هیچ کدام از عوامل تروریستی ایرانی نبودند

رییس هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به کرمان ضمن اشاره به نظارت میدانی از محل حادثه و گزارش مدیران استان، گفت: ۲ عامل انتحاری هیچ کدام ایرانی نبودند.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ابراهیم عزیزی در تشریح نتایج اولیه بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حادثه تروریستی کرمان، گفت: در راستای وظایف نظارتی مجلس، هیأت امنیتی و انتظامی کمیسیون با نزدیک ترین فاصله ممکن بعد از حادثه به استان کرمان اعزام شد. هیأت اعزامی در بدو ورود به استان با همراهی مسؤول اطلاعاتی و انتظامی از محل حادثه و دو انفجار بازدید کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان نظارت میدانی با شاهدان و موکب داران حاضر در صحنه انفجار نیز صحبت و سپس نشستی را با فرمانده انتظامی استان برگزار کردیم و تمام اقدامات حفاظتی قبل، بعد و در زمان حادثه را بررسی کردیم. نیروی انتظامی با توجه به اینکه بلافاصله در صحنه انفجار حضور پیدا کرده است، اطلاعات میدانی دقیقی در اختیار ما قرار دادند.

دستگیری ۲۶ نفر از عوامل مؤثر و پشتیبان تروریست‌ها در کوتاه‌ترین زمان

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دومین جلسه ما با مدیرکل اطلاعات استان به عنوان هماهنگ کننده نیروهای اطلاعاتی استان کرمان بود و در این جلسه زوایای پنهان، ابهاد مختلف و عوامل دخیل در حادثه انتحاری را بررسی کردیم و عقبه فکری و زمان و چگونگی ورود این عناصر به کشور را مطلع شدیم. برداشت ما انجام اقدامات به موقع اطلاعاتی در کشف مؤثر این حادثه است، بر اساس گزارش‌های دریافتی در کوتاه‌ترین زمان بیش از ۲۶ نفر از عوامل مؤثر و پشتیبان تروریست‌ها دستگیر شدند.

اقدامات به موقع سپاه از ورود عامل انتحاری به داخل گلزار جلوگیری کرده است

عزیزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جلسات فشرده اعضای کمیسیون با رییس شورای تأمین استان و استاندار کرمان جلسه‌ای اشاره کرد و گفت: در این جلسه هم جمعی از نمایندگان استان حضور داشتند و توانستیم از اقدامات شورای تأمین استان در زمان برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی مطلع شویم و پس از آن با فرمانده سپاه کرمان جلسه‌ای داشتیم و از آنچه که نیروهای عمل کننده در درون گلزار شهدا عمل کردند، مطلع شدیم و دریافتیم اقدامات خوبی توسط سپاه در درون گلزار شهدا انجام شده بود که باعث شد عامل انتحاری نتواند داخل گلزار وارد شود.

نشست کمیسیون امنیت با نیروی انتظامی و استاندار و سپاه ودادگستری

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابعاد قضائی و حقوقی موضوع را نیز با رییس کل دادگستری استان کرمان مورد بررسی قرار دادیم چرا که این دستگاه قضائی است که با احکام قاطع باید احکامی را صادر کند تا شرایط بازدارنده‌ای را فراهم کند. همچنین جهت جمع بندی جلسه شورای تأمین استان نیز با حضور همه اعضای انتظامی، امنیتی و استانی تشکیل شد و ماحصل جلسات دو روز گذشته مورد واکاوی قرار گرفت.

حضور در جمع خانواده‌های داغدار و شنیدن گلایه‌ها و نگرانی آنها

وی تصریح کرد: در بخش پایانی مأموریت کمیسیون امنیت ملی دو گروه از هیأت اعزامی در جمع خانواده‌های داغدار و بر مزار شهدای حادثه تروریستی و همچنین مجروحین حاضر شدند و گلایه‌ها و نگرانی‌های آنها شنیده شد و قول دادیم با دقت و حساسیت موضوع بررسی شود، البته بنا نیز بر این است موضوع به شکل کامل بررسی شود.

حضور اعضای کمیسیون امنیت بر مزار شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان

گزارش نهایی تقدیم هیأت رییسه و رؤسای قوای سه‌گانه می‌شود

وی تاکید کرد: گزارش و نتیجه بررسی‌های هیأت اعزامی کمیسیون پس از جمع بندی به هیأت رییسه و رییس مجلس و همچنین رؤسای قوای سه گانه تقدیم می‌شود و در صورت صلاحدید رییس مجلس و هیأت رییسه امکان قرائت آن در نشست علنی مجلس وجود دارد.

عیادت از مجروحان حادثه تروریستی دربیمارستان شهید باهنر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این نوع اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده است و از تیم‌های پشتیبان، عملیاتی و احتیاط برخوردار بوده و ممکن است از فرصت‌های بعدی برای ایجاد حادثه استفاده کنند لذا تیم‌های امنیتی و اطلاعاتی از ساعات آغازین بروز حادثه و پس از عملیات تروریستی ورود جدی کردند و بیش از ۲۶ نفر را دستگیر کردند.

۲ عامل انتحاری هیچکدام ایرانی نبودند

عزیزی تاکید کرد: بر اساس شواهد به دست آمده آنچه که برای ما تا کنون روشن شده است اینکه ۲ عامل انتحاری هیچکدام ایرانی نبودند و ما معتقدیم آبشخور فکری این افراد و گروه‌ها از رژیم صهیونیستی و با پوشش داعش و تکفیری‌ها است و تاوان این اقدام را خواهند داد.

گفتنی است، حسن همتی رییس کمیته امنیت، سید علی آقازاده دافساری رییس کمیته دفاعی و علی علیزاده عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ابراهیم عزیزی را در این سفر همراهی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست