بازدید 1482

وزرای خارجه انگلیس و آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند

دیوید کامرون و آنتونی بلینکن وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در گفت‌ وگوی تلفنی پیرامون آخرین وضعیت جنگ در غزه و حملات اخیر در دریای سرخ رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 03 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف واکنش ارتش ملی یمن به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و ادعا کردند که حملات علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ غیرقانونی و غیرموجه است.

بر اساس این بیانیه، «آنها اعلام کردند که بریتانیا و ایالات متحده همراه با شرکای خود تلاش خواهند کرد تا حوثی‌ها را در قبال این حملات غیرقانونی مسئول بدانند.»

این درحالیست که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا چندی پیش مدعی شد که یک ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است؛ اما دیری نپایید که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.

وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در حمایت از ائتلاف آمریکا ادعا کرد که لندن در اقدام مستقیم علیه حوثی‌ها برای جلوگیری از حمله به کشتی‌ها تردید نخواهد کرد. گرنت شپس در یادداشتی برای روزنامه دیلی‌تلگراف مدعی شد: حوثی‌ها نباید دچار سوء‌تفاهم شوند زیرا ما آنها را در قبال تصرف و حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ مسئول می‌دانیم.

وی در حالی این ادعا را مطرح کرد که کارشناسان از مدت‌ها پیش نسبت به کمبود نیروی نظامی در انگلیس، مشکلات ارتش و خالی بودن انبار تسلیحات این کشور هشدار داده‌ و تصریح کرده‌اند که نیروهای مسلح این کشور در ضعیف‌ترین وضعیت از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارند.

افزایش کمک‌های امدادی به غزه

روسای دستگاه دیپلماسی انگلیس و آمریکا همچنین درباره بحران انسانی در غزه گفت‌ وگو کردند. بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، کامرون در این گفت‌ وگو «به تشدید ناامنی غذایی در غزه و نیاز فوری برای کمک‌های قابل توجه به غیرنظامیان، از طریق مسیرهای ممکن اشاره کرد.»

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای، گفت: «این دو وزیر خارجه درباره لزوم بهبود حفاظت از غیرنظامیان و تحویل کمک بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه» با یکدیگر رایزنی کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته میلادی قطعنامه‌ای را که خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه شده است، پس از یک هفته تاخیر به تصویب رساند. این درحالیست که رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۲ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی هشدار داده است که در صورت ادامه درگیری‌ها، غزه با قحطی روبرو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست