متعهد است.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹ 15 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، مینگ گفت: سازمان همکاری شانگهای (SCO) از موضع چین در قبال تایوان مبنی بر اینکه تایپه بخشی جدایی ناپذیر از چین است، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع تایوان موضوع داخلی چین است، افزود: جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده کل این سرزمین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است.

رئیس سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد که این سازمان به حمایت قاطعانه از موضع دولت چین در مورد موضوع تایوان و پایبندی به اصل چین واحد ادامه خواهد داد و همچنان با هر شکلی از تفرقه برای "استقلال تایوان" مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای به منشور سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای متعهد است، به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو خود احترام می‌گذارد و به طور موثر از منافع، امنیت و توسعه اعضای خود دفاع می‌کند.

به گزارش ایرنا، وانگ یی وزیر خارجه چین پیشتر به دنبال روی کار آمدن یک سیاستمدار ضد پکن در تایوان، اعلام کرد که نتیجه انتخابات این حقیقت اساسی که تایپه بخشی از چین است را تغییر نمی‌دهد.

وزیر خارجه چین در واکنش به پیروزی ویلیام لای چینگ- ته در انتخابات ریاستی تایوان، گفت: نتایج انتخابات رهبری منطقه‌ای تایوان این حقیقت اساسی که فقط یک چین در جهان وجود دارد و تایپه بخشی از آن است را تغییر نخواهد داد.

وانگ در کنفرانس خبری با سامح الشکری وزیر خارجه مصر، افزود: انتخابات منطقه‌ای تایوان جزء امور داخلی چین است و نتایج آن، اجماع عمومی جامعه بین‌المللی را برای پایبندی به اصل چین واحد تغییر نمی‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی