بازدید 18269

قیمت تن ماهی کاهش یافت

رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران: قیمت هر عدد کنسر تن ماهی ۱۸۰ گرمی از ۹۲ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و این قول داده می‌شود با تسهیل شرایط واردات ماهی تن قیمت کنسرو آن نیز دوباره کاهش یابد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 06 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم عباس مختاری در نشست خبری «همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان» اظهار داشت:۱۴ هزار تن ماهی تون در ۹ ماهه امسال ماهی تن به کشور وارد شد که تلاش داریم تا پایان سال میزان واردات تون ماهیان به ۲۰ هزار تن برسد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه در سال‌های اخیر واردات ماهی تون در بحث تخصیص ارز و سقف واردات دچار مشکل شده بود، تصریح‌کرد: در سال‌های قبل از ۹۶، بین ۳۵ تا ۵۵ هزار تن واردات انجام می‌شد.

وی گفت: در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۴۱۱ تن کنسرو ماهی تون به ارزش ۱۰ میلیون دلار صادر شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزارو ۹۴۳ تن به ارزش هشت میلیون دلار بوده است.

*قیمت تن ماهی کاهش یافت

 بختیاری، رئیس سندیکای کنسرو ایران نیز در این نشست اظهارداشت:رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران: قیمت هر عدد کنسر تن ماهی ۱۸۰ گرمی از ۹۲ هزار تومان به ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و این قول داده می‌شود با تسهیل شرایط واردات ماهی تن قیمت کنسرو آن نیز دوباره کاهش یابد.

وی افزود: اگر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده این کالا حذف شود، قیمت کنسرو ماهی ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

بختیاری عنوان کرد: راهکار کاهش قیمت علاوه بر حذف مالیات بر ارزش افزوده تهسیل شرایط واردات ماهی تن است.

بختیاری با بیان اینکه در با دو پدیده گرانی و گرانفروشی مواجه هستیم، گفت: معتقدیم باید با هرگونه گرانفروشی برخورد شود، اما گرانی ناشی از اتفاقاتی است که خارج از توان تولیدکننده بوده و وقتی عوامل موثر در قیمت تمام شده افزایش می‌یابد یا کیفیت تحت الشعاع قرار می‌گیرد، یا تولید کننده از قیمت‌های دستوری تمکین نمی‌کند و یا تولیدکننده باید کارخانه خود را تعطیل کند.

به گفته وی باید قیمت تمام شده هر کیلو ماهی صید داخل را به دست بیاوریم و با قیمت‌های جهانی مقایسه کنیم و اگر راهی برای کاهش قیمت هست تدبیر شود.

وی گفت: با پیشنهاد سازمان شیلات و همکاری سندیکای کنسرو سازی همایش تون ماهیان در روز ۲ بهمن ماه برگزار می‌شود. بنا داریم در این همایش مسائل و مشکلات صنعت کنسرو ماهی را عنوان و نمایشگاه‌های جانبی نیز با حضور تولیدکنندگان برگزار کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار