بازدید 2034

جریان‌های سیاسی پاسخگوی عملکرد افراد خود باشند

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: جریان‌های سیاسی باید براساس نگرش‌هایی که وجود دارد برای انتخابات فرد معرفی کنند و پس از آن نسبت به عملکرد او پاسخگو باشند.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 30 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب درباره انتخابات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام دوره‌های مختلف در بحث انتخابات و جمهوریت نظام تاکید داشتند. حضرت امام (ره) هم عنوان می‌کردند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ بنابر این اساس نظام بر مبنای جمهوریت نظام مشخص شده است.

وی گفت: متاسفانه برای این موضوع مهم هیچ ساختاری را نظام ما تعیین نکرده است و مجبوریم مردم را با درخواست و تدبیر به انتخابات دعوت کنیم که به این شکل نباید باشد.

بوبور ادامه داد: ما به جمهوریت نظام خود باید اعتقاد داشته باشیم. رهبری از اول انقلاب تا به امروز  عنوان کردند که انتخابات حتی یک روز هم نباید به تاخیر بیفتد و در هر شرایطی باید انتخابات انجام شود. اما ما احزاب و جریانات سیاسی که بیایند به مردم برنامه بدهند و بر اساس این برنامه شاخص ارائه  و بر اساس آن شاخص تعهد دهند و بر مبنای آن تعهد پاسخگو باشند را همچنان در کشور نداریم.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: اوایل انقلاب حزب جمهوری اسلامی را داشتیم که با خودسری و لجبازی بعضی از افراد این مجموعه از بین رفت و نتیجه این شده که هر کسی اکنون می‌آید و وعده‌های بی خود و غیرمسئولانه می‌دهد.

وی افزود: افراد اکنون وعده‌هایی می‌دهند که هیچکدام در حد اختیارات آن نامزد نیست و مردم به دلیل آن وعده‌ها رای می‌دهند و بعد از مدتی هم به دلیل انجام نشدن خواسته‌های‌شان دلسرد‌ می‌شوند. این موضوع غلط است. چرا که یک جریان باید تعهد دهد نه یک فرد.

بوبور تاکید کرد: براساس این موضوع ما نگرانی‌هایی را داریم که بعد از مدتی مردم احساس می‌کنند این افرادی که انتخاب می‌کنند مشکلات را حل نمی‌کنند و دلخوری و ناراحتی وجود دارد.

وی گفت: من و جمعیت وفاداران به انقلاب به این موضوع اعتقاد داریم که بایستی جریان سیاسی کشور چه اصولگرا و چه اصلاح طلب پاسخگوی افراد مربوط به خود باشند. البته پس از پیروزی انقلاب، کشور بیشتر در اختیار اصلاح طلب‌ها بود و حالا به جای پاسخگویی، بسیاری از مواقع فرار به جلو را انتخاب می‌کنند. این جریانات سیاسی باید به مردم پاسخ دهند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جریان سیاسی باید بر اساس نگرش‌هایی که وجود دارد فرد معرفی کند و پس از آن پاسخگو باشد. بنابراین امیدوارم با توجه به فرمایشات حضرت آقا این انتخابات پر شور باشد، اما برای آینده برای این مسائل باید از تک‌روی‌هایی و مشکلاتی که وجود دارد جلوگیری شود و نظام ما به طرفی برود که کشور را با جمهوریت خود تقویت کند و بتواند پاسخگو باشد.  

وی ادامه داد: به عنوان مثال فردی مانند احمدی نژاد می‌آید و شعار می‌دهد و پس از ۸ سال کسانی که انتخابش کردند او را تایید نمی‌کنند. فردی مانند آقای روحانی بیاید صحبت از دیوار کشیدن کند و پس از ۸ سال برود و هیچکس از او دفاع نکند؛ این جور جواب نمی‌دهد و به نظر می‌رسد باید بر اساس ارزش و جمهوریت نظام که ۲ بال نظام هستند به این موضوع توجه شود.

بوبور خاطرنشان کرد: این خصلتی که در کشور وجود دارد و جریان سیاسی می آید فرد را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کند و پس از انتخاب عنوان می‌کند من وابسته به هیچ حزب و جریانی نیستم اتفاق غلطی است.

وی درباره عملکرد جمعیت وفاداران انقلاب تا زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دوشنبه هر هفته برنامه‌های جمعیت برگزار می‌شود و تا به امروز ۹۵۱ جلسه داشته‌ایم. به دلیل آن که اعتقاد داریم که اهمیت نظام و اساس نظام بر جمهوریت آن است.

وی درباره پیش بینی از مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: مشارکت را بالای ۵۵ درصد پیش بینی می‌کنیم. بر اساس نظرسنجی‌هایی که شده و مسائلی که در شرایط جهانی وجود دارد پیش بینی ما این است که بیش از ۵۵ درصد شرکت مردم را در انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: این انتخابات با توجه به شرایط حتما از انتخابات قبلی باید پر شور‌تر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست