بازدید 2994

کلاهبرداری با رسیدسازی جعلی

کد خبر: ۱۲۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ 31 December 2023

سه عضو یک باند که پس از خرید کالا با ارائه رسید جعلی در فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند از سوی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سردار کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری مشابه به شیوه خرید اموال شهروندان در فضای مجازی و ارائه رسید جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیق از مالباخته دریافتند وی مرداد‌ماه امسال یک دستگاه تلفن همراه را به قیمت ۱۹۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی آگهی کرده و پس از تماس فردی که مدعی خرید تلفن همراه بوده قرار ملاقات حضوری با وی گذاشته اما پس از دریافت رسید انتقال وجه و تحویل تلفن همراه متوجه شده رسید دریافتی جعلی بوده و مبلغی به حساب وی واریز نشده است.

سردار ولی‌پورگودرزی تصریح کرد: با تجمیع پرونده‌های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده، در نهایت هویت و مخفیگاه کلاهبردار در جنوب‌غرب تهران شناسایی و در ادامه پس از هماهنگی‌های قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت. متهم در تحقیقات اولیه ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اظهار کرد که اموال مسروقه را به یک مالخر برای اوراق یا فروش می‌فروخته و پول حاصل از آن را نیز به حساب یکی از اقوامش واریز می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی گسترده مخفیگاه مالخر و همدست سارق را شناسایی و آنها را در دو عملیات غافلگیرانه و منسجم در غرب و شرق استان تهران دستگیر کنند.

متهمان به ۲۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند و هر ۳ متهم با صدور قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات بیشتر و کشف جزئیات پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی