بازدید 3885
۳

اعمال قانون ۱۳۰ هزار وسیله نقلیه پلاک مخدوش در البرز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک خودروها جرم تلقی می شود، اعلام کرد: امسال ۱۳۰ هزارو ۱۶۶ وسیله نقلیه پلاک مخدوش در این استان شناسایی و اعمال قانون شدند.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 27 December 2023

به گزارش «تابناک»، سرهنگ "حمداله رحمتی پور" روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رانندگانی که پلاک خودرو خود را دستکاری کنند افزون برجرم و احتمال ارتکاب اعمال خلاف قانون، حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند؛ چرا که ممکن است برای دیگران جریمه ای به ناحق ثبت شود.

وی افزود: مجرمان به منظور عدم شناسایی با دستکاری و پوشش پلاک وسایل نقلیه انواع جرایم را مرتکب می‌شوند ضمن آنکه برخی رانندگان به منظور فرار از اعمال قانون تخلفات رانندگی نیز دست به مخدوش کردن پلاک خودرو می زنند که در هر صورت پیگرد قانونی دارد..

رحمتی پور گفت: افزون بر پلاک مخدوش ، پوشاندن پلاک‌ با قاب های شیشه ای و دودی نیز تخلف است و پلیس به منظور احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

وی بیان کرد: «پلاک هویت وسیله نقلیه است و طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را روی خودرو خود نصب کند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. .

همچنین نصب پلاک تقلبی ، دستکاری شماره شاسی و موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری از مصادیق تخلف قانونی است؛ افرادی که شماره پلاک‌های موتور و شاسی حک شده کارخانه سازنده را بدون مجوز راهنمایی و رانندگی تغییر دهند به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز یادآور شد: وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش و دستکاری شده توقیف و راننده با تشکیل پرونده برای طی کردن مراحل قضایی تحویل مراجع انتظامی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
بسیار عالی
دستشونم درد نکنه
تونل آرش بعد از جردن رو برید ببینید موتورسوارها بطرز خطرناکی مسیر برعکس رو شاخ به شاخ با ماشینها میان و متاسفانه تصادف با موتورهم که همیشه ماشینا مقصرند.
حکم بهتر بدید, مثل از بین بردن ماشین متخلف! یا اعمال آسیب فیزیکی به بدنه خودرو در محل! باز هم ببینیم خلاف می کنند
یعنی فقط لات هستند! یه ذره وجود نداره سر خلافش بایسته حتی !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار