بازدید 2008

تیغه سفالی ۷۰ درصد گران شد

طی ۴۰ روز اخیر قیمت تیغه سفالی ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 03 January 2024

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: به‌نظر می‌رسد واقعیت آمار ساخت ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن فقط مربوط به تامین زمین برای این تعداد واحد باشد.

فرشید پورحاجت در گفتگو با تسنیم در خصوص آمار ساخت ۱.۹ میلیون واحد نهضت ملی مسکن اعلامی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد این‌که گفته می‌شود حدود ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، مجموع زمین‌های تامین شده برای این تعداد واحد است.

وی افزود: این‌که چه میزان از این واحد‌ها وارد چرخه تولید و اجرا شده باید منتظر بمانیم. اما این‌گونه به‌نظر می‌رسد سهم گسترده‌ای از اعداد و ارقام اعلامی شده از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن مربوط به زمین الحاق و اضافه شده به طرح مذکور است.

وی تصریح کرد: باید به این نکنه توجه شود که در مقام تولید، چرخه تبدیل به واحد مسکونی طولانی است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه با بیان این‌که کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن را قبول نداریم، گفت: شاید در برخی مناطق کشور که با نگاه سوداگری افزایش نامتعارف قیمت مسکن اتفاق افتاد، به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن کاهش قیمت روی داده باشد.

پورحاجت اضافه کرد: رصد بازار مسکن نشان می‌دهد کاهش قیمت‌ها محسوس نبوده است. علاوه بر این وقتی بازار مسکن را رصد می‌کنیم می‌بینیم که تورم در نهاده‌های ساختمانی هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

وی با اشاره به مثالی در این‌باره اظهار کرد: طی ۴۰ روز اخیر قیمت تیغه سفالی ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست