بازدید 1520

افزایش ۴۰ درصدی آبرسانی سیار در خراسان شمالی

معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها سبب شد تا در ۹ ماهه امسال میزان آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 03 January 2024

به گزارش «تابناک»> مهدی خانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به صورت سیار به مناطق عشایری استان در ۹ ماهه امسال حمل شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ۸۰ هزار مترمکعب گزارش شد.

وی افزود: آبرسانی سیار با رویکرد تامین آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر انجام می شود اما با توجه به خشک شدن چشمه ها و کاهش منابع آبی قابل دسترسی، این دامداران در تامین آب مورد نیاز دام هم با مشکل رو به رو شدند و بر این اساس آب مورد نیاز برای سیراب کردن دام عشایر هم تامین می شود.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار به عشایر استان مصوب شده و تاکنون هفت میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال باید ۱۵۰ هزار تا ۱۸۰ هزار متر مکعب آب به صورت سیار به مناطق عشایری استان حمل شود، گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان به وسیله ۱۳ دستگاه تانکر انجام می شود که تنها دو سوم از این تعداد فعال است و مابقی مستهلک و در بیشتر مواقع در دست تعمیر است.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره‌ کل امور عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: خدمات رسانی بهتر به عشایر و بهبود وضعیت آبرسانی سیار به این قشر نیاز است تا ۶ دستگاه تانکر تامین و به این ناوگان افزوده شود.

به گزارش ایرنا، عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند.

سرانه دام عشایر خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی