بازدید 3694

برخورد با ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز در فیروزکوه

فرماندار شهرستان فیروزکوه با تأکید بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز درفیروزکوه از پایش و پیگیری ۶۵ مورد تغییر کاربری در سطح شهرستان فیروزکوه طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 11 January 2024

به گزارش «تابناک»، محمد حیدری منش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی گشت روستا به روستا برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان فیروزکوه، گفت: در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان از ابتدای سال جلسات مختلفی را پیرامون ستاد ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم؛ لذا با همکاری دستگاه قضایی اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و باعث شد اراضی ملی و تغییر کاربری ها به شکل سابق بازگردانده شود.

پایش ۱۳ روستای فیروزکوه 

وی افزود: در سطح شهرستان فیروزکوه مقرر شد در گشت روستایی با حضور مجموعه هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مجموعه آب منطقه ای و بخشداری ها به صورت روستا به روستا، پایش شوند. در همین راستا تاکنون ۱۳ روستا پایش شده است که در جریان این پایش‌ها هم داخل بافت، بنیاد مسکن وضعیت ساخت و ساز را بررسی می کند و هم در خارج بافت، اراضی باغات و کشاورزی اگر ساخت و سازی باشد بررسی و گزارش آن به دستگاه متولی ارائه می‌شود.

پایش و پیگیری بیش از ۶۵ تغییر کاربری در فیروزکوه از ابتدای سال تاکنون

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در نتیجه کار گشت روستا به روستا در سطح شهرستان فیروزکوه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۵ تغییر کاربری پایش و مورد پیگیری قرار گرفته است. قطعا هر جایی قرار باشد ساخت و سازی صورت گیرد و بنایی احداث شود باید مجوز داشته باشد. وقتی برای مجوز اقدام می‌شود از دستگاه های مختلف استعلام صورت می‌گیرد که امکان ساخت و ساز وجود دارد یا خیر و این اطلاع رسانی در روستاها نیز انجام شده است.

آزادسازی ۲۱۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز فیروزکوه 

وی در تشریح آزادسازی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این شهرستان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان آزادسازی شده که مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار را با ارزش ریالی بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان شامل می شود. همچنین ۴۲۹ اخطار جهاد کشاورزی برای ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان داشته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست