نبض خبر

علم الهدی و زنان‌ نیمه‌برهنه در مستند جنجالی شمقدری

کد خبر: ۱۲۱۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 30 December 2023
تعداد بازدید : 9404
بازدید 45083
حسین شمقدری پسر جواد شمقدری پس از ساخت مستندهایی با مضامین جنسی، به تازگی مستندی با نام «عمامه صورتی» درباره حجاب و گشت ارشاد ساخته و در آن سری به ویلاهای ریاست جمهوری در لتیان و دیگر نقاط زده و از این مناطق که فیلمبرداری ممنوع است، فیلمبرداری هوایی نموده و از استفاده از آنها انتقاد کرده است. او که محور این مستند را یک روحانی قرار داده، به قم می‌رود و علما را بابت تغییر مسیر مونوریل از روی حرم زیر ذره بین می‌برد و یک روحانی را که با بلندگو امر به معروف می‌کند، سوژه می‌کند. در بخشی از مستند این روحانی با دختران با پوشش حداقلی صحبت می‌کند و یکی از آنها تعابیر عجیبی خطاب به یک مقام عالی نظام مطرح می‌کند که در مستند قرار داده شده است. در بخشی از مستند، او به شمال و یکی از شهرک‌های گرانقیمت رفته و از زنان نیمه برهنه کنار ساحل فیلم می‌گیرند و پخش می‌کنند! در این شهرک‌ها، روحانی مقابل با نشان دادن ظروف مشروب، از طبقاتی شدن امر به معروف انتقاد می‌کند. همچنین دوربین به مشهد می‌رود و در ادامه تعابیر تندی نسبت به حجت الاسلام احمد علم الهدی به نقل از مردم بیان می‌شود که بی‌سابقه است. آنها همچنین با دوربین مخفی یکی از واحدهای پلیس که زنان بی‌حجاب را دستگیر می‌کند، تعقیب و با آنها صحبت می‌کنند که صحبت‌های افسر پلیس لباس شخصی قابل تامل است. با توجه به آنکه سازندگان این مستند، تماشای آن را تنها در دو پلتفرم قانونی خوانده‌اند، برش کوتاهی از این مستند که قابل پخش است را می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۰
همین چیزها هست که عدالت معنی متفاوتی پیدا می کند ولی شفاف باشید این ها از بین می ره
فاصله طبقاتی بیرحمانه که تو یک جامعه پیش میاد. شامل همه چیز میشه فقط خورد و خوراک نیست همه چی
متاسفانه
قلبم درد میکنه،خیلی وقته،خیلی دوس داشتم تو این دنیا نباشم،اونایی که قدرت دستشونه باید ادب بشن!
به نظرم پیام اصلی مستند این بود که خود اشراف و ثروتمندان طوری فضای رسانه ای رو مدیریت میکنند که همیشه حجاب اولویت اصلی امر به معروف باشد تا با خیال راحت به مال اندوزی و فساد خودشون مشغول باشند!!!!
مثل اینکه فراموش کردید سازنده ی این مستند یک آقازاده ست. برای یک آقازاده چیزی قفل نیست. برای ما مردم معمولی اما و اگر وجود داره
آقای حسین شمقدری منتقد بی عدالتی و تبعیض است، من از ایشان میپرسم آیا یک فیلمساز عادی هم که پدرش معاون امور سینمایی دولت احمدینژاد نبوده و روابط شما را ندارد میتواند چنین فیلمی بسازد؟ آیا به هر کسی اجازۀ انتقاد داده میشود؟ اینکه فیلم شما هنجارشکن به نظر میرسد احیاناً به این خاطر نیست که سینماگران بدون رابطه حق حرف زدن از چنین مسائلی را ندارند؟
خوبه خودتان هم اشاره کرده اید.
با توجه به آنکه سازندگان این مستند، تماشای آن را تنها در دو پلتفرم قانونی خوانده‌اند، برش کوتاهی از این مستند که قابل پخش است را می‌بینید.
رعایت خق کپی رایت!!!
بهشت اون دنیا برای ما شهروندان معمولی بهشت این دنیا برای از ما بهتران

سفره انقلاب پهن هست اما نه برای همه برای یه مشت دوزاری که به نون و نوا رسیدن تا شکم هاشون هم

طبقاتی بشه
علت خشکسالی معلوم شد!!!امر به معروف نشدن طبقه مرفه…اونا رو هم محجبه کنید دیگه همه چی تمومه
ببین وجداندا همه یه طرف خونه حاج اقا را دیدی کاش منم یه خونه به نصف خونه حاجی ونصف مشخصات داخلیش داشتم ؟.