بازدید 2635
بیانیه روسای اتاق‌های استانی درباره ساماندهی تعطیلات پایان هفته

روز‌های جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته تعیین شود

روسای اتاق‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای درخواست خود را مبنی بر تعیین روز‌های جمعه و شنبه به عنوان روز‌های تعطیل هفته با هدف هماهنگ‌سازی روز‌های تعطیل با بازار‌های جهانی، اعلام کردند.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 10 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ روسای اتاق‌های سراسر کشور درباره اصلاح لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری و ساماندهی تعطیلات پایان هفته بیانیه‌ای را منتشر و درخواست کردند روزهای جمعه و شنبه به عنوان روزهای تعطیل هفته تعیین شوند.

به باور آنها تعیین روز شنبه به منزله دومین روز تعطیلات، هماهنگی تجارت جهانی و یکسان کردن تقویم کاری با کشورهای همسایه را به دنبال دارد و این می‌تواند رونقی تازه به سیاست همسایگی و تحکیم پیوندهای منطقه‌ای ببخشد.

متن کامل بیانیه روسای اتاق‌های سراسر کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

طی سال‌های اخیر که میهن عزیز و ملت سرافرازمان ایران، آماج تحریم‌های ظالمانه قرار داشته است، فعالان اقتصادی بخش ‌خصوصی، نه تنها گامی پس نکشیده‌اند، بلکه بر اساس تکلیف شرعی و ملی خود، همواره به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی، بی‌وقفه در راستای اعتلای تولید ملی و رونق صادرات غیرنفتی گام برداشته‌اند.

امروز این بخش از فعالان اقتصادی ایران اسلامی مفتخر به آن است که پیرو رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، نقش خود را در عرصه داخلی و بین‌المللی، در این مصاف نابرابر ایفا کرد‌ه و همچنان در راه تحقق آرمان‌ها و اهداف ملی، ثابت‌قدم و با قامتی افراشته ایستاده است.

روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور به نیابت از جامعه بزرگ و پرافتخار صنعت‌گران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به مناسبت طرح اصلاح لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری و ساماندهی تعطیلات پایان هفته در مجلس شورای اسلامی در عین پشتیبانی از این اقدام خطیر که می‌تواند جهشی بلند به سوی ارتقای حقوق شهروندی، تکامل قوانین و نیز بهبود محیط کسب‌وکار باشد، امید داریم که تصمیم نهایی نمایندگان مردم در خانه ملت، مانع از زیان و آثار نامطلوب بر مبادلات بین‌المللی شده و با بهره‌گیری از تجربه دولت‌ها به ویژه همسایگان در هماهنگ‌سازی روزهای تعطیل خود با بازارهای جهانی، راهی به غایت سنجیده برگزینند.

بدیهی است، اعلام تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه، روزهای کاری مشترک با قاطبه کشورهای جهان را به سه روز در هفته کاهش داده و متضمن خسارت قابل توجهی به مبادلات تجاری خواهد بود. در حالی‌که، درنظرگرفتن تعطیلی روزهای جمعه و شنبه به سبب هم‌آوایی زمانی با غالب کشورها، بالاخص کشورهای اسلامی از تحمیل هزینه‌های غیرضروری بر مراودات بین‌المللی جلوگیری می‌کند.

انتخاب روز شنبه به منزله دومین روز تعطیلات هفته نه تنها با ملزومات تجارت جهانی هماهنگ است بلکه با یکسان کردن تقویم کاری با کشورهای همسایه، رونقی تازه به سیاست همسایگی و تحکیم پیوندهای منطقه‌ای می‌بخشد.

در سایه عنایات خداوند متعال، توجه خاص مسئولان امر و به ویژه دلسوزان نظام و نظر به موارد پیش‌گفته، انتظار می‌رود مجلس محترم شورای اسلامی به فراخور حمایت از رشد تولید که سرآغازی است بر خاموش کردن شعله امید در دل بدخواهان ایران اسلامی، مطالبات و نگرانی‌های فعالان اقتصادی را مورد توجه قرار داده و بیش از پیش، بستر را برای جان‌بخشی به پیکره اقتصاد ملی و احیای تعاملات بین‌المللی ایرانِ سربلند، هموار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی