بازدید 13568
هفتاد و سومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

انفجارهای شدید در خانیونس و درگیری های سنگین در غزه/افزایش کشته های ارتش اسرائیل در غزه به ۴۶۰ نفر/درخواست ۱۰ نهاد بین‌المللی برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 19 December 2023

انفجارهای شدید در خانیونس و درگیری های سنگین در غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

گردان‌های قسام: ۸ نظامی صهیونیست را در شمال غزه به هلاکت رساندیم
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۳:۰۱

 گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس سه‌شنبه شب اعلام کرد نیروهای این گردان ۸ نظامی صهیونیست را طی عملیاتی در شمال غزه به هلاکت رساندند.

گردان‌های قسام اعلام کرد، مجاهدان ما توانستند یک نیروی ویژه صهیونیستی را در تل الزعتر واقع در شمال غزه هدف قرار دهند و ۸ نظامی صهیونیست را به هلاکت برسانند.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد، نیروهای این گردان در شرق شهر خان‌یونس منزلی را که ۷ نظامی صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند را هدف قرار دادند که منجر به کشته یا زخمی شدن آنها شد.

نیروهای گردان‌های قسام همچنین با موشک ضدزره یاسین ۱۰۵ یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز غزه هدف قراردادند.

شهادت ۲ رزمنده دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۲:۴۲

 رژیم صهیونیستی در ادامه حملات به جنوب لبنان، دو رزمنده جنبش حزب‌الله را به شهادت رساند. 

حزب‌الله اعلام کرد که «احمد حسین الحاج علی»(یوسف منتصر) از شهرک الحلوسیه در راه قدس به شهادت رسید. 

بنابر گزارش شبکه المنار، جنبش حزب‌الله لبنان افزود که «محمد حسن جعفر مکی»(ذو الفقار) از شهرک محرونه نیز در راه قدس به شهادت رسید. 

از سوی دیگر رزمندگان حزب‌الله یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را در نزدیکی پایگاه المالکیه با سلاح مناسب هدف قرار دادند که منجر به انهدام تانک و کشته و زخمی شدن افراد داخل آن شد. 

همچنین آژیرهای خطر در «کریات شمونه» و تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. 

نماینده انگلیس در سازمان ملل: به آتش بس پایدار در غزه نیاز داریم
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۰:۵۲

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های لندن از رژیم اسرائیل و جنایات این رژیم گفت: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند.

 جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت، افزود: یک فاجعه انسانی در غزه در حال وقوع است و نشانی از کاهش درد و رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی نشانی وجود ندارد. بیش از ۱۳۰ گروگان همچنان در دست حماس هستند.

این دیپلمات انگلیسی اضافه کرد: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند. حماس باید شلیک راکت به اسرائیل را متوقف کند، همه گروگان‌ها باید آزاد شوند و کمک‌ها باید به غزه سرازیر شود. این تنها راه برای دستیابی به صلح پایدار مبتنی بر راه کار دو دولتی است که در آن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند.

وی با اعتراف به اینکه "تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده‌اند"، مدعی شد: اسرائیل باید در تلاش‌های خود برای مقابله با تهدید ناشی از حماس هدفمند عمل کند و دقیق باشد و باید برای تبعیض بین تروریست‌ها و غیرنظامیان بیشتر تلاش کند. زیرساخت‌های غیرنظامی باید مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی محافظت شوند.

این دیپلمات انگلیسی مدعی شد: ما باید به کار بر روی افزایش میزان حمایت‌های بشردوستانه به غزه ادامه دهیم. از توافق برای افتتاح گذرگاه کرم شالوم استقبال می‌شود. (رژیم) اسرائیل همچنین باید فورا دامنه اقلام بشردوستانه مجاز به غزه را افزایش دهد.

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: در ماه‌های اخیر خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری به طور چشمگیری افزایش یافته است. از ۷ اکتبر، هشت فلسطینی از جمله یک کودک توسط شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند و حداقل یک هزار و ۲۵۶ نفر در میان خشونت شهرک نشینان و محدودیت‌های دسترسی آواره شده‌اند. ما این اقدامات نفرت انگیز را که چشم انداز صلح را تضعیف می‌کند به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما شهرک نشینان مسئول خشونت را از ورود به انگلیس منع می‌کنیم تا مطمئن شویم که کشور ما خانه افرادی که مرتکب این اعمال ترسناک می‌شوند، نباشد. اسرائیل همچنین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا شهرک نشینان عامل خشونت را مورد بازخواست قرار دهد و به تخریب و مصادره اموال فلسطینیان پایان دهد.

این مقام دولت انگلیس ادامه داد: ما مجددا از اسرائیل می‌خواهیم که فوری و به طور کامل تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و قنات پائین آن را متوقف کند. این شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند و حیات فیزیکی و راه کار دو دولتی را که باید برای تضمین عدالت و صلح برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به واقعیت تبدیل شود، تهدید می‌کنند.

حماس هر گونه مذاکره درباره تبادل اسرای جدید را تکذیب کرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۲۰:۱۳

 «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارات مقامات آمریکایی درباره هر گونه گفت‌وگو یا مذاکرات با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرای جدید را تکذیب کرد.

وبگاه اسرائیلی «والا»، بعدازظهر روز دوشنبه (دیروز)، در گزارشی مدعی شد «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر با «دیوید بارنیاع» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا دیدار خواهد کرد.

این رسانه اسرائیلی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این باره تنها ادعا کرد که این دیدار در ورشو پایتخت لهستان انجام خواهد شد و سه‌ طرف درباره مرحله دوم تبادل اسرا در غزه با یکدیگر گفت‌و‌گو خواهند کرد.

النونو گفت: «هیچ گونه گفت‌وگو یا مذاکره‌ای درباره تبادل اسرای جدید با اسرائیل وجود ندارد و سخنان جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص فریبی بیش نیست». 

به نوشته وبگاه «النشره»، النونو همچنین گفت: «اظهارات کربی درباره تبادل اسرا تلاشی برای فرو نشاندن خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی است». 

وی افزود: «دولت آمریکاباید آخرین کسی باشد که از اجتناب از کشتار غیرنظامیان در غزه سخن می‌گوید چرا که آمریکا در تجهیز اسرائیل به سلاح و بمب مشارکت دارد». 

بلومبرگ: پهپادهای ارزان‌ حماس فناوری‌های پیشرفته اسرائیل را مغلوب کرده‌اند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۹:۳۴

 یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته پهپادهای ارزان‌قیمت و دست‌ساز حماس عملکرد بهتری نسبت به تجهیزات پیشرفته و گران‌قیمت ارتش اسرائیل داشته‌اند و توانسته‌اند آنها را مغلوب کنند. 

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در این گزارش نوشته است: «در روز ۷ اکتبر، این پرتاب راکت از غزه نبود که باعث حیرانی سربازان اسرائیلی در منطقه جنوب اسرائیل شد، بلکه صدای غیرمعمولی در بالای سرشان که تا به حال نشنیده بودند باعث حیرانی آنها شد.»

بلومبرگ نوشته ناوگانی از پهپادهایی که تنها با ۶۵۰۰ دلار در اینترنت قال خریداری هستند آسمان بالای حصار مرزی ۱ میلیارد دلاری اسرائیل را فتح کردند. این پهپادها به گونه‌ای دستکاری شده بودند که قادر به حمل مواد منفجره باشند و دوربین‌ها، سامانه‌های ارتباطی و سلاح‌های کنترل از راه دور را از کار بیندازند و راه را برای آن کشتار بی‌سابقه هموار کنند.»

ارتش‌های بیش از دو دهه است که از پهپاد در جنگ استفاده می‌کنند. اسرائیل، خودش را یکی از بزرگترین ارتش‌های دارای پهپاد در خاورمیانه می‌داند.

بلومبرگ نوشته اما امروزه نسل جدیدی از پهپادهای ارزان‌قیمتی که به صورت عمومی در دسترس هستند پدیدار شده‌ند که قادرند پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتش دنیا را به چالش بکشند. پهپادهایی که حماس از آنها استفاده کرد از همین نوع پهپادها هسند.

بنتیزون لوینسون، مدیرعامل شرکت «هون درونز» که شرکت او پهپادهای پیشرفته هیدروژنی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت جنگ با حماس زنگ هشداری برای ارتش‌های پیشرفته‌ درباره قدرت مرگبار این پهپادهای ارزان‌قیمت است.

لوینسون گفت: «ما این پهپادهای عظیم را داریم و این هواپیماها را داریم. فناوری‌های ما خیلی پیشرفته‌ترند. کاری که این جنگ انجام داد این بود که به ما فهماند این اتفاق دارد هم در وجه دفاعی و هم در وجه تهاجمی در حیاط خلوت ما رخ می‌دهد.»

بلومبرگ نوشته استفاده حماس از پهپادهای تجاری برای انجام حملات ۷ اکتبر- که همان راهبردی است که اوکراین هم در روزهای اول حمله روسیه از آن استفاده کرد- یکی از آسیب‌پذیری‌های مهم را در پدافند هوایی و زمینی ارتش اسرائیل را آشکار کرد. به نوشته این رسانه، این تاکتیک‌ها موجب شد حماس با بودجه‌ای اندک دشمنی با تجهیزات پیشرفته‌تر را مغلوب کند.

با از کار افتادن سامانه‌های پیشرفته نظارتی هزاران نفر از اعضای حماس با پاراگلایدر و خودرو از مرز اسرائیل عبور کردند. به نوشته بلومبرگ حمله حماس به جنوب اسرائیل یکی از مرگبارترین روزهای تاریخ اسرائیل را رقم زد و چندین روز طول کشید تا اسرائیل بتواند بار دیگر کنترل این منطقه را به دست بیاورد.

تنش شدید در نشست کابینه رژیم صهیونیستی
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۹:۱۱

شبکه 12 رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که در نشست کابینه رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه تنش شدیدی بین اعضای کابینه ایجاد شده است.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، «عدم تحقق هرگونه دستاورد در جنگ غزه، موضوع اختلاف میان اعضای کابینه وزیران رژیم صهیونیستی بوده است».

این شبکه خبری نوشت که در این نشست جدال لفظی میان رئیس ستاد ارتش این رژیم با «ایتمار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی درباره کنار گذاشته شدن نظامیان صهیونیستی که تخلف مرتکب شده‌اند نیز روی داده است.

در حال حاضر، اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی بر سر تداوم جنگ علیه غزه بالا گرفته است. روزنامه هاآرتض روز گذشته گزارش داد که نتانیاهو فقط به دنبال ادامه جنگ است؛ هر چند که باعث کاهش محبوبیت وی شود.

هاآرتض با اشاره به اینکه تداوم این جنگ، باعث نگرانی اسرائیلیها شده است، تأکید کرد: اسرائیل در حال نزدیک شدن به یک واقعیت خطرناک است. نتانیاهو هم در مرحله آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد؛ خصوصا اگر دستاوردی نیز نداشته باشد.

«نتانیاهو ضررهای بسیاری به اسرائیل وارد کرده است و با ادامه جنگ، همچنان به این ضررها ادامه می‌دهد». این اظهار نظر دانی یاتوم رئیس پیشین موساد است که به شدت از ادامه سیاست جنگ‌افروزی نتانیاهو خشمگین است.

افزون بر این، خانواده‌های اسرای صهیونیست نیز بر دامنه اعتراضات خود افزوده‌اند و خواستار آزادی نزدیکانشان هستند. این خانواده‌ها روز گذشته با ارسال پیامی به نتانیاهو و کابینه وی، از او خواستند که با حماس توافق کند و اسرای صهیونیست هم آزاد شوند.

هرتزوگ: آماده آتش‌بس دیگر در غزه هستیم
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۸:۲۸

 «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای آتش‌بس دیگر در نوار غزه خبر داد.

وی که این سخنان را در جریان دیدار سفرای کشورهای خارجی در تل‌آویو مطرح می‌کرد، گفت: «تل آویو آماده ایجاد آتش‌بس انسانی دیگر در راستای اجازه آزادی ربوده شدگان بیشتر است».

افزایش شمار شهدای غزه به 19 هزار و 667 نفر
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۷:۳۱

 وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدا از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است. 

مدیر کل وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدا طی ۳۶ ساعت گذشته به ۱۷۷ نفر رسید و تعداد زیادی از پیکرهای شهدا همچنان زیر آوار است. 

بنابر گزارش شبکه المیادین، درگیری شدیدی بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در خان یونس به ویژه در محله شیخ ناصر به وقوع پیوسته است. 

سفیر رژیم صهیونیستی: حدود 130 نفر هنوز در گروگان حماس هستند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۶:۱۵

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه بن زوی در مصاحبه با شبکه روسیا-۲۴ گفت در مجموع حدود ۱۳۰ نفر شامل سه شهروند روس همچنان در گروگان (اسارت) حماس هستند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، پیش‌تر حماس اعلام کرد دو زن اسیر با تابعیت روسیه را آزاد کرده و آن‌ها را در پاسخ به «تلاش‌های رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین» به صلیب سرخ تحویل داده است. 

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پیش از آن که سه نفر از اسرایی که در غزه نگهداری می‌شوند به دست نیروهای این رژیم کشته شوند، گفته بود «۱۳۲ اسرائیلی در نوار غزه زندانی هستند که ما معتقدیم ۱۱۲ نفر از آن‌ها زنده هستند».

1 میلیون و 800 هزار نفر در غزه با قحطی روبرو هستند
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۲

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان مستقر هستند که در معرض خطر قحطی و بیماری قرار دارند.

این مقام فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمکهای پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه بُکشد.

خبرگزاری شهاب به نقل از القدره گزارش داد، بیمارستهای جنوب نوار غزه دیگر قادر نیستند خدمات‌رسانی کنند؛ زیرا با حجم زیادی از افراد زخمی روبرو هستند.

وی همچنین خبر داد که طی هفتاد و چهار روز گذشته، در پی حملات صهیونیستها، ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر هم زخمی شده‌اند.

این مقام فلسطینی همچنین گفت که طی ساعات گذشته، ۲۱۴ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۳۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. البته هنوز شمار زیادی از قربانیان هم در زیر آوار مانده‌اند.

در کنار شهدای فلسطین، صهیونیستها نیز تلفات زیادی داشته‌اند. «دنیل یاکوو بن هاروش» ۳۱ ساله و «روتم یوسف لوی» ۲۴ ساله طی درگیری‌ها در شمال غزه کشته شدند؛ این را ارتش رژیم صهیونیستی امروز در هفتاد و چهارمین روز جنگ علیه غزه اعلام کرد.

شروط مقاومت برای تبادل اسرا به روایت رسانه قطری
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۳:۲۶

روزنامه «العربی الجدید»، امروز (سه‌شنبه)، مدعی شد که مقامات قاهره با هماهنگی دوحه به طرف آمریکایی اطلاع داده‌اند که اجرای مرحله دوم تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و تل‌آویو همانند مرحله نخست تبادل اسرا آسان نیست.

این روزنامه قطری چاپ لندن به نقل از یک منبع مصری که آن را آگاه خوانده، در این خصوص ادعا کرد مقاومت تاکید دارد که در شرایط تداوم حملات در نوار غزه، وارد مذاکره نخواهد شد و پیش‌شرط اجرای مذاکرات برقراری آتش‌بس فوری است.

منبع یادشده که اشاره‌ای نیز به نام او نشده،‌ در ادامه می‌افزاید دولت آمریکا همچنان معتقد است می‌تواند به یک توافق جدید مشابه توافق پیشین دست یافت، در صورتی که قطر و مصر فشارهای لازم را وارد کنند که البته به گفته این منبع، قاهره این اعتقاد را کاملا دور از واقعیت می‌داند.

کاهش ۸۰ درصدی فعالیت بندر «ایلات» به علت محاصره دریایی
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۲:۰۳

یک رسانه صهیونیستی به کاهش هشتاد درصدی فعالیت بندر ایلات در فلسطین اشغالی به علت اقدامات نیروهای مسلح یمن اذعان کرد.

وبگاه خبری «کالکالیست» رژیم صهیونیستی در گزارشی به تاثیر حملات نیروهای مسلح یمن در از رونق افتادن بندر ایلات پرداخت.

این رسانه از کاهش تردد کشتی ها به سمت بندر ایلات به میزان هشتاد درصد به سبب حملات ارتش یمن خبر داده و می نویسد: شرکت های بزرگ حمل و نقل، دریانوردی در دریای سرخ و کانال سوئز را به سبب تهدید حوثی ها (انصارالله) به حال تعلیق درآورده‌اند که بر اثر آن بندر ایلات در معرض خسارات سنگین است و موجب تاخیر در رسیدن کشتی‌ها خواهد شد.

وبگاه خبری «کالکالیست» آورده است: راه‌های جایگزین جدید نیز هزینه های حمل و نقل را به شدت بالا می‌برد.

این رسانه در ادامه با اشاره به تداوم تنش در دریای سرخ و تهدید آمریکا علیه یمن، آن را عامل بحرانی تر شدن اوضاع دانسته و می افزاید که بیشترین آسیب از زمان حملات، به بندر ایلات وارد و کاهش هشتاد درصدی فعالیت را شاهد بوده است.

«کالکالیست» این وضعیت را برای بندر یاد شده ادامه‌دار دانسته و اذعان می کند که با وجود فعالیت برخی بنادر دیگر در فلسطین اشغالی، اما بندر ایلات مهم است و قابل جایگزینی نیست.

این رسانه صهیونیستی ادامه می دهد که ۹۰ درصد از کالاها از راه دریا به فلسطین اشغالی می‌رسد که ۴۰ درصد آن از کانال سوئز است و هنگامی که درباره مسیر باربری جایگزین سخن می‌گوییم، این نیازمند تغییر بزرگ است. یا باید کشتی ها، آفریقا را دور بزنند که این گزینه تاخیر چند هفته ای را به دنبال خواهد داشت و کالاها خیلی دیر به ما می رسند و دیگر اینکه کالاها از مسیر هوایی انجام شود که اولا، حمل و نقل هوایی بسیار هزینه بر است و از سوی دیگر برخی کالاها مانند نفت را نمی‌توان هوایی منتقل کرد.

درخواست ۱۰ نهاد بین‌المللی برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۵۹

۱۰ نهاد بین‌المللی به دلیل فاجعه انسانی بی‌سابقه نوار غزه که این روزها در معرض حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد، اجرای آتش‌بسی فوری و دائمی در غزه را خواستار شدند.

 ۱۰ نهاد بین‌المللی از جمله «آکسفام»، «پزشکان بدون مرز»، «سازمان پزشکان جهان»، «سازمان جهانی معلولان»، «سازمان مبارزه با گرسنگی»، «سازمان بین‌المللی اورژانس»، «سازمان اسلامی امدادرسانی»‌ در فرانسه، «اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر»، «عفو بین‌الملل» و «کمیته کاتولیک توسعه و مبارزه با گرسنگی» با توجه به وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه در نوار غزه، برقراری آتش‌بسی فوری و دائمی را خواستار شده و تاکید کردند: «فراخوان ما برای اینکه آتش‌بس الآن برقرار شود، جمعی و جهانی است.»

این نهادهای بین‌المللی اعلام کردند: از زمان آغاز حملات فاجعه‌بار در هفتم اکتبر، ما شاهد جنگی تمام عیار در غزه هستیم به شکلی که ابعاد فاجعه انسانی بی‌سابقه شده‌است.

به گزارش وبگاه عرب۴۸، مدیرکل سازمان پزشکان جهان اظهار کرد: شرایط فعلی بدتر از آن چیزی است که در تمامی درگیری‌های اخیر از جمله در سوریه و یا یمن رخ داد، غزه در آغاز یک زندان بزرگ بود، زندانی که به ۸ منطقه پرجمعیت تقسیم شد که در معرض بمباران قرار دارند.

او در ادامه گفت: تمام تیم‌های ما همانند سایر ساکنان غزه، شوکه شدند و نمی‌دانند کجا غذا بخورند یا بخوابند.

یکی از مسؤولان عملیات‌های سازمان بین‌المللی اورژانس نیز گفت: غزه بدون تردید خطرناک‌ترین جای جهان برای فعالان حوزه انسانی است و آنها خودشان با توجه به افزایش نگرانی‌ها در خصوص خطر گرسنگی، از اصل بقا پیروی می‌کنند.

او در ادامه اظهار کرد که تیم‌های این سازمان هفته گذشته شش ساعت به دنبال ۱۱ کنسرو لوبیا بودند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد، رژیم صهیونیستی عامدانه از گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز نیز در وصف شرایط موجود در نوار غزه اظهار کرد: وضعیت بیمارستان‌های شلوغ ناامیدکننده است.

او گفت: یک چهارم بیمارهایی که سازمان پزشکان بدون مرز در حال درمان آنها است، کودکان کمتر از ۱۲ سال و نیمی از آنها کمتر از ۱۸ سال و سه چهارم آنها زنان و کودکان هستند.

رئیس این نهاد بین‌المللی در ادامه با نگرانی گفت: از چند روز قبل زخمی‌هایی را تحویل می‌گیریم که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده‌اند، ما تا الآن تنها قربانی‌های بمباران‌های ارتش «اسرائیل» را تحویل می‌گرفتیم.

سازمان ملل: یک دادگاه ویژه در مورد جنگ غزه تشکیل شود
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۵۳

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه شد.

 مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» خاطرنشان کرد، فرار از مجازات در جنگ غزه قویا به چشم می‌خورد و ممکن است نیازی به ایجاد یک دادگاه ویژه درخصوص جنگ غزه، وجود داشته باشد.

گریفیث در ادامه افزود، سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه دقیق‌تر از حملات به شمال این باریکه است و این موضوع ناامیدکننده است.  

وی در ادامه تاکید کرد که شمار قربانیان ناشی از بیماری‌ها شاید چندین برابر بیشتر از تعداد کشته‌های ناشی از بمباران نوار غزه باشد و پیش‌بینی می‌شود این آمارها با آغاز آواربرداری افزایش یابد.

گریفیث ماه گذشته میلادی طرح ۱۰ بندی را برای آنکه رژیم صهیونیستی خویشتنداری نشان دهد، آماده کرد که شامل ایجاد مراکز توزیع کمک‌ها بود. او در این خصوص به فایننشال تایمز گفت: «من این طرح را به سطل آشغال انداختم. خیلی احمق بودم که فکر می‌کردم چنین طرحی معنادار است. ما سرمان را برگرداندیم و حقیقت را فهمیدیم؛ جنگ هنوز تمام نشده‌ است. جنگ حتی به وسط راه خود نرسیده‌ است. من فکر نمی‌کنم که هنوز هم این جنگ به نیمه راه رسیده باشد. ما هنوز باید هفته‌ها و هفته‌ها شاهد این جنگ وحشیانه باشیم.»

افزایش کشته های ارتش اسرائیل در غزه به ۴۶۰ نفر
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۴۹

«دنیل یاکوو بن هاروش» ۳۱ ساله و «روتم یوسف لوی» ۲۴ ساله طی درگیری‌ها در شمال غزه کشته شدند؛ این را ارتش رژیم صهیونیستی امروز در هفتاد و چهارمین روز جنگ علیه غزه اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ادعا کرده بود که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر، ۴۵۸ نظامی را از دست داده است. به گفته ارتش، ۱۲۵ نظامی از آغاز حمله زمینی در غزه کشته و ۷۰۴ نظامی مجروح شده‌اند که حال ۱۶۰ نفر، وخیم است.

اما تحقیقات میدانی روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نشان می‌دهد که آمارهای ارتش با آمارهای بیمارستان‌‌ها درباره میزان نظامیان مجروح تفاوت چشمگیری دارد:

بیمارستان‌های «برزیلای» ۱۹۴۹ نظامی، «سوروکا» ۱۰۰۰ نظامی، «شیبا» ۵۰۰ نظامی، «آسوتا» ۱۷۸ نظامی، «ایخیلوف» در تل‌آویو ۱۴۸ نظامی، «رامبام» در حیفا ۱۸۱ نظامی، «هداسا» در قدس اشغالی ۲۰۹ نظامی، «بیلنسون» ۲۸۷ و «شاعریه تسیدیک» ۱۳۹ نظامی زخمی.

به گزارش روزنامه‌های «جروزالم پست» و «یدیعوت آحارونوت»، دو نظامی که اخیرا در غزه کشته شدند جزو نیروهای ذخیره ارتش بودند و تلفات ارتش به ۴۶۰ کشته افزایش یافته است.

شمار شهدای خبرنگار غزه به ۹۷ نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۱:۴۷

"عادل ظروب" خبرنگار فلسطینی بامداد امروز (سه شنبه) در اثر بمباران خانه اش در شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

 این خبرنگار فلسطینی نود و هفتمین شهید رسانه هست که در ۷۴ روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

روز گذشته نیز "عبدالله علوان" از فعالان رسانه ای و گزارشگر رادیویی فلسطین در بمباران خانه اش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و "حنین القطشان" دیگر خبرنگار فلسطینی در جریان بمباران اردوگاه نصیرات واقع در مرکز غزه به شهادت رسیدند.

انفجارهای شدید در خانیونس و درگیری های سنگین در غزه

 منابع خبری از تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف نوار غزه و شنیده شدن صدای انفجارهای شدید خبر می دهند.

 منابع خبری از درگیری‌های شدید میان مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر صهیونیستی در مناطق غربی «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه خبر دادند.

در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز درگیری‌های شدیدی رخ داده است.

این منابع همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در شهر خانیونس در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین در جریان حمله هوایی امروز بمب افکن های رژیم صهیونیستی به دو منزل در رفح در جنوب غزه، هشت فلسطینی شهید شدند که در میان آنها «عادل زعرب» خبرنگار فلسطینی نیز به چشم می خورد.

از سوی دیگر «اسماعیل ابوعمر» خبرنگار فلسطینی به الجزیره گفت: در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، دستکم ۲۵ نفر شهید شدند و اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه نیز هدف بمباران صهیونیست ها قرار گرفت.

در جریان بمباران منزل "آل شاهین" توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی در اردوگاه «البریج» در مرکز غزه نیز دو نفر شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره غزه

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو و تحولات غزه را بررسی کرد. 

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با پیآمدهای انسانی خطرناک در غزه را مورد بررسی قرار دادند. 

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک پرداختند.

از سوی دیگر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه(دیروز) در سرزمین‌های اشغالی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وی در سخنانی گفت: «با همتای اسرائیلی خود درباره حمله مستمر برای شکست حماس و همچنین اهداف و مراحل آن و حمایت از غیرنظامیان گفت‌وگو کردم». 

محمود عباس: آماده اصلاح تشکیلات خودگردان هستیم

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد سه‌شنبه گفت که آماده اصلاح این نهاد است تا بتواند آن را برای اداره نوار غزه آماده کند.

عباس در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، توضیح داد: «مشکل تغییر سیاستمداران (فلسطینی) و تشکیل دولت جدید نیست. مشکل سیاست‌های دولت اسرائیل است».

وی با بیان اینکه آمریکا مسئول بحران کنونی در نوار غزه است، اظهار داشت: «زیرا شریک جرم اسرائیل است و آنها را مجبور نمی‌کند چیزی را که می‌گوید انجام دهند».

به نوشته رویترز، رئیس تشکیلات خودگردان مجدداً تقاضای چند ساله خود از آمریکا برای حمایت از برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح، مشابه نشست سران در مادرید در سال ۱۹۹۱ با هدف پیشبرد تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را تکرار کرد.

عباس ضمن مخالفت با استفاده از خشونت برای پیشبرد آرمان فلسطین، گفت: «من طرفدار مقاومت مسالمت‌آمیز هستم. من طرفدار مذاکرات مبتنی بر کنفرانس صلح بین‌المللی و تحت نظارت بین‌المللی هستم که منجر به راه‌حلی شود که توسط قدرت‌های جهانی برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی محافظت شود».

وی ضمن ابراز آمادگی برای بازگشت تشکیلات خودگردان به حکومت غزه در صورتی که بخشی از یک طرح گسترده‌تر دو دولتی باشد، افزود: «اما وقتی ما بازگردیم، به منابع نیاز خواهیم داشت زیرا بخش زیادی از نوار غزه در جنگ ویران شده است».

گردان‌های الاقصی: چند خودروی زرهی اسرائیلی را منهدم کردیم

گردان‌های الاقصی در نوار غزه دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها چند خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را منهدم کرده و با سلاح‌های مختلف با آن‌ها در محورهای نبرد در غزه درگیر شدند.

 از سوی دیگر القسام نظامیان اسرائیلی را در منطقه المغراقه هدف قرار داد.

نیروهای اسرائیلی در داخل ساختمانی در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه با راکت TBG و آرپی جی هدف قرار گرفته و نیروهای القسام با آن‌ها درگیر شدند که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

این گردان‌ها تاکید کردند که با وجود شرایط سخت میدانی، به زودی صحنه‌هایی از این عملیات ویژه را منتشر خواهد کرد.

گردان‌های الاقصی نیز از تمامی کسانی که قادر به مبارزه و حمل سلاح هستند دعوت کرد به فرماندهان این گردان‌ها مراجعه کنند تا به تجهیزات لازم مجهز شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۴
با افتخار ارزشیم نبرد خیر و شر هرگز تو دنیا تموم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خدا نکنه من مثل تو باشم .
من غم مردم رو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ارزش از نظر تو بعنی چی ؟!
یعنی تو شکمت سیر باشه و بقیه کله هاشون توی سطل آشغال ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
از نظر شماها
چای دبش هم ارزش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اینکه نبرد خیر و شر تموم نمیشه توعالم کجاش به تو ربط داره . این مال عالم ه. بعد چه ربطی به بی ارزش تو داره اخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ده سال دیگه عربستان سعودی گلستان می شود و ایران افغانستان .چون عربستان پول نفت را خرج آبادی کشورش می کند
شما به فکر نبود باش ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تو همان متخصص مغز نیستی ، چونکه خوب می دانی مردم به این کلمات آلرژی دارند ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
12:17 اگر غم مردم و انسان ها داشتی که هر روز از جنایات اسرائیل دفاع نمی کردی
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
،ارزشی نیستید و فقط این عنوان را بخودتون گذاشتید
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ارزش بطور خلاصه یعنی یکسری باورها و هنجارهایی که مورد قبول یک فرد یا گروه هست و میتواند آرمانی نیز باشد. پس باتوجه به این تعریف تمام انسانها ارزش هایی را مد نظر دارند و بطور کلی همه ارزشی هستند. این که کسی بخواهد با استفاده از کلمه ارزشی خودش را از دیگران جدا کند بیشتر به یک جوک شبیه هست و دقیقا مثل این می ماند که هر جایی که میرسی بگویی من آدم در حالیکه 8 میلیارد آدم توی این دنیا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
با افتخار به منفی هایی که گرفتی اشک بریز
ناشناس
| Lithuania |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
وقتشه اعزام شی به غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
عرزشی هسنی یا ارزشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
امتیازات منفی را به افتخارت خودت اضافه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مشخص که جیب شما ارزشمندترین
درخواست ۱۰ نهاد بین‌المللی برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه

این عبارت را به هیتلر نسبت میدهند:
برای شروع جنگ بین دوطرف؛ رضایت یک طرف به جنگ، کافیست تا جنگ شروع شود. ولی برای برقراری صلح بین دو طرف؛ رضایت هر دو طرف به صلح، نیاز است.
اگر فکر شروع جنگی را در سر می‌پروررانید، به نکته فوق توجه کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
علی کریمی کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
پناهیان و پسرش کجان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کریمی در غرب است،همانجا که فرزندان و نوه های مسئولین تشریف دارند!!تابناک ناراحت شدی؟؟
«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد سه‌شنبه گفت که آماده اصلاح این نهاد است تا بتواند آن را برای اداره نوار غزه آماده کند.

فکر میکنید که اگر تمام سرزمین مورد مناقشه به امثال رهبران "حماس" و "حزب الله" واگذار شود، به نفع ساکنین آن سرزمین باشد؟
عملکردشان در زمان صلح چه بوده‌است؟ حال که غزه درگیر جنگ و بحران است، عملکردشان چیست؟
نه در زمان صلح کارنامه‌ای دارند و نه در زمان بحران و جنگ!
رسایی و پناهیان هنوز غزه نرفتن ؟!!!!!!
ع ع ع ع ع

خان یونس چطور ؟!!!
ع ع ع ع ع

جنگ داره تموم میشه ها .
باب شهادت بسته میشه ها
بهشت ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
میگن راه غزه بسته است لبنان که باز است یمن هم همینطور
اینها اهل جنگ نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
متاسفانه اسراییل بهشون ویرا نداد نتونستن برن!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
کل دنیا با فلسطینه تو دنبال چی هستی
هنیه کجاس ؟
نخاله و مشعل کجان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
الی کریمی کجاست؟ رهنورد که فریبش داد کجاست؟ زیر خاکه نه؟ خودش کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ناشناس 13.06 خودت کجایی!!!!!!!!!!!! غزه و مردم مظلوم غزه که سالی 12 ماه زیر پرچمش شعار میدی !!!!!!!!!!!!!! تو را میخواند !!! !!!!!!! دره های شهادت در حال بسته شدن هست!!!!!!!!!! و فریاد مظلوم تر از هموطن تو را میخواند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
صهیونیست وطنی فعال
اتش بس نقشه دشمن است
الان که به گفته شما اسراییل داره نابود میشه نباید اتش بس بشه تا کلا اسراییل نابود بشه
انش بس باعث تجدید قوای دشمن میشه
منظورم دشمن پول و سرمایه مردم ایران است
فکر نکنم کسی در ایران موافق اتش بس باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آتش بس را انسان ها برای جلوگیری از کشتار زنان و بچه ها درخواست کردند. حالا شما ببخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آفرین. در این برهه حساس از تاریخ که به فروپاشی و نابودی متلاشی شدن اسرائیل چند روزی بیشتر باقی نمونده
عاقلانه نیست که آتش بس شود چرا که خود آتش بس نوعی تنفس مصنوعی به اسرائیل است.
اسراییل تا زمانیکه حماس نابود نشود جنگ را ادامه خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تا حالا که 70 روز هست چنین غلطی نکرده. اما خوب صهیونیست های داخلی امیدشون را از دست ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
فعلا سازمان ملل و مردم دنیا بر علیه اسراییلند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
صهیونیست های داخلی!!!؟ این واژه ها رو تنهایی تولید می کنی، ی اسفند برا خودت دود کن
زن و شوهر جنگ کنند فردایش آتش‌بس کنند.
حماس ناک اوت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
البته تو کانال عنترنشنال و من و تو و بی بی سی
رژیم غاصب صهیونیستی بهترین بهانه رو به دست ما داده.باید از این فرصت استفاده کنیم و بمب اتم و نیتروژن بسازیم
25میلیون یهودی کثیف و به ظاهر دین نما رو باید با بمب اتم و نیتروژنی از روی زمین منقرض کنیم
نحن غالبون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اونها چی ؟
آیا حق استفاده از بمب اتم را دارند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بهتر از بمب اتم داریم.البته غزه و فلسطین جای استفاده از آن نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چه بیرحم هستی خدا دوستت نداره مطمئن باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بساز. اصلا هر کی نسازه. غزه هم که نرفتی و ثابت شدین. اینک رویش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بمب نیتروژن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
پیداست دهنت کف کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چقدر خشن !؟ به اسراییل رحم کن تورو خدا
مغز براندازان هم اکنون
درخواست ۱۰ نهاد بین المللی اهمیتی نداره. مهم آمریکا و اسراییله.

مغز براندازان همچنین
نهادهای بین المللی حملات یمن به کشتی ها رو محکوم کردن.

تشخیص
اگه با تعویض درب رادیاتور مغز و شلنگ ها، مشکل حل نشد، احتمالا از واتر پمپ مغز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
با کامنت هایی که میذاری مشکل ندارم ولی اینکه به عنوان یک
شاگرد مکانیک تونستی به تحصیلات عالیه برسی ایول داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
متخصص مغز،خوش به حالت، در شرایطی که مردم غزه،نون برای خوردن ندارند،دارو ندارن،،سرپناه ندارن،امنیت ندارن،دلت خوشه و موجب خنده میشی!
ده سال دیگه عربستان سعودی گلستان می شود و ایران افغانستان .چون عربستان پول نفت را خرج آبادی کشورش می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
همین ماه نصف طرح هایی که شما واسش غش میکردین رو متوقف کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هزینه زندگی در کویت دو برابر ایران و درآمد متوسط یک کویتی 10 برابر یک ایرانی است.
هزینه زندگی در قطر 2.5برابرایران و
و درآمد یک قطری 15 برابر یک ایرانی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
به نکته 13:03 توجه کن.
ایشون خبر داره که میگه...:-)
چرا خبری از رائفی پور نیست؟
خیلی وقته سخنرانی نکرده
دلم واسه داد و فریاد کشیدن هاش تنگ شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
حتما رفته غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خدا رحمت کنه یاسر عرفات رو
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
رفته بجنگه
درخواست ۱۰ نهاد بین‌المللی برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه...جواب .آیا حماس یک سال دیگر جنگ را شروع نمی کند ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اصلا این فتنه غربه. حماس داره پیروز میشه آتش بس یعنی چی؟
جالب است: «رسانه صهیونیستی» نمی داند کالاهایی که از دریای سرخ به بندر ایلات می آیند از کانال سوئز عبور نمی کنند.

باز هم پای مترجم خلاق تابناک در میان است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
نود درصد تجارت دریایی اسرائیل از طریق دریای مدیترانه و ده درصد از مسیر دریای سرخ است. هیچکدامشان هم شامل کانال سوئز نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
باز خوب شد که این رسانه صهیونیستی در باره بنادر افغانستان چیزی ننوشته بود.
در گذشته نه چندان دور از حماس و غزه به عنوان یکی از بازوهای مقاومت یاد می شد اما امروز دیگر این بازو قطع شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
در گذشته هم همچین خببری نبود . اگر هست دلسوزی نسبت به کودکان و زنان غزه هست . همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
حماس دلیل توسعه شهرک سازی صهیونیست ها در کرانه باختری است...
الان تمام مردم دنیا دارن به آگاهی از جنایات میرسن، ولی یک عده ای تو ایران دارن تو جاهلیت فروتر میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دلت خوش. چند میلیون آواره وبی خانمان شدند. 50 هزار هم لت وپار و کشته شدند که دنیا آگاه بشه. خب که چی. حالا آگاه شدند. چیکار کنند. حتما به حرف شما گوش بدهند با اسرائیل سر شاخ بشوند. این کشت و کشتارها در آفریقا. آمریکای جنوبی. شرق آسیا همیشه دارد اتفاق می افتد.. واکنش مردم جهان غیر از شمع روشن کردن پلاکارد دست گرفتن هیچ چیز دیگری نبوده.
نباید جنگ متوقف بشه تحت هیچ شرایطی
جنگ جنگ تا پیروزی !!!!!
فرسایشی شدن جنگ بیشتر به ضرر اسراییل هست ولی احتمالا صلح موقت خواهد شد جهت تبادل اسرا
۱۰ نهاد بین المللی فراخوان جمعی و جهانی برای آتش بس فوری داده اند. رژیم اسرائیل جنایت علیه بشریت در غزه انجام داده و بیش از ۷۰ درصد افرادی که به شهادت رسیده اند زن و کودک بی دفاع هستند. ارتش اسرائیل پزشک و درمانگر و پرستار را به شهادت می رساند در حالی که پزشک و پرستار در جنگ مصونیت جهانی دارند. خبرنگار مصونیت جهانی دارد ولی اسرائیل خبرنگاران را به شهادت می رساند تا کودک کشی های این رژیم مستند سازی نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آخر شبکه الجزیره و... هم خبر گزاری است ؟؟
این شبکه تبلیغاتی اخوان المسلمین است نه خبرگزاری بی طرف .
من نمیگم هنیه (شارل دوگل) عزیزان کجاست اما پسران او کجا هستند؟
همه عزیزانی که تشویق به جهاد میکنند خودشان یا عزیزانشون تا حالا جهاد کردند؟
تا جایی که تو خبر گزاریهای بین المللی اومده ۱۴ عضو خانواده هنیه شهید شدند فکر کنم تاریخ ۲۵ مهر ماه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خدا را شکر
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی