بازدید 8113

اردوغان: نتانیاهو هیچ فرقی با هیتلر ندارد

رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان جنایات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را به مثابه جنایات هیتلر دانست.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 27 December 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان امروز (چهارشنبه) تصریح کرد جنایاتی که هم‌اکنون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود هیچ فرقی با جنایات آدولف هیتلر ندارد.

اردوغان در توصیف جنایات صهیونیست‌ها تصریح کرد: «ما شاهد اردوگاههای نازی‌های اسرائیل هستیم. آن‌ها عجیب و غریب درباره هیتلر حرف می‌زنند.چه فرقی بین آن‌ها و هیتلر است؟ طوری برخورد کرده‌اند که حتی ما دلمان برای هیتلر تنگ می‌شود».

پیش از این رئیس‌جمهور ترکیه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی خوانده بود و رژیم صهیونیستی را یک «دولت ترویست» توصیف کرده بود و از جامعه جهانی خواسته بود که درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه تحقیقات انجام دهند.

وی در ادامه از حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که ترکیه آمادگی پذیرش دانشگاهیان و دانشمندانی را دارد که به واسطه ابراز عقایدشان درباره جنگ غزه و علیه رژیم صهیونیستی تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش آناتولی، اردوغان با انتقاد از سیاست‌های غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «شورای امنیت، رسانه‌ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه‌های روزنامه‌نگاری یعنی تمام نهادهایی که ادعای دموکراسی دارند همه در مسئله حمله اسرائیل به غز مردود شدند».

با افزایش تلفات جنگ غزه و شهادت حدود 21 هزار فلسطینی که اکثراً زنان و کودکان هستند، موج انتقادات از جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان رو به افزایش است.

در همین راستا،«میگل ماریو دیاز-کانل برمودز» رئیس جمهور کوبا امروز (چهارشنبه) ضمن تروریست خواندن رژیم صهیونیستی، گفت که آنها در نوار غزه مشغول قتل عام و نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند.

پیش از این نیز وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه گفت که دولت پاریس از اطلاعیه تل‌آویو مبنی بر اینکه حملات به نوار غزه را تشدید و جنگ با جنبش حماس را متوقف نمی‌کند، شدیداً نگران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل