بازدید 2123
۱

دستگیری ۱۳ کارمند دستگاه‌های قضائی در سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مبارزه درون‌سازمانی با فساد در دستگاه قضائی استان سمنان، منجر به دستگیری 13 نفر شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 25 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگراان، نظارت مستمر و برخورد جدی با فساد درون و برون قوه قضائیه را لازم و مهم دانست تا باشناسایی بسترها و فرآیندهای فسادزا و اصلاح عناصر غافل، باور و اعتماد مردم به کارگزاران نظام خدشه‌دار نشود.

عبداللهی افزود: در تیرماه سال جاری، مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه از جمله مأموریت‌های مقام معظم رهبری به دستگاه قضائی کشور بود که به دفعات مورد تأکید رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا، دستگاه قضائی استان سمنان نسبت به گزارشات ناظر بر وقوع تخلف و فساد درون‌سازمانی بی‌اعتنا نبوده و حساسیت ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد تا اصل یکسان بودن اشخاص برابر قانون به‌درستی ایفا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران اطلاعاتی و عملیاتی مرکز حفاظت و اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: در 9 ماهه گذشته، 350 گزارش به آن مرکز ارسال و 13 نفر از شاغلان و مرتبطان دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه استان سمنان شناسایی، دستگیر و به مراجع قانونی صالح معرفی شدند.

عبداللهی با اشاره به عمده عناوین اتهامات گفت: عناوین مجرمانه‌ای از قبیل جعل اوراق قضائی، کارچاق‌کنی و ادعای نفوذ، کلاهبرداری و غصب عنوان مأموران دولتی، دریافت رشوه و ارتباط نامشروع را می‌توان در این راستا بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: دستگاه قضائی استان داعیه‌دار صیانت است و در قبال گزارشات واصله بی‌تفاوت نیست و با تعامل ارزشمند و سازنده‌ای که با دستگاه‌های نظارتی دارد، ارجاع و پیگیری برخوردهای قانونی و بدون اغماض و منطبق با موازین را انجام می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امان از دست پرسنل و قضات قضایی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست