بازدید 6235

سه دانشجو سیستم خودران تسلا را هک کردند

هکرها موفق به فعال‌سازی حالت رانندگی خودکار Elon Mode شدند که عملکردی پیشرفته دارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 02 January 2024

 به گزارش تابناک، زومیت نوشت: مجله‌ی آلمانی اشپیگل در گزارشی اختصاصی می‌گوید که سه دانشجو دانشگاه فنی برلین با ۶۰۰ یورو هزینه موفق شدند حالتی مخفی را در سیستم کمک‌راننده‌ی به نام Elon Mode فعال کنند. این حالت کنترل بیشتر روی امکانات ماشین و همچنین دسترسی به اطلاعات محرمانه را فراهم می‌کند.

دانشجویانی که موفق به هک تسلا شدند، یافته‌های خود را در نشست 37C3 Chaos Computer Club در هامبورگ آلمان ارائه دادند. آن‌ها حالت ایلان را با ایجاد یک افت ولتاژ کوتاه ۵۶۰ میلی‌ولتی روی برد مدار اتوپایلت فعال کردند و توانستند ضمن دسترسی به روت، داده‌های کاربر از جمله کلیدهای رمزنگاری را استخراج کنند.

 
دانشجویان دانشگاه فنی برلین اطلاعات مهمی مانند اینکه تسلا چه داده‌هایی را برای آموزش هوش مصنوعی خود جمع‌آوری می‌کند، به دست آوردند و همچنین موفق شدند به ویدئویی که توسط مالک قبلی خودرو حذف شده بود، دسترسی پیدا کنند.

ظاهراً حالت ایلان عملکردی «خداگونه» دارد که به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد تا کنترل قابلیت‌های رانندگی خودکار را در دست بگیرند. همچنین می‌توان از آن برای دسترسی به اطلاعات محرمانه مانند گزارش‌ها و داده‌‌ی حسگرهای خودرو استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست