بازدید 8717

بیانیه جنجالی وزارت صمت؛ اتاق ایران فاقد رئیس است و امضای سلاح ورزی وجاهت قانونی ندارد/ سلاح ورزی: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد

در شرایطی که طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران از صبح امروز در حال برگزاری است، دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران بیانه‌ای جنجالی صادر کرده است که تاکید دارد، تبعات حضور در چنین جلسه‌ای بر عهده شرکت کنندگان خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 07 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ساعتی قبل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، بیانه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را منتشر کرد.  

بیانیه جنجالی وزارت صمت؛ اتاق ایران فاقد رئیس است و امضای سلاح ورزی وجاهت قانونی ندارد/ سلاح ورزی: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد

"بر اساس این بیانیه، با توجه به ابطال انتخابات رئیس اتاق ایران از سوی شورای‌عالی نظارت، آنچه که موجب تاکید و تذکر دبیرخانه هیات عالی نظارت قرار گرفته است، فقدان وجاهت دعوتنامه ارسالی برای اعضای محترم هیات نمایندگان تحت امضای رییس اتاق بوده است؛ چه آنکه هرگونه ارسال دعوتنامه از سوی افراد فاقد سمت در اتاق بازرگانی (از جمله به عنوان رئیس اتاق ایران) از وجاهت قانونی برخوردار نیست و اساسا در وضعیت حاضر و از منظر حقوقی، اتاق ایران فاقد رئیس است. بر همین اساس تبعات حضور در جلسات مذکور برعهده شرکت کنندگان خواهد بود.

همچنین با توجه به انتشار مطلب کذبی دائر بر مداخله دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اتاق ایران در موضوع برگزاری یا عدم برگزاری هیات نمایندگان، لازم است به این نکته توجه شود که هیچگونه اعمال فشاری از سوی دبیرخانه هیات عالی نسبت به هیچیک از اعضای هیات نمایندگان صورت نپذیرفته و یقینا هیات نمایندگان خود واقف به موقعیت و وضعیت اتاق هستند.

آنچه از سوی هیات عالی پیگیری می‌شود ایفای نقش نظارتی خود با تاکید بر تکالیف قانونی مبنی بر برگزاری انتخابات رئیس اتاق ایران و استوار شدن ارکان اتاق بر مبنای قوانین ناظر بر آن است تا همه فعالان اقتصادی از مزایای مترتب بر آن برخوردار شوند؛ لذا تاکید می‌شود اساساً مکاتبه‌ای که از سوی آقای سلاح‌ورزی صادر شده باشد، فاقد وجاهت قانونی است، زیرا با توجه به ابطال انتخاب ایشان طبق مصوبه ۱ آبان ۱۴۰۲ شورای عالی نظارت، نامبرده فاقد صلاحیت قانونی برای انجام هر گونه مکاتبه در جایگاه رئیس اتاق ایران است. "

بیانیه جنجالی وزارت صمت؛ اتاق ایران فاقد رئیس است و امضای سلاح ورزی وجاهت قانونی ندارد/ سلاح ورزی: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد

بیانیه جنجالی وزارت صمت؛ اتاق ایران فاقد رئیس است و امضای سلاح ورزی وجاهت قانونی ندارد/ سلاح ورزی: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد

 

سلاح ورزی: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد

ساعاتی قبل حسین سلاح‌ورزی، رئیس پرحاشیه اتاق ایران در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران پیرامون اتفاقات و حواشی این روز‌های پارلمان بخش خصوصی گفت: در آینده درباره اتفاقات این چند روز صحبت خواهم کرد. به فرموده مقام معظم رهبری، امروز، انسجام، وحدت ملی و جلوگیری از تفرقه مهم‌ترین مساله است.

وی افزود: هیات رئیسه با درایت، خردمندی و تعمق در ابعاد حقوقی اختلاف‌هایی که درباره موضوع انتخابات وجود دارد، کمک کردند، مساله روشن شده و به زعم ما مساله حل شود.  

سلاح ورزی اظهار داشت: به عنوان نماینده بخش خصوصی تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت اتاق‌ها و تشکل‌ها، در جهت تقویت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد ملی و توسعه تولید و صادرات قدم برداریم و در اجرای منویات مقام معظم رهبری برای عبور از حلقه تحریم‌ها، قدم‌ها موثری برداریم.

تعداد بازدید : 181

این در حالی است که وحید آگاه، حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه نیز در هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید داشته است: شورای عالی نظارت، یکی از ارکان اتاق است. در آیین‌نامه اتاق صلاحیت شورای عالی نظارت مشخص است و در هیچ یک چیزی در مورد دخالت در انتخابات و… وجود ندارد.

وی افزود: در مورد صلاحیت انجمن نظارت هم باید گفت انجمن نظارت عضو دایمی اتاق نیست؛ برای انتخابات است و الان که انجمن نظر خود را داده، دیگر نمی‌تواند نظر جدید بدهد. از نظر گروه مستقل حقوقی، انتخابات قانونی و معتبر بوده است؛ خصوصاً انجمن نظارتی که آن را تایید کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
فرشاد مومنی، اقتصددان:
برای خود حقوق‌های بالاتر از ۵۰ میلیون را ضروری می‌بینند، اما از ترس تورم حقوق کارگران و کارمندان را بالا نمی‌برند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کدام 50 میلیون؟
حقوق نماینده های مجلس که رسماً بالاتر از 100 هزار تومان در ماه است.
کلاً خودی ها همه شان 100% از لحاظ مادی تامین هستند.
حتی یک نفر را خارج از چهارچوب گروه خود نمی توانند تحمل کنند.
دعوا سر آفتابه لگن، البته برای مردم.
وگرنه خودشان.........
وزارت صمت ت در این 2.5 سال دولت رییسی چه گلی به سر مردم و مملکت زده است؟

در کدام حیطه موفق بوده است: افزایش تولید؟ گشترش و رونق صنایع؟ اشتغال بیشتر در بخش صنعت؟

همین 2 هفته پیش بود که مرکز پژوهش های مجلس اعلام که نرخ رشد صنعت منفی 1 است.
دیگه حتی خواجه حافظ شیرازی هم می داند که پشت پرده چه می گذرد.
عباس عبدی:
مساله مردم رای دادن به خانم و آقای الف یا ب نیست.
آقایان چه بپسندند و چه نپسندند، آقای سلاح ورزی منتخب قانونی بخش خصوصی می باشد و با زورگویی نمی توان باطللی را به حق تبدیل کرد. بخش خصوصی باید با تمام قوا در مقابل زیاده خواهی بخش دولتی و زورگویی صاحبان کرسی های وزارتی ایستادگی کنند. در غیر اینصورت هیچ حدی برای درخواست‌های غیر قانونی دولت وجود ندارد.
سلاح ورزی منتخب به حق بخش خصوصی است
شما که به قصد خالص خالص سازی اقدام می کنید دیگر انتظاری نداشته باشید در انتخابات از شما پشتیبانی کنند. سلاح ورزی مدیر باکفایتی بود او را هم تحمل نکردند.
با سلام از دولت و مجلس محترم تقاضا داریم از همه معاملات سنگین املاک و شرکت ها مالیات سنگین بگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار