بازدید 5504

دو کارخانه لبنیات ۸۷ میلیارد تومان جریمه شدند

طرح نظارتی بر کارخانه های تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی تنظیم بازاری ازجمله ماست دبه‌ای دو و نیم کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب، شیر یک لیتری کم‌چرب و پنیر UF ۴۰۰ گرمی است.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 21 December 2023

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران در روز جاری خبر داد.
 
 مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، از اجرای طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی، خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام‌شده در استان تهران، گزارش تخلف حدود ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنی را به سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی تنظیم بازاری ازجمله ماست دبه‌ای دو و نیم کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب، شیر یک لیتری کم‌چرب و پنیر UF ۴۰۰ گرمی است.
 
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است، افزود: در اجرای این طرح از کلیه واحدهای تولید لبنیات در سراسر کشور بازدید می‌شود و چنانچه هر واحد تولیدی دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکند مطابق قانون با آن تولیدکننده برخورد خواهد شد.
 
امراللهی تصریح کرد: محصولات غنی‌شده قیمت اعلامی از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کننده ندارند و کارخانجات تولیدی محصولات تنظیم بازاری را با عنوان پروبیوتیک و D۳ تولید می‌کنند که خلاف مصوبه تنظیم بازار بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
وی در پایان از تولیدکنندگان درخواست کرد تا در روند تولیدی اصلاحات لازم را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
این جریمه ها را از آنها می گیرید ولی به ما برنمی گردد و مبلغ آن هم آنقدر نیست که جلوی تخلف و تقلب را بگیرد..-- پس باز هم حق ماست که ضایع شده است
بسیار خوب...اما این چه سودی برای بنده مصرف کننده که سرم کلاه رفته داره؟! پولی که از،جیب خانواده ام رفته چطور جبران خواهد شد؟!....اتفاقا این نوع تخلف ها در نهایت به نفع جیب دولت هست...یعنی دولت وظایف نظارتیش رو درست انجام نمیده و در نهایت از این موضوع سود مالی هم می بره و در حقیقت جایزه هم می گیره که در واقع اون جایزه و سود از جیب مصرف کننده پرداخت شده!....اگر بدبینانه نگاه کنیم این خودش راه درآمدزایی دیگری از جیب مردم می تونه باشه
این جرایم نفعی به حال ملت نداره که به ضررشان هم هست یکبار که گران خریده اند یک بار دیگر تولید کننده برای جبران جریمه اش گران میکند می شود دوبار ! باید تولید کننده خطا کار را مجبور کرد که مثلاً دو ماه فلان مقدار از قیمت محصولش کم کند
شما تشریف ببرید قیمت جدید پنیر رو ببینید بعدا بازرسی هاتون رو بزرگنمایی بفرمایید
چرا اسم کارخانه های گران فروش را اعلام نمیکنید اگه آفتابه دزد بودند اسمشان را جار میزدید
کارخانه های لبنیات با درامد صد میلیاردی در سال و بیشتر چرا مالیات واقعی را نمی دهند البته سازمان مالیاتی خواب است
از جیب مردم میگیرند ، جریمه میدهند به دولت ، دوباره این جریمه را از جیب ملت میکشند بیرون و دوباره جریمه میشوند و پرداخت میکنند به دولت و ..... در کل از جیب ملت در می آید و به جیب دولت میرود .
پول جریمه کجا میره دقیقا؟؟آقا نمیخواد جریمه کنید درست کنید موضوع رو
سلام لطفا یه سر به کارخانجات تولید لبنیات در استان فارس شهرستان فسا بزنید متاسفانه از لحاظ بهداشتی اصلا رعایت نمیشه کارخانه پانل ومانی ماس باتشکر
در نهایت این مردم هستن که بابت خرید لبنیات جریمه میشوند
هم بابت بی کیفیتی محصول و هم جبران جریمه شدن کارخانه لبنیات
جریمه که به تنهایی دردی را دوا نمی کند. جریمه در واقع بخشی از پولی است که این کاخانجان از مردم گرفتند و با جریمه شدن تحویل دولت می دهند. مهم این است که جنس با قیمت تعیین شده از درب کارخانه بیرون رفته و توذیع شود واگر رعایت نکرد درب کارخانه بسته شود. نه اینکه نظاره گر فروش برای اخذ جریمه باشیم.
لطفا کسانیکه اطلاعاتی در مورد لبنیات تاریخ گذشته دارند اطلاع رسانی کنند معمولا بنده شاهدم فروشگاها کنترل میکنند وتاریخ گذشته ها جمع اوری کرده عودت به کارخانه من نمیدانم کارخانه دار این عودتی تاریخ گذشته را چیکار میکنه ا لان هم بخاطر گرانی بیشتر باد میکنه خریدار نداره.
این جریمه ها هیچ تاثیری نداره عملا کارخانه در نهایت سود خودش را میبره مثلا 50 میلیارد جریمه شده در حالیکه در امد حاصل از این اختلاف قیمت برای کارخانه 100 میلیارد شده .
پس بهتره مجازاتهای مستقیمی برای مدیر و رییس حسابداری و سایر افرادیکه در افزایش قیمت دخیل بوده اند و حتی مجازاتهایی نظیر برکناری - تعلیق خدمت - و حتی زندان و شلاق در ملا عام در نظر گرفته بشه تا هیچ مدیری جرات و اجازه افزایش قیمت بخودش نده .
با گران‌فروشی در عرض یک هفته جبران می کنند
نتیجه این جریمه ها = گران کردن اجناس و جبران جریمه از جیب مشتری = بازهم جریم= و بازهم گران کردن جنس از طرف تولید کننده و خالی کردن جیب مشتری نتیجه= دولت و تولید کننده پول هارا به جیب میزنند و راضی اند و خریدار بیچاره باید جریمه را بدهد و فقیر تر و فقیر تر شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست