بازدید 2093

کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید به نابودی کرد

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون امروز (دوشنبه) در سخنرانی سال نو میلادی تهدید به نابودی کره جنوبی و ایالات متحده کرد.
کد خبر: ۱۲۱۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 01 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ «ارتش باید دشمن را در صورت اقدام تحریک‌آمیز، نابود کند»، این‌ها سخنان رهبر کره شمالی در نشستی در شب سال نو میلادی با فرماندهان ارشد نظامی در پیونگ‌یانگ در واکنش به تحرکات سئول و واشنگتن است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا همکاری‌های دفاعی خود را با هدف مقابله با برنامه اتمی و موشکی کره شمالی افزایش داده‌اند.

کیم جونگ اون در واکنش به همکاری سئول و واشنگتن به فرماندهان نظامی خود گفت: «اگر دشمن رویارویی نظامی و اقدامات تحریک‌آمیز علیه کره شمالی را برگزیند، ارتش باید بدون لحظه‌ای تردید، ضربه مهلکی را برای نابودی کامل آن‌ها از طریق بهره‌گیری از سخت‌ترین ابزارها و پتانسیل‌ها وارد کند».

تهدیدات جدید رهبر کره شمالی درست همزمان با تهدیدات همسایه جنوبی این کشور مطرح شده است. وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته (یکشنبه) هشدار داد که کیم جونگ اون محکوم به فنا است.

از طرف دیگر، رهبر کره شمالی در جریان نشست‌های خود برای مشخص کردن دستورکار سیاسی سال ۲۰۲۴، ایالات متحده را به ارائه «اشکال مختلف تهدید نظامی» متهم کرد.

رسانه‌های کره شمالی همچنین روز گذشته گزارش کردند که رهبر این کشور، ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال آینده میلادی، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) متعهد شده است که با سیستم بازدارندگی گسترده مشترک با واشنگتن که برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، از تحریکات نظامی پیونگ یانگ جلوگیری کند.

وی در سخنرانی سال نو میلادی خود گفت که این سیستم بازدارندگی اساساً هرگونه «تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی» را مهار می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی