بازدید 21404
کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور به دعوا کشیده شد

درگیری و فحاشی در انتخابی تیم‌ملی کشتی با لات‌بازی برادران پرحاشیه/ حذف یک ملی‌پوش بعد از پرتاب بطری همشهری‌ها به صورت حریف!

دو کشتی حساس در انتخابی تیم ملی که اتفاقا با اختلاف امتیاز بالا به پایان رسیده بود، با اعتراض عجیب بازنده‌ها به دعوا و درگیری کشید و جو سالن مسابقات را ملتهب و به چاله میدان تبدیل کرد. استفاده از الفاظ زشت و زننده و غیر فرهنگی بار دیگر دورشدن ورزش ایران از اخلاق را یادآور شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰ 27 December 2023

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور، انتخابی تیم ملی و مرحله اول از چرخه المپیک پاریس با صحنه‌های زشتی همراه شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اتفاقی که چندماه پیش در جریان مسابقات قهرمانی جهان در صربستان موجب محرومیت گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران شد، این بار در رقابت‌های داخلی نیز تکرار شد تا مشخص شود، مشکلات انضباطی در کشتی ما ریشه دوانده است.

امروز سعید عبدولی ملی‌پوش سابق و جنوبی، و چهره جنجالی کشتی فرنگی ایران برای چندمین‌بار مسابقات داخلی را به دعوا و زدوخورد کشاندند تا مشخص شود احکام سابق و بخشش‌های گذشته برای او درس‌آموز نبوده است.

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، در جریان دیدارهای مهم امیر عبدی دارنده مدال های برنز جوانان و امیدهای جهان در یکچهارم وزن ۷۷ کیلوگرم به مصاف علیرضا عبدولی یکی از برادران سعید عبدولی ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک رفت که عبدولی با نتیجه سنگین ۸ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

پس از این باخت، سعید عبدولی چهره شاخص کشتی ایران که به عنوان مربی برادرش را هدایت می کرد بار دیگر دست به حاشیه سازی زد و شدیدا جو سالن را به هم ریخت.

عبدولی به همراه کرامت عبدولی برادرش به سمت میز داوران هجوم بردند و با الفاظ زشت به آنها اعتراض کردند. در این هنگام ماموران نیروی انتظامی و دیگر عوامل اجرایی وارد این معرکه شدند و جلوی برادران عبدولی را گرفتند.

درگیری و فحاشی در انتخابی تیم‌ملی کشتی با لات‌بازی برادران پرحاشیه/ حذف یک ملی‌پوش بعداز پرتاب بطری همشهری‌ها به صورت حریف!

با وجود این، آنها همچنان دست بردار نبودند، بارها به سمت داوران برگشتند و با الفاظ ناشایست اعتراض کردند.

در این هنگام سعید عبدولی به خبرنگارانی که در حال گرفتن عکس و فیلمبرداری از این اتفاقات بودند هجوم برد و به آنها گفت تلفن همراه‌تان را به من بدهید اما وقتی با مخالفت آنها روبرو شد با به کار بردن الفاظ رکیک خطاب به آنها گفت: تف به ذات همه شما!

تماشاگران و کادر فنی تیم ملی نیز شدیدا از اتفاقات بوجودآمده ابراز گلایه و تاسف کردند.

به نظر می‌رسد بار دیگر محرومیت طولانی مدتی در انتظار سعید عبدولی و یکی از برادرانش باشد و این حواشی تکراری موجب برخورد جدی فدراسیون کشتی با بی‌نظمی و بی‌قانونی شود.

اما این کشتی تنها اتفاق زشت کشتی‌های امروز نبود؛ در دیگر مسابقه حساس، نجاتی با ناصرپور سرشاخ شد که این کشتی هم به جنجال کشیده شد.

نجاتی که حمایت تماشاگران شهرش را پشت خود داشت، نتوانست امتیاز پیش افتاده را حفظ کند و درحالی‌که پیش از مسابقات نیز از ناحیه دنده آسیب دیده بود، اسیر باراندازهای متوالی ناصرپور شده و در همین حین نیز یک بطری آب به سوی صورت ناصرپور پرتاب شد که با او برخورد کرده و منجر به آسیب دیدگی این کشتی گیر شد.

 ناصرپور در مبارزه نیمه‌نهایی با صورت بانداژ شده مقابل مهدی جواهری قرار گرفت که این کشتی به صورت یک طرفه و با نتیجه 8-صفر به سود جواهری به اتمام رسید تا علیرضا نجاتی از دور رقابت‌ها حذف شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۱
ورزشی که هنوز گیر ساده ترین مسائل ادب و اخلاق است !
ادب و اخلاقی که ما از ابتدایی و دبستان تلاش می کنیم اموزش دهیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
خوب اگه راست می گید کشتی را پخش کنید تا ما هم ببینیم چه اتفاقی افتاده و اگر حق با عبدولی نیست برای همیشه حذفش کنید تمام و اگر غیر از این است عاملان را برای همیشه از عرصع داوری و اجرا حذف کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
کجا ادب و اخلاق آموزش میدهیم ناشناس ۲۰.۱۹
اتفاقا تو مدارس هیچ آموزش رفتار مدنی و اخلاقی و انسانی داده نمیشود
آقا اینا رو تا آخر عمر محروم کنید از کشتی و مربیگری و کلا ورزش ،وقتی اخلاق نباشد یعنی صفر ،قحط الرجال که نیست شما یه نگاه به حمید سوریان بندازید تفاوت‌ها رو مشاهده می‌کنید .قابل توجه همه عزیزان من خودم یک لر هستم
بددهنی و لمپن بازی مد شده
سعید عبدولی از همان اول ورزشکار بی ادبی بود. اولین بار وقتی در یک بازی بین المللی شکست خورد، با گریه و زاری و هوچی گیری سعی کرد خودش را پیروز میدان جلوه دهد. متاسفانه خبرنگاران که سعی در قهرمان سازی و ارائه تصویر ظلم به ورزشکاران ایرانی !!! داشتند از او حمایت کردند و این روند تا به امروز پابرجاست.
واقعا متاسفم برای به اصطلاح این ورزشکاران واقعا باید خجالت بکشند فکر می‌کنند چرا تختی ماندگار شده آیا برای مدالهایش یا برای اخلاق و جوانمردی اش.
حتما این ها هم حواله خودرو میخوان!!!!!!!
روزگار جامعه ورزش کشتی کشوز عرصه پهلوانان مودب و جوانمردی امثال جهان پهلوان تخنی ها و عبدالله موحد ها و سید عباسی ها و حبیبی ها و حبیب الله بلور ها و صنعت کاران ها و گیوه چی ها و برزگرها و سلیمانی ها و سوخته سرایی ها و وو ووو بود و دکر میزد و درخشان بود

و ادب و اخلاق و اخلاص و تواضع و جوانمردی و فتوت و ایمان و عشق به میهن و مردم ، حرف اول را میزد

وای متاسفانه بعدها با آلودن و اختلاط سیاست در همه چیز و از جمله ورزش و کشتی و امدن عباس جدیدی ها و علیرضا دبیر ها ، رنگ و بوی خوش گذشته ورزش کشتی نیز به پول و قدرت سیاسی و بالا رفتن سریع از پله های ترقی و پیمودن راه صد ساله در یک شب !!! ؟؟ چهره های گذشتگان را برایمان در قابهای زیبا ولی خاک گرفته با ارزشتر از انچه بود به ما نمایان کرد .
الواط های بی خاصیت
بعضی وقتا نمیتونم بگم اینا افتخار آفرین هستن بلکه مایه ننگ ورزش ایران در سراسر جهان هستند...
خدا‌شاهده‌من‌از‌تلویزیون‌شاهد‌بودم‌و‌خود‌آقای‌عامل‌هم‌گفت.‌دو‌کشتی‌گیر‌هم‌برام‌فرق‌نداشتن‌اصلا‌نمی‌دونستم‌عبدولی‌کدومه‌ول‌بجای‌یک‌امتیاز‌۶‌امتیاز‌به‌دوبنده‌قرمز‌دادند.‌باید‌عدالت‌برقراربشه
کاری این مردم از لحاظ روحی و روانی به آخر خط رسیده.
برای ما ملت عجیبه چرا جامعه کشتی عبدلی ها راه میده در کشتی
سابقه اینا چند سال قبل معلوم شده اون یکی در سالهای گذشته همیشه شکست می خورده می نداخت گردن بدشانسی
واقعا اینکاره کی میخواد جمع بشه!!! لات بازی با روح پهلوانی مغایرت دارد
اینها پیش دبیر جوجه لات هستند مگر ندیدید وسط جلسه چطور سرش را بالا و پایین میبرد که اهای ایهاالناس من دارم نماز میخوانم
نیمه پر لیوان را ببینید. این پرخاشگری تستسترون است که برای رسیدن دوبنده تیم ملی ترشح شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
نيمه پر كدومه؟ بي ظرفيت هستند
حیف وصدحیف برای کشتی ایران کشتی دارد محو می‌شود
عبدولی همشهری ما هست ، از همان اول یک ولگرد بی شخصیت بود ، هیچ کس محلی بهش نمی‌گذارد ، در اندیمشک بارها کتک خورده ، ناصرپور هم از طایفه بی ریشه ای هست ، همان بهتر که این بی شخصیتها مادام العمر حذف بشن
وقتی رئیس فدراسیون تو جلسات اونجوری صحبت میکنه چه توقعی از بقیه دارید؟
بی اخلاقی های ورزشی نمونه ای از بی اخلاقی ها در سطح جامعه است و مختص ورزش نیست. تورم، گرانی، بیکاری، بی عدالتی، تزویر و دروغ و در نتیجه عدم وجود شادی در جامعه از عوامل اصلی این بی اخلاقی ها است. با تنبیه یک یا دو فرد هم مشکل حل نخواهد شد.
مرحوم تختي با جوانمردي خودش ، گشتي را به عرش بود و متاسفانه يك مشت افراد بي كفايت ، با لات بازي هاي خودشون ، اين بلا را سر كشتي ميارند .
جای امثال صنعتکاران وقتی لمپن ها می‌شوند رییس و دبیر و معاون و داور و … ورزش کشتی میشود جای لات بازی. دیگه اون فرهنگ جوانمردی کشتی در دوران تختی و حبیبی و موحد و … را ایران به خود نخواهد دید
اینم از ورزش اول مملکت!!!همه چیو به گند کشیدن همه چی بخدا
دبیر که بشه رییس فدراسیون دیگه تکلیف بقیه اش مشخصه
توجیه بی ادبی یک ورزشکار که باید الگوی جوانان باشه کار خوبی نیست . اما ریشه یابی اینگونه برخوردها بد نیست . من که هیچ آشنائی با این دو کشتی گیر ندارم وقتی تابلو 0-6 را بعد از اون فن نیمه نصفه دیدم داغ کردم . وای بحال مربی بیچلره . در همه جا انصاف چیز خوبیه
کشتی ورزش پهلوانی ما ایرانیها است.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخقاه قاه قاه قاه
وقتی دبیر در راس کشتی است لات بازی رایج است
تقصیر حسن و حسین نیست. مقصر اصلی متولی ورزشه که قبل از آموزش اخلاق و ادب و فرهنگ انسانی به ورزشکار بهش زود رسیدن به مقام یا طلا بهر قیمتی و بهر طریقی رو یاد میده. بچه های ما قبل از اینکه یاد بگیرن وسط تشک یا میدان چطوری حریف رو ضربه فنی کنن یا بازی رو ببرن، باید یاد بگیرن چطور به حریف و داور و مهمتر از همه به قوانین احترام بگذارند. آیا تا حالا همچین اتفاقی افتاده؟؟؟
وقتی دبیر ریس فدراسیون بشه با اون رفتار و کردارش که الگو همه باید باشه از دیگران نباید انتظار اخلاق مدار داشت دبیر در حد محلات هم نیست اصلا لیاقت مدیریت نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست