بازدید 2005

فعال اصولگرا: مجلس جای کارآموزی نیست

یک فعال سیاسی گفت: در انتخابات مجلس افرادی امکان حضور در عرصه رقابت را داشته باشند که اولا ساختار پارلمان را به خوبی بشناسند و ثانیا با روند قانون‌گذاری آشنا باشند.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 26 December 2023

به گزارش «تابناک»، «علیرضا خامسیان» فعال سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی لزوم مشارکت پرشور در انتخابات مجلس با حضور همه جریانات سیاسی کشور و تشکیل مجلس قوی، گفت: آسیبی که کشور از مشارکت پایین مردم در چند انتخابات گذشته دیده است به نظر می‌رسد آسیب جدی و جبران آن زمان بر است چرا که به دلیل ردصلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات‌های گذشته و البته ناامیدی مردم بواسطه عملکرد بخش‌های تاثیر گذار حاکمیت میل و اشتیاق مردم برای حضور در عرصه انتخابات کاهش چشمگیری داشته است و به تبع آن نهاد‌های برآمده از یک انتخابات حداقلی یعنی دولت و مجلسی ضعیف بوده است که نتایج آن را در چند سال اخیر شاهد هستیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد برای تشکیل مجلسی قوی و در طراز نام ایران باید نخبگان با گرایش‌های فکری مختلف امکان حضور در عرصه انتخابات را داشته باشند و روند تایید صلاحیت‌ها به جای پررنگ کردن کردن گزینش‌های عقیدتی به سمت بررسی صلاحیت‌های تخصصی کاندیدا‌ها برود.

این فعال سیاسی در تشریح این پیشنهاد خود، تصریح کرد: به عنوان مثال در انتخابات مجلس افرادی امکان حضور در عرصه رقابت را داشته باشند که اولا ساختار پارلمان را به خوبی بشناسند و ثانیا با روند قانون گذاری آشنا باشند نه آنکه چهار سال به دنبال کارآموزی در مجلس باشند که در مجلس یازدهم شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه مجلس جای کارآموزی نیست، خاطرنشان کرد: در کنار حضور همه سلایق در انتخابات، باید مجلس به جایگاه اصلی خود برگردد. برای داشتن مجلس قوی و با حضور نخبگان جریان‌های مختلف فکری باید شورا‌های موازی با مجلس که در چند سال اخیر تشکیل شده اند و مجلس را از خاصیت انداخته اند منحل شود یعنی برای داشتن مجلس قوی جلوی موازی کاری را باید گرفت تا مجلس به جایگاه اصلی خود برگردد.

تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان با اشاره به نتایح ناامید کننده از میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو، تاکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی مردم، مدارا با نسل جوان، تجدیدنظر در احکام قضایی فعالان مدنی، سیاسی، رسانه‌ای و دانشجویی، سرک نکشیدن به سبک زندگی مردم، برخورد جدی با فساد اقتصادی و اعلام رسمی عاملان اصلی مفاسد کلان همچون فساد چای دبش تا حدودی می‌تواند منجر به آشتی بخش‌هایی از جامعه با صندوق رای شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار