بازدید 1828

کرملین: حمله به یمن، غیرقانونی است

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: حملات آمریکا و انگلیس به یمن از نظر حقوق بین الملل غیرقانونی است و قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل،‌ هیچ حقی را برای این حملات به یمن قائل نیست.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 12 January 2024


به گزارش تابناک از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن به خبرنگاران گفت: ما این حملات را محکوم می کنیم؛ از نظر حقوق بین‌الملل، این حملات نامشروع هستند. این موضع ماست.
وی یادآور شد:‌ پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که حملات یمن در دریای سرخ را محکوم کرده و خواستار توقف فوری آن‌ها شده بود. ۱۱ عضو شورای امنیت به این سند رای مثبت دادند و چهار کشور از جمله روسیه به این سند رای ممتنع دادند. سخنگوی کرملین تاکید کرد: ما به این قطعنامه رای ممتنع دادیم و کشورهایی که به یمن حمله کردند، سعی کردند مبنای حقوقی بین المللی را برای اقدامات خود فراهم کنند اما تلاش آنها ناموفق بود، زیرا قطعنامه تصویب شده هیچ حقی برای حمله قائل نیست.
سخنگوی کرملین درباره حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری بین‌المللی خاطرنشان کرد: ما بارها از آنها خواسته‌ایم این رویه را کنار بگذارند و آن را به شدت اشتباه می‌دانیم.
پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات برخی مقام‌های آمریکایی درباره توقف ارسال تسلیحات به اوکراین نیز یادآور شد: در آمریکا به طور این سوال مطرح است که آیا از منابع مالی به طور موثر استفاده می‌شود.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه،‌ ‌حملات آمریکا به یمن را محکوم و اعلام کرد:حملات هوایی آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل توسط آنگلوساکسون ها و انحراف از آنها و بی‌توجهی کامل به قوانین بین المللی در راستای تشدید تنش در منطقه برای اهداف مخرب خود است.
ماریا زاخارووا خاطرنشان کرد: روسیه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که حمله به یمن را محکوم کند و سعی بر جلوگیری از تشدید تنش داشته باشد.

پیش از این برخی منابع خبری اعلام کردند که روسیه تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۱۲ ژانویه ( جمعه ۲۲ دی ) در خصوص حملات تجاوزکارانه نیروهای آمریکایی - انگلیسی به یمن شد.

ارتش یمن هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمنی اعلام کرده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی