بازدید 2091

رهبر بازار رزرو اقامتگاه آنلاین ایران از ثبت ۶۰۰ هزار نظر کاربری در پلتفرمش خبر داد

کد خبر: ۱۲۱۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 24 December 2023

رهبر بازار رزرو اقامتگاه آنلاین ایران از ثبت ۶۰۰ هزار نظر کاربری در پلتفرمش خبر داد

جاباما که اکنون طبق آمارها و تحلیل‌های منتشر شده به عنوان رهبر بازار آنلاین رزرو اقامتگاه شناخته می‌شود، خبر داده است بیش ۶۰۰ هزار تجربه مردمی را اختیار کاربرانش قرار داده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم‌های کسب و کاری آنلاین حوزه گردشگری به ویژه در زمینه رزرو هتل و اقامتگاه، در اختیار بودن تجربیات صادقانه سایر کاربران از نکات مثبت و منفی محل اقامت است. 

این یکی از مهمترین عواملی است که در افزایش اعتماد مردم به یک سرویس یا پلتفرم رزرو اقامتگاه تاثیر بسزایی دارد.

در ایران چندوقتی است مردم به جای روش‌های سنتی و کنار جاده‌ای، جهت رزرو محل اقامتی خود از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی است که اعتماد به دقت اطلاعات و توضیحات، تصاویر و شرایط ارائه شده بسیار حیاتی است.

معمولا در دنیا برای کاربران بیشتر از اینکه یک میزبان یا پلتفرم از ویژگی‌های محل اقامت صحبت کند، تجربه سایر کاربران از شرایطی که داشته‌اند اهمیت دارد.

همین مساله حتی باعث شده تا وبسایت‌هایی که به صورت شفاف نظرات کاربران درباره هتل‌ها و افامتگاه‌ها را منتشر می‌کنند به عنوان مرجع انتخاب، محبوبیت و فراگیری خاصی پیدا کنند.

همچنین، مساله اعتماد به شرایط میزبانی و امنیت شخصی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا کاربران بتوانند با آسودگی و اطمینان از خدمات یک اقامتگاه میزبان در یک پلتفرم ویژه رزرو استفاده کنند.

مدیر بازاریابی جاباما در همین زمینه می‌گوید: «اعتماد، توصیه‌پذیری می‌آورد، توصیه‌پذیری باعث افزایش تعداد سفر می‌شود، تعداد سفر به افزایش میزان ثبت تعداد نظرات و تجربیات و در نهایت افزایش آگاهی مسافران بعدی منجر می‌شود. این چرخه‌ی استاندارد و کارآمدی‌ست که در جاباما به آن توجه ویژه‌ای داریم.»

رهبر بازار رزرو اقامتگاه آنلاین ایران از ثبت ۶۰۰ هزار نظر کاربری در پلتفرمش خبر داد

با اعلام جاباما در طول ۵ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نظر تازه از تجربه مسافران این پلتفرم ثبت شده و مجموع نظرات کاربران در یکی از کسب و کارهای آنلاین حوزه گردشگری و رزرو اقامتگاه به عدد کم‌نظیر ۶۰۰ هزار عدد رسیده است.

این تعداد نظرات کاربری از تجربیات مختلف مردم که در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایران بی‌نظیر است، رشد قابل توجهی از افزایش اعتماد مردم در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه را نشان می‌دهد.

چندی پیش خبر ثبت بیش از ۵۰۰ هزار نظر مردمی در جاباما اعلام شد و حالا پس از گذشت حدود ۵ ماه، مدیران این پلتفرم می‌گویند بیش از ۶۰۰ هزار نظر بی‌طرفانه و بدون سانسور در آن ثبت شده است.

فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما، درباره قدامات این پلتفرم برای دریافت نظر کاربران می‌گوید: «ما از ابتدای امسال بخش زیادی از تمرکز خود را روی دریافت نظر از تجربه رزرو و اقامت کاربران‌مان گذاشتیم و موفق شدیم میزان مشارکت آن‌ها در ثبت تجربیات‌شان از فرآیند رزرو، اقامت و میزبانی را به صورت قابل توجهی افزایش دهیم.»

نظرات و تجربیات واقعی مسافران، نقش اساسی در شناخت ارزش‌ها، قابلیت‌ها و نقاط قوت یا ضعف یک اقامتگاه یا خدمات را ارائه می‌دهند و به صورت کلی افزایش نظرات (مثبت و منفی) ولی موثر از سوی مسافران، اعتماد عمومی را به یک برند، فعالیت یا سرویس بالا می‌برد.

زمانی که کاربران جدید نظرات قابل اعتماد بسیاری در مورد یک خدمات یا محصول مشاهده می‌کنند، بیشتر به آن سرویس یا برند اعتماد می‌کنند. این تأثیرات روی تصمیم‌گیری مردم در انتخاب یک خدمات یا محصول، اهمیت چشمگیری دارد و در نهایت به رشد و توسعه پایدار کسب و کارها کمک می‌کند.

رهبر بازار رزرو اقامتگاه آنلاین ایران از ثبت ۶۰۰ هزار نظر کاربری در پلتفرمش خبر داد

بهشتی با تاکید بر اینکه اعتماد یکی از شروط و نیازمندی‌های بقای پلتفرم‌هاست می‌گوید: «در پلتفرم‌هایی که دو طرف آن مردم با یکدیگر سر و کار دارند و خدماتی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود، کیفیت این ارتباط و خدمت‌رسانی بسیار اهمیت دارد؛ اصلی‌ترین فاکتور مورد نظر مسافران قبل از رزرو اقامتگاه، نظافت و بهداشت است و بر این اساس نظرات مسافران قبلی هر اقامتگاه را مطالعه می‌کنند، اما پس از ورود و در زمان ثبت تجربه اقامت‌شان، اصلی‌ترین موضوعی که به آن می‌پردازند، کیفیت میزبانی‌ست.»

او‌ ادامه می‌دهد: «میزبان خوب می‌تواند تجربه‌ای را در ذهن مسافر ایجاد کند که به‌یادماندنی باشد. اگر نظافت و بهداشت مورد رضایت مسافر نباشد آن را برطرف کند یا مثل یک راهنمای خوب محلی به مسافر راهنمایی و مشورت دهد و… از همین‌رو میزبانی خوب مهم‌ترین فاکتوری می‌شود که در ذهن مسافر به یاد خواهد ماند و منجر به این می‌شود که یک اقامتگاه را قبل از هر چیز به‌دلیل میزبانی خود به دیگران معرفی کند.»

به‌نظر می‌رسد این پلتفرم در غیاب اعتماد مردمی به بازار رزرو آنلاین اقامتگاه که صحبت از آن تا پیش از این، چندان بین کسب‌وکارها مرسوم نبوده، اقدامات جدی‌ و پیگیرانه‌ای برای افزایش اعتماد مردم برداشته و در همین مقطع کوتاه زمانی موفقیت حائز اهمیتی به دست آورده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی