بازدید 5769
علی عالی، تهیه‌کننده برنامه 3-3-4 فوتبال زنان مطرح کرد

داستان پخش زنده لیگ فوتبال زنان و برنامه اختصاصی برای نخستین بار

کد خبر: ۱۲۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 11 January 2024

«وقتی برای اولین‌بار ایده پخش زنده فوتبال دختران و زنان فوتبال ایران را مطرح کردم، صاحبان پلتفرم نگاهی به من کردند و انگار متوجه موضوعی شدند که پیش از این حتی به آن فکر هم نکرده بودند. به من اختیار تام دادند تا کارها انجام شود».

این‌ها بخشی از صحبت‌های علی عالی، تهیه‌کننده برنامه 3-3-4 فوتبال زنان است که توانست لیگ فوتبال زنان را هم پخش زنده کند.

او در ادامه گفت: «من دو ایده را برای پلتفرمِ پِلِی مطرح کردم. آن‌ها به‌عنوان پلتفرمی تازه‌کار، به دنبال لیگ فوتبال مردان و مسابقات جام‌جهانی و برنامه‌های ورزشی بودند، من پیشنهاد کردم به‌جای توجه به فوتبال مردان، فوتبال زنان را حمایت کنید و تبدیل به اولین پلتفرمی شوید که در این حوزه کار جدی می‌کند و به‌عنوان بخش مهم مسئولیت اجتماعی به دیده شدن فوتبال زنان کمک کنید». عالی مشکلات زیرساختی این بخش را فراوان می‌داند و می‌گوید: «وقتی تصویری از شما پخش نشود، اسپانسری هم از شما حمایت نمی‌کند و اسپانسرهای خرد هم هزینه‌های حرفه‌ای پرداخت نمی‌کنند. فوتبال زنان باید دیده شود تا شکل برگزاری، داوری، استقبال تماشاچیان و سطح فنی آن‌ها افزایش یابد وگرنه با این روش منسوخ آن‌ها پیشرفت چندانی نمی‌کنند».

وی با اشاره به دوران حضورش در فدراسیون فوتبال به‌عنوان دستیار ویژه رئیس فدراسیون و در کنار شهاب‌الدین عزیزی‌خادم گفت: «خاطرم هست پیش از ما هم به فوتبال زنان توجهی نمی‌شد. حتی عامدانه آن‌ها را از رنکینگ فیفا هم خارج کرده بودند و مهدی تاج و رفقایش هیچ تلاشی برای بازگشت آن‌ها به رنکینگ نکرده بودند. عزیزی‌خادم توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت و می‌گفت این‌ها مثل خواهران ما هستند و همان کارهایی که برای تیم‌های ملی مردان انجام می‌شود باید برای دختران هم انجام شود. در دوران او بود که برای اولین‌بار اردوهای تیم‌ملی فوتبال زنان از خوابگاه مرکز ملی به هتل المپیک نقل‌مکان کرد که برای خودشان هم تعجب‌آور بود. به عزیزی‌خادم می‌گفتند اردوهایشان با بی‌کیفیت‌ترین غذاها همراه بود. کیفیت لباس تیم‌ملی هم پایین بود. عزیزی‌خادم سطح آن‌ها را بالا برد و علاوه بر تغذیه مناسب و لباس‌های باکیفیت، هواپیمایی وارش را به‌عنوان پرواز اختصاصی آن‌ها معرفی کرد. آن تیم برای اولین‌بار و آخرین‌بار به جام ملت‌های زنان  آسیا صعود کرد و با کارشکنی چند نماینده مجلس در بحث لباس‌های رسمی و اردوی اروپایی‌شان، اجازه درخشش در جام ملت‌ها به آن‌ها داده نشد».

داستان پخش زنده لیگ فوتبال زنان و برنامه اختصاصی برای نخستین بار

تهیه‌کننده برنامه 3-3-4 یادآور شد: «در سال گذشته با هماهنگی‌های فراوان موفق شدیم مجوز پخش زنده بازی‌ها باتوجه به نامه حراست وزارت ورزش به فدراسیون‌های ورزشی و همکاری بخش مدیریت فوتبال زنان در سازمان لیگ را به‌دست بیاوریم و فصل قبل شش هفته لیگ فوتبال زنان را پخش زنده کنیم. خیلی‌ها تصورشان این بود که کاری نشدنی است اما با ممارست، برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش موفق شدیم این کار را انجام دهیم که با استقبال خوب خانواده‌های فوتبالیست‌ها، مربیان و مدیران و هم‌چنان علاقمندان تیم‌ها همراه شد و حتی در فضای مجازی از آن تمجید شد». عالی خاطرنشان کرد: «این تلاش‌ها حاصل همکاری سازمان لیگ، مدیران پلتفرم، هماهنگی باشگاه‌ها و پیگیری‌های خانم ناظمی بود و با پخش بازی‌ها نه تنها اتفاقی نیفتاد بلکه استقبال از پخش بازی‌های دیگر هم پیشنهاد شد که به‌دلیل کمبود نیروی حرفه‌ای تصویربردار در زنان استان‌ها با مشکلات جدی مواجه شدیم اما راه برای آینده باز شد».

علی عالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «همزمان با پخش زنده بازی‌ها و جمع‌آوری آرشیو بازی‌های لیگ فوتبال زنان، اولین برنامه تخصصی فوتبال و فوتسال زنان را به‌شکل حرفه‌ای با نام 3-3-4 آغاز کردیم و علاوه بر ساخت دکور، استودیوی اختصاصی، تهیه آیتم‌های ویژه و انتخاب دو مجری برای این برنامه، مهمانان ویژه‌ای را دعوت کردیم تا 90دقیقه برنامه هفتگی به‌صورت ضبط‌ شده روی خروجی پلتفرم قرار گیرد و به مسائل، چالش‌ها، اتفاقات مهم و گفت‌وگوهای ویژه با بهترین‌های فوتبال زنان بپردازد».

داستان پخش زنده لیگ فوتبال زنان و برنامه اختصاصی برای نخستین بار

تهیه‌کننده برنامه 3-3-4 تاکید کرد: «به‌صورت جسته و گریخته در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها آیتم‌هایی به‌عنوان ویژه برنامه فوتبال زنان پخش می‌شد اما اینکه دکور اختصاصی در استودیو با عوامل حرفه‌ای اقدام به ضبط برنامه‌ای شود، تا پیش از این سابقه نداشت و اتفاقا مورد استقبال اهالی فوتبال زنان قرار گرفت و پیگیری‌های زیادی برای حضور در برنامه وجود داشت».

علی عالی در پایان گفت: «فوتبال زنان محل مناسبی برای تبلیغات، اسپانسرینگ و سرمایه‌گذاری برای آینده است. امیدوارم پلتفرم‌ها باتوجه به بی‌توجهی صداوسیما، از این فرصت استفاده کنند و در جهت رشد فوتبال زنان قدم بردارند.

نیمی از جامعه ایران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و باید قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها به نمایش درآید و پلتفرم‌ها با وجود سرمایه‌گذاری فراوان در بخش‌های مختلف، به فوتبال زنان توجه ویژه‌ای داشته باشند و از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.»

داستان پخش زنده لیگ فوتبال زنان و برنامه اختصاصی برای نخستین بار

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی