بازدید 16257
ششصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید موشکی اوکراین علیه مواضع روسیه/تهاجم موشک های هایپرسونیک روسیه به نقاط متعدد اوکراین

ششصد و هفتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 13 January 2024

حملات شدید موشکی اوکراین علیه مواضع روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بررسی آخرین تحولات جنگ روسیه و اوکراین در دیدار بلینیکن و وزیر خارجه ژاپن
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۲۰:۵۹

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه  با «وی یوکو کامیکاوا» همتای ژاپنی خود در واشنگتن دیدار کرد و طرفین درباره آخرین تحولات خاورمیانه و جنگ روسیه و اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «بلینکن و کامیکاوا در مورد وضعیت خاورمیانه، حمایت دو کشور از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و اهمیت حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان و در دریای چین جنوبی گفت‌وگو کردند.»

 ژاپن همگام با آمریکا از شروع  جنگ روسیه با اوکراین، از کی‌یف حمایت کرده‌اند. ژاپن در روزهای اخیر از ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین خبر داد. اقدامی که روسیه به آن به شدت واکنش نشان داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اقدام ژاپن برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین «پیامدهای سنگینی» در روابط روسیه و ژاپن خواهد داشت.

زاخاروا گفت:«چنین سناریویی به عنوان اقدامات خصمانه آشکارعلیه روسیه تعبیر خواهد شد و به عواقب سنگینی برای ژاپن در زمینه روابط دوجانبه خواهد شد.»

روابط روسیه و ژاپن از زمانی که روسیه ده‌ها هزار نیرو را در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین فرستاد، به شدت وخیم شده است. ژاپن به متحدان غربی خود در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه پیوسته است.

ژاپن و کره جنوبی اخیر جنگنده‌هایی را برای نظارت بر پروازهای مشترک بمب افکن ها و جنگنده‌های چینی و روسی نزدیکی قلمرو خود انجام دادند.

روسیه و ژاپن هنوزمعاهده‌ای برای پایان دادن به خصومت‌های جنگ جهانی دوم منعقد نکرده‌اند. اختلاف ارضی قدیمی بین دو کشور شامل زنجیره‌ای از جزایر در اقیانوس آرام است که در ژاپن به عنوان «سرزمین‌های شمالی» و در روسیه به عنوان «کوریل جنوبی» شناخته می‌شوند.

 آمریکا حضور نظامی قابل توجهی در ژاپن دارد.پایگاه «فوتنما« متعلق به نیروی دریایی آمریکا در «اکیناوا»، خطرناک‌ترین پایگاه نظامی در جهان شناخته می‌شود زیرا  نزدیک یک منطقه مسکونی قرار دارد.

وزیر جدید امور خارجه فرانسه وارد اوکراین شد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۲۰:۵۹

 

در حالی خبرگزاری فرانسه و رویترز از حملات موشکی بامداد امروز روسیه به اوکراین خبر می دهند که همزمان استفان سژورنه رئیس جدید دستگاه دیپلماسی فرانسه در نخستین سفر خارجی خود، وارد کی یف شد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: سژورنه به نشانه حمایت از اوکراین که در آستانه دومین سال این جنگ است، در نخستین سفر خارجی خود وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این دیدار در برهه حساس و حیاتی برای اوکراین انجام می شود که متحدان کی یف در بروکسل و واشنگتن با وجود حملات بی وقفه روسیه در تلاش برای تامین بودجه (در حمایت از اوکراین) هستند.

سژورنه در حساب شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره این سفر نوشت: برای نزدیک به ۲ سال اوکراین در خط مقدم دفاع از تمامیت عرضی (خود) و تضمین امنیت اروپا قرار گرفته است. کمک های فرانسه دراز مدت بوده و برای همین منظور به کی یف برای نخستین سفر خارجی‌ام آمده ام.

این گزارش حاکی است که وی در حمایت از اوکراین گفت: کمک به اوکراین به منزله تضمین پیروزی دموکراسی است.

خبرگزاری فرانسه افزود: سژورنه برای ادامه تلاش های دیپلماتیک پاریس و تاکید بر تعهد فرانسه و متحدانش به کی‌یف سفر کرده است.

مدودف: اعزام نیروی بریتانیا به کی‌یف، اعلام جنگ با روسیه است
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۲۰:۵۰

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و یکی  از متحدان ارشد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فعلی روسیه هشدار داده است که هر گونه اقدام بریتانیا جهت استقرار و اعزام نیروهای نظامی‌اش در اوکراین به منزله جنگ این کشور علیه روسیه تلقی خواهد شد.

به گزارش «رویترز» مدودف که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است این اظهارات را در واکنش به سفر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا به کی‌یف برای اعلام افزایش بوجه نظامی این کشور جهت کمک به اوکراین به منظور خرید پهپادهای نظامی جدید عنوان کرد.

وی در واکنش به این اقدام عنوان کرد: امیدوارم که انگلیسی‌های خودبزرگ بین به عنوان دشمنان همیشگی ما بفهمند که استقرار یک گروه نظامی رسمی در اوکراین به منزله اعلان جنگ علیه کشور ما خواهد بود.  

مدودف که به دلیل اظهارات تند و مکررش از سوی دیپلمات‌ها به عنوان فردی با تفکرات جنگ‌طلب در کرملین تعریف شده است از غربی‌ها در سوالی انتقادی علیه سیاست‌های بریتانیا در اوکراین پرسیده است که اگر هیئت سوناک مورد هدف گلوله‌های خوشه‌ای در مرکز کی‌یف قرار بگیرد، آنها چه احساسی خواهند داشت. اتفاقی که به گفته وی اخیرا برای غیرنظامیان روسیه در شهر بلگورود رخ داد.

اظهارات مدودف در حالی انجام می‌گیرد که بلگورود در جنوب روسیه و نزدیکی مرز اوکراین طی ماه‌های اخیر هدف موشک‌ها و حمله پهپادهای اوکراینی قرار گرفته است.

مدودف به حادثه‌ای اشاره کرد که به موجب آن در تاریخ ۳۰ دسامبر، طبق گزارشات روسیه، حداقل ۲۰ نفر از جمله دو کودک کشته و ۱۱۱ نفر دیگر در حملات «بی‌رویه» اوکراین با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای کشته شدند.

تهاجم موشک های هایپرسونیک روسیه به نقاط متعدد اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۲۰:۳۲

 روسیه روز شنبه موجی از حملات موشکی و پهپادی را علیه چند منطقه اوکراین انجام داد.

به گزارش وبگاه «پولیتیکو» موج حملات روسیه علیه اوکراین در حالی رخ داد که «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه جدید فرانسه وارد شهر «کی‌یف» شد و قول حمایت بیشتر فرانسه از اوکراین را داد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که حملات روز شنبه شامل موشک‌های هایپرسونیک قدرتمند «کینژال» بود.نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در مجموع ۴۰ حمله را ثبت کرده که ۳۷ مورد آن موشکی و سه حمله پهپادی در مناطق کیف، دنیپروپتروفسک، چرنیهیو، پولتاوا و ایوانو فرانکیفسک بوده است.

اوکراین مدعی شده  که 8 موشک را با استفاده از اختلال جنگال سرنگون کرده است.

سرهنگ «یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «شمار زیادی از موشک‌های بالستیک از جمله موشک‌های "کینژال" و "خا-۲۲" روسیه روی هدف قفل می‌شوند. باید درک کرد که چنین اهدافی را تنها می‌توان توسط سامانه‌های پیشرفته به ویژه " پاتریوت" سرنگون کرد.»

حملات شدید موشکی اوکراین علیه مواضع روسیه

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه، شنبه 23 دی، اعلام کرد که نیروهای اوکراینی طی 24 ساعت گذشته، شهرهای این منطقه را هدف 56 مورد حمله توپخانه، خمپاره‌انداز و حملات پهپادی قرار دادند.

گلادکوف در کانال تلگرامی خود گفت: «شهر گورا پودول با توپخانه بمباران شد که خسارات جانی برجای نگذاشت و خط برق آسیب دید که بلافاصله تعمیر شد و برق به مدار بازگشت».

در مقابل، نیروی هوایی اوکراین با بیان اینکه اوکراین در ساعات اولیه صبح روز شنبه مورد حمله موشکی شدید روسیه قرار گرفت، افزود که مسکو برخی از موشک‌های مافوق صوت خود را پرتاب کرده است.

مقامات کی‌یف اعلام کردند روسیه در طول شب 40 موشک و پهپاد به مناطق مختلف اوکراین پرتاب کرد که موشک‌ها در پنج منطقه رهگیری و سرنگون شد.

این در حالی است که به گفته فرماندار بلگورود روسیه، نیروهای اوکراینی، شهر کوزینکا در منطقه گریوورون را با 6 پهپاد انتحاری هدف قرار دادند که خسارات جانی برجای نگذاشت ولی 5 خودروی غیرنظامی آسیب دید و بمب پرتاب‌شده از پهپاد بر روی شهر بوروز، خنثی شد.

به گفته او، شهر اوستینکا نیز هدف 3 گلوله توپ قرار گرفت و پهپادها شهرک‌های سولنتسوفکا، شچتینوفکا و گوراولوفکا را بمباران کردند. دو پهپاد نیز گوراولوفکا را هدف قرار دادند، بدون این که خسارت جانی و مادی برجای بماند.

طبق گفته فرماندار بلگورود، دو شهرک نوایا تاولژانکا و پالکی به ترتیب هدف دو گلوله خمپاره قرار گرفتند. 7 و 5 خمپاره نیز بهدترتیب به شهرهای کراسنوئه و موروم اصابت کرد و پهپاد انتحاری در موروم سرنگون شد بدون این که خسارات جانی یا مادی به‌بار آید.

با این حال، نیروی هوایی اوکراین هشدار داد که روسیه موشک‌های کینژال پرتاب کرده که رهگیری آنها بسیار دشوار است زیرا سرعتشان چندین برابر سرعت صوت است.

پلیس اوکراین نیز در شمال منطقه چرنیهیف عکسی از یک دهانه بزرگ ایجاد شده توسط یک موشک سرنگون شده منتشر کرد.

بلومبرگ: روسیه علیه تحریم‌های غرب به نبرد حقوقی متوسل می‌شود

شبکه آمریکایی گزارش داد روسیه در تدارک برای جنگی حقوقی به منظور جلوگیری از توقیف شدن دارایی‌های مسدود شده خود در غرب است.

 ماه مارس گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های روسیه در راستای اجرای تحریم‌های غرب علیه این کشور در ارتباط با جنگ اوکراین توقیف شدند.

شبکه بلومبرگ گزارش داد مقام های روسی بر این باورند که ریسک تصرف کامل دارایی‌های این کشور در غرب پایین است اما بانک مرکزی روسیه در تدارک برای استخدام شرکت‌های حقوقی بین المللی است تا وکالت این کشور را در زمان کشیده شدن نبرد بر سر این دارایی‌ها به دادگاه بر عهده بگیرند.

کشورهای غربی در پی تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ دست به اعمال تحریم‌هایی بی سابقه علیه روسیه زدند اما هنوز اقدامی برای توقیف ذخایر مسدود شده چشمگیر روسیه نکرده‌اند.

«جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت توقیف اعتبارات روسیه «چیزی نیست که در ایالات متحده آمریکا به لحاظ حقوقی مجاز باشد.»

از طرفی به نظر می‌رسد آمریکا کم کم دارد این موضعش را کنار می‌گذارد. روزنامه نیویورک تایمز اواخر ماه دسامبر گزارش داد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «بی سروصدا سیگنال حمایت جدیدی را از توقیف این دارایی‌ها فرستاده است.»

در این مقاله عنوان شد این بحث همزمان با دشواری هر چه بیشتر تصویب حمایتهای مالی برای اوکراین مطرح شده است.

از سوی دیگر مسکو نیز به کشورهای غربی هشدار داده در صورتی که این طرح را اجرایی کنند با «تبعاتی جدی» مواجه می‌شوند. به نوشته بلومبرگ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه هشدار داده است: «دست زدن به این اقدام منجر به هزینه‌های حقوقی و قضایی بسیار جدی برای آنهایی که تصمیم به انجامش گرفتند، می‌شود.»

یک نهاد امور توسعه در روسیه موسوم به «روسکانگرس» در ماه دسامبر در گزارشی با بررسی سوابق تحریم‌های مربوط به انسداد دارایی‌ها همچون تحریم‌های ضد ایران و ضد کره شمالی نتیجه گیری کرده که در مورد روسیه ریسک توقیف شدن دارایی‌ها «پایین می‌ماند.»

این ایده حتی در میان محافل سیاسی خود غرب نیز جنجال برانگیز بوده است.

در اواخر دسامبر در یک مقاله به قلم آندریاس کلات که در بلومبرگ منتشر شد با ایده توقیف ذخایر روسیه مخالفت و استدلال شد که انجام این کار ناقض قوانین بین‌المللی بوده و «این سیگنال را به چین و کشورهای دیگری که روابط متشنجی با آمریکا دارند می‌فرستد که دارایی‌های بانک مرکزی آنها در گام بعدی توقیف خواهد شد.»

اوکراین: بزرگ‌ترین کمک تسلیحاتی پهپادی لندن در راه است

رستم اومروف وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای از بسته تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون پوندی انگلیس جهت تولید پهپاد برای اوکراین خبر داد و تاکید کرد: این بسته بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی پهپادی است که از ابتدای تهاجم مسکو تاکنون به کی‌یف ارسال خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، وزیر دفاع اوکراین در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: لندن با اختصاص ۲۰۰ میلیون پوند جهت تولید پهپادهای جنگی، شناسایی، دوربرد و دریایی برای اوکراین موافقت کرده است.

اومروف در ادامه با اشاره به امضای توافقنامه همکاری امنیتی ۱۰ ساله میان اوکراین و انگلیس، یادآور شد: این همکاری امنیتی شامل موارد متعددی از جمله در زمینه‌های اشتراک اطلاعات، امنیت سایبری، آموزش پزشکی و نظامی و همکاری‌های صنایع دفاعی است.

به نوشته سایت‌های اوکراینی، ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در سفر به کی‌یف از ارسال بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی به ارزش ۲ میلیارد و پانصد میلیون پوند به اوکراین خبر داد که حداقل ۲۰۰ میلیون پوند از این بسته تسلیحاتی برای تولید انواع پهپادهای جنگی اختصاص خواهد یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۰
متاسفانه دو روز اخبار روسیه رو منتشر نکردید و ما از تحلیلهای طنز آقای آی پی کانادا محروم بودیم، لطفا همت بیشتری در انتشار اخبار به خرج بدید
روسیه و انگیس دشمنی و کینه عمیقی نسبت به هم دارن، با توجه به اینکه اوکراین روز به روز بیشتر به شکست نزدیک تر میشه ، انگلیسی ها هم هر روز بلندتر از دیروز پارس میکنن و به روسیه جفتک میندازن
من به آقای آی پی کانادا لقب بلبل زلنسکی رو میدم ، اگر ایشون نبود و اینطور به زلنسکی روحیه نمیداد مطمئنم اوکراین تا الان شکست خورده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ملیجک بهتره
روسیه از روی عمد افسار اوکراین رو کوتاه نمیکنه تا زلنسکی مشغول دهات 5 هزار نفری بلگورود باشه و هر روز 4 تا خمپاره بندازه اونجا و این آی پی کانادا هم فکر کنه زلنسکی طومار روسیه رو در هم پیچیده

اما در واقعیت پوتین داره به ریش زلنسکی میخنده و زلنسکی رو سرگرم بلگورود کرده و خودش کی یف و خارکیف و دم کاخ ریاست جمهوری زلنسکی فاسد رو با موشک میزنه
تا وقتی این آقای آی پی کانادا اینجاست خط مقدم اوکراین مثل کوه استواره حتی اگر کی یف با خاک یکسان بشه و زلنسکی هم تیرباران بشه ، این آی پی کانادا بالاخره با تحلیل های دقیق و آتشین خودش روسیه رو تجزیه میکنه
روسیه بمب 1500 کیلویی fab رو رونمایی کرده ، غربگدا تسلیت
لطفا کامنت های این صفحه رو همیشه زود منتشر کنید تا ما از تحلیل های این جناب آی پی کانادا ( بلبل زلنسکی ) مستفیض بشیم
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کاش امثال تو اندازه آی پی کاندا سوادودلسوزی رو درجودشون داشتن
این عملیات ویژه نظامی 700 روزه تموم نشد؟ مردم شهرهای مختلف اوکراین چه گناهی کرده اند که زیربمب وموشکهای وحوش روس قراردارند؟ نکنه شهروندان عادی اوکراین هم نئونازی !!! هستند؟ صدام هم وقتی درجبهه های جنگ کم آورد به بمباران وموشکباران شهرهای بیدفاع وکشتارمردم عادی پرداخت.البته همونو درنظربیاریم کارامروز روسها عجیب نیست جون اینها همان اربابان صدام هستند وصدام با اسکادها وتوپولف ها ومیگهای روسی شهرهای ما را هدف قرارمیدادوالبته سرنوشت صدام وطارق عزیز و طه رمضان وعزت ابرایهیم درانتظار پوتین ومودودف ولاورف وشویگو وسایرشیاطین حاکم درروسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بسوررررر مفلوک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
ببخشید صبح به این زودی نشسته در راه آهن اشتباهی منفی دادم اوکراین درود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
احسنت
این 180 فروند f16 بروز رسانی شده چه شد دیگر؟!! چرا آمریکا و اروپا تحویل نمی‌دهند
دیدید که اروپا قابل اعتماد نیست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
هالوخان اوکراین تا حالا اف16 نداشته ماهها طول میکشه خلبانانش آموزش این هواپیمارو ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
عالو جان آموزش اکثر خلبانان خیلی وقته تموم شده
دلقک کانادا ، بلبل زلنسکی ، 2 روز عقبیا ، امروز باید تحلیل هات رو 3 برابر کنی تا جبران 2 روزی که نبودی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
کاش یک مقدار فرهیخته و ادب آموخته بودی. و میدونستی اگر انتقادی هم داری باید مودبانه و در غالب الفاظ درست بیان کنی نه با تمسخر و مسخره کردن و خندیدن به دیگران
پوتین و ارتشش یک طرف ، دلقک کانادا و دلقک اوکراین یه طرف ، بسم الله بیا جلو
واقعا یه بمب اتم چکار با ژاپن کرد ! 70 ساله هنوز دست از پابوسی آمریکا و غرب بر نمیدارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
همون بمب اتم باعث شد. مسولین ژاپنیها یاد بگیرن در قبال اشتباهات و خسارتها و کاستیها از مرد مشون عذر خواهی کنن. و در مقابل مردم خم بشن و یک سیستم سالم و کارا داشته باشن و صاحب ادب و محترم باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
آب رو بریز اونجایی که میسوزه
بیچاره دلقک ، باورش نمیشه باید گورشو گم کنه
حالا پوتینی ها میگن اگر مردم تایوان مطابق میل چین رای ندادند همه مزدور امریکا هستند. اینها فقط مکقعی نظر ملتها را می پذیرند که صد در صد موافق نظر انها باشد. در ابن توهم خود انقدر می مانند که همه چیز ملت را از بین ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بایدن مشنگی امیدوارم چین با انریکا درگیر بشه ما بشینیم تخمه بشکنیم تماشا کنیم
خیال تو هم راحت شه
این مدودوف از نژاد چشمگیر خان هست دیوانه کامل
روسیه باید یک پیشنهاد واقع بینانه به اوکراین و غرب بده ، صرفا نازی زدایی و این گونه حرفها یا غیر نظامی کردن اوکراین نشون میده روسها آماده معامله عادلانه نیستن ، من فکر میکنم حتی با اشغال این مناطق روسها میتونستن عضویت اوکراین رو در ناتو با یک سری شروط بپذیرن و اوکراین هم تعهد میداد به این مناطق اشغالی دیگه حمله نمیکنه و داستان تموم میشد حتی شاید روسها میتونستن بخش بزرگی از تحریمها و مصادره اموال رو متوقف کنن چون پیروزی قاطع در برابر کیف به نظر دست یافتنی نیست چون اقتصاد غرب بسیار قویست و اسلحه و نیروی انسانی رو از هر طریق میتونن تامین کنن و البته غرب دنبال پیروزی اوکراین هم نیست که منجر به جدال هسته ای بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
درود بر شما
محور پوتین-نتانیاهو مردم غزه را به خاک سیاه نشوند. حالا نوبت مردم فقیر یمن و جنوب لبنانه. ولی پوتین قطعی بدونه که با ویران کردن ملتهای خاورمیانه نمی تواند از باتلاق اکراین خارج بشه. مردمم ایران و خاورمیانه شاید روسوفیل داشته باشند اما خدا را هم دارند. همین هست که روسیه فقیر ترین کشور اصلی اروپا شده چون هنوز متوجه نشده نمیشهبا ویرانی ملتهای دیگر برای خود ابادی و ثروت درست کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
چیزی که کاملا واضحه اینه که تو طرفدار فلسطین نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این بندگان خدا روسی خانمهای روسی که میان ایران و میان خرید همش دنبال اجناس هزار تومنی دوتومنی هستند و هیچ وقت هم خرید نمیکنن نمیدونم چرا
انگلیس بجای کمک پهپادی به اوکراین نظامیان خود را به خطوط جنگ بفرستد بسیاری از آنها دچار ناهنجاری‌های جنسی می باشند و کشته شدن شان در جنگ ایرادی ندارد
از یک طرف روسیه و از طرف دیگر همه اروپا
لطفاً در برابر فهمیدن مقاومت نکنید.
اونطرف هم یک حماس و جبهه‌ مقاومت است و طرف دیگر همه غرب.
فقط این رفت و آمد روزانه ناتو به اوکراین و اسرائیل را ببینید
روسیه فکرش کردی که اینطوری گیر بیفتی نه می توانی پیش بروی نه پس شغاله گفت تا شغال شده ام همچون سوراخی گیر نیفتاده بودم
با آرزوی مرگ‌دردناک پوتین و خانواده های همشون در آینده نزدیک و بحق صاحب الزمان و این ماه عزیز رجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
صاحب زمان ؟! شما غربگداها هنوز ایمان هم دارید ؟! خداروشکر !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
و همچنین بایدن مشنگی ها و طرفداران
بمب اتم شوروی اینقدر تو انبار مونده که بوش(خاصیتش) رفته دیگه اثر نمیکنه
ادامه بده... با ارزوی موفقیت...
روسیه باید امسال کار اوکراین را تمام کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست