بازدید 1567

واکنش پیونگ‌یانگ به تهدید سال نوی سئول

خواهر رئیس جمهوری کره‌شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور نسبت به تهدید رئیس‌جمهوری کره جنوبی که پیونگ یانگ را به «تقویت بازدارندگی گسترده» در سال جدید تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸ 03 January 2024

 

به گزارش  تابناک، کیم یو جونگ معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح بازدارندگی یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی یکبار دیگر توجیهی به کره شمالی داده تا تلاش‌ها برای تضمین نیروهای هسته‌ای «شکست ناپذیرتر» را افزایش دهد.

یون سوک یول در سخنرانی سال نو میلادی، از طرحی برای تکمیل یک سیستم بازدارندگی قوی تر با ایالات متحده برای مقابله با تهدیدات کره شمالی در سال جاری خبر داده بود.

در جریان این سخنرانی یون بر پیگیری خود برای "صلح واقعی و پایدار" از طریق قدرت تاکید کرد و ایده‌ای را برای طراحی یک سیستم بازدارندگی بهبود یافته در نیمه اول سال ارائه کرد.

خواهر رئیس کره شمالی در بیانیه‌ای که به مناسبت سال نو منتشر شده، تاکید کرد: من صمیمانه از وعده یون سوک یول برای ارائه مستمر «خدمات متمایز» به توسعه سریع برتری نظامی کشورمان در سال جدید استقبال می‌کنم.

کیم رئیس جمهور کره جنوبی را متهم کرد که اضطراب امنیتی را در کشورش ایجاد کرده است. وی با اشاره به سیاست فرامرزی مون جائه این رئیس جمهور پیشین کره جنوبی افزود که پیونگ یانگ در مسیر صلح مون جائه این گرفتار شد و "زمان زیادی را از دست داد" که طی آن باید کارایی رزمی خود را ارتقا می‌بخشید.

مون در دوران ریاست جمهوری خود از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، تلاش خود را برای آشتی و همکاری بین دو کره دو برابر کرد، اما تلاش های او پس از نشست بدون توافق هانوی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در سال ۲۰۱۹ متوقف شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی