بازدید 3313

سوریه درباره ایران به شورای امنیت نامه نوشت

وزارت خارجه سوریه در پیامی به شورای امنیت و سازمان ملل درپی ترور بزدلانه سردار سید رضی موسوی، خواستار اتخاذ اقدامات فوری برای توقف نقض حاکمیت سوریه توسط رژیم صهیونیستی و تهاجمات این رژیم به خاک این کشور شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 28 December 2023

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت نوشت: حدود ساعت ۱۶:۲۰ شامگاه روز دوشنبه، رژیم اشغالگر اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه یک حمله هوایی انجام داد و اطراف شهر دمشق را هدف قرار گرفت که منجر به شهادت سید رضی موسوی مستشار نظامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق شد. این اقدام نقض آشکار کنوانسیون وین درباره روابط دیپلماتیک است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه در این پیام افزود: این تجاوز وحشیانه اسرائیل به حاکمیت سوریه بخشی از تلاش مقامات اشغالگر برای گسترش و تشدید تجاوزات خود در منطقه و همچنین سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی، کشتار، جنایات علیه بشریت و قتل عام وحشیانه روزانه علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و برای فرار از شکست آنها در برابر اراده و عزم ملت فلسطین در راستای دستیابی به آزادی، تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس است.

در این پیام آمده است: جمهوری عربی سوریه به حق مسلم خود برای دفاع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متعهد است و تأکید می‌کند که تجاوزات هیستریک و جنون آمیز اسرائیل، آن را از ادامه راه مبارزه با تروریسمی که توسط اسرائیل و حامیانش حمایت می‌شود منصرف نخواهد کرد.

این وزارتخانه در پایان نامه‌های خود اضافه کرد: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل بر عهده بگیرد؛ چراکه این اقدامات منجر به شعله‌ور شدن منطقه و سوق دادن آن به سمت تشدید تنش همه جانبه می‌شود و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

رژیم صهیونیستی پس از مدت‌های مدیدی که در پی ترور سردار سید رضی موسوی بود، عصر دوشنبه در اقدامی بزدلانه او را در منزلش در منطقه زینبیه دمشق ترور کرد.

مقامات صهیونیست که با موج شدیدی از انتقادات و اعتراضات به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین مواجه هستند، سردرگم و کلافه شده‌اند و با چنین اقدامات جنون آمیزی درصدد بهبود وجهه خود و کاهش فشارها علیه خود هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست