بازدید 22134
ششصد و پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

لحظه دیدنی نبرد تانک های اوکراینی و روسی+ فیلم/ کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین/هشدار درباره کاهش حمایت اروپایی ها از اوکراین

ششصد و پنجاه و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 18 December 2023

کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین/هشدار درباره کاهش حمایت اروپایی ها از اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و پنجاه و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: سربازان ناتو در اوکراین می‌جنگند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۱:۳۸

«سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که ارتباطات «کریل بودانوف» رئیس اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین با نیروهای عملیات ویژه آمریکا نشان می‌ دهد که اوکراین تنها یک مهره در دستان غرب است.

وی که با شبکه خبری «روسیا الیوم» مصاحبه می‌کرد گفت: « به نظرم بودانوف هیچ ابایی از این موضوع ندارد و به صورت آشکارا اعلام کرده که با فرماندهان نیروهای عملیات ویژه آمریکا همکاری داشته است».

لاوروف گفت: «یگان‌های ویژه‌ای تحت فرماندهای نیروهای مسلح اوکراین برای همکاری فشرده با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات انگلیس (MI6) تشکیل شده است».

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «تمام این موضوعات نشان می‌دهد که اوکراین کشور مستقلی نبوده و به بازی گرفته شده و از آن سوء استفاده می‌شود».

اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۱:۳۸

کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرده است.

 در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: این بسته بر اعمال ممنوعیت‌های بیشتر واردات و صادرات به روسیه، مقابله با دور زدن تحریم‌ها و محدود کردن راه گریزها تمرکز دارد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه افزود: بسته دوازدهم شامل اعمال ممنوعیت بر واردات مستقیم و غیرمستقیم، خرید یا انتقال الماس از روسیه و ممنوعیت وارداتی جدیدی بر گاز مایع (LPG) است.

این بسته تحریمی همچنین ۱۴۰ فرد و نهاد دیگر از جمله در صنعت نظامی و دفاعی، شرکت‌های نظامی خصوصی و بخش فناوری اطلاعات روسیه را شامل می‌شود.

در همین حال، اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیشتر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشته بود: به زودی بسته دوازدهم تحریم‌ها با فهرست‌بندی‌های جدید، ممنوعیت‌های جدید واردات و صادرات، اقداماتی برای تشدید سقف قیمت نفت و برخورد سخت‌گیرانه‌تر در دور زدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنیم.

لحظه دیدنی نبرد تانک های اوکراینی و روسی+ فیلم
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۱:۰۳

فیلمی از درگیری بین یک تانک تی ۶۴ بی وی اوکراینی‌ها و یک تی ۷۲ روسیه. در این کلیپ، تی ۶۴، تی ۷۲ را منهدم می کند و انفجار مهمات درون تانک باعث شعله‌ور شدن آن می‌شود.

تعداد بازدید : 3883
هشدار درباره کاهش حمایت اروپایی ها از اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۴۱

مجله فارن‌افرز با ارایه تحلیلی نوشت: نگرانی‌های مربوط به افزایش هزینه‌های زندگی و بدتر شدن اوضاع اقتصادی، لزوم تخصیص بودجه به اوکراین را در میان شهروندان اروپایی زیر سوال برده و انگیزه لازم برای حمایت از کی‌یف را در آن‌ها کاهش داده‌است.

به گزارش این مجله آمریکایی، پس از حدود ۷۰۰ روز از آغاز درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) موضوعات مهمی را نشان می‌هد. نخست این‌که حمایت اروپایی‌ها از ادامه جنگ اوکراین رو به کاهش گذاشت.
بر اساس نظرسنجی قبلی شورای اروپا در روابط خارجی که در ژانویه ۲۰۲۳ در ده کشور اروپایی انجام شد، ۳۸ درصد از شهروندان این اتحادیه به‌طور متوسط خواهان بازپس‌گیری تمام قلمرو اوکراین بودند. اما طبق آخرین نظرسنجی این شورا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، این تعداد به ۳۴ درصد کاهش یافته است. درصد افرادی که فکر می‌کنند درگیری بین روسیه و اوکراین، حتی اگر به معنای از دست‌دادن برخی از سرزمین‌های اوکراین باشد، باید هرچه زودتر پایان یابد، بین ۲۸ تا ۲۹ درصد ثابت مانده است. این در حالی است که داده‌های ماه سپتامبر در ایالات متحده نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها در الین جنگ از اوکراین حمایت می‌کنند و فقط ۱۷ درصد ترجیح می‌دهند جنگ در اسرع وقت پایان یابد.

فارن افرز افزود: حمایت اروپا از اوکراین هنوز به‌طور قابل‌توجهی متزلزل نشده است، اما ممکن است به‌زودی این اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای، رهبران اروپایی باید به رای‌دهندگان خود پاسخی قانع‌کننده دهند که چگونه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود و چرا این امر برای آینده اروپا ضروری است. اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، کی‌یف ممکن است حامیان اروپایی خود را در هفته‌ها و ماه‌های آینده از دست بدهد.

این مجله آمریکایی در ادامه نوشت: طبق گزارش کمیته حقیقت‌یاب حمایت اوکراین در موسسه کییل (Kiel )، کشورها و موسسات اتحادیه اروپا در مجموع ۱۴۲ میلیارد دلار یعنی تقریباً دوبرابر مبلغ کمک آمریکا به اوکراین کمک کرده‌اند. برای کمک به پناهندگان اوکراینی، دولت‌های اتحادیه اروپادر ماه‌های اول جنگ آنچه را که به‌عنوان دستورالعمل حفاظت موقت شناخته می‌شود فعال کردند که به اوکراینی‌ها اجازه می‌داد بدون انجام مراحل معمول وارد اتحادیه اروپا شده و آزادانه بین کشورها رفت وآمد کنند. باتوجه به ترس عمیق دولت‌های اتحادیه اروپا از پیامدهای سیاسی سیاست‌های مرزی بازتر، این نشانه‌ای قوی از اعتماد طبقه سیاسی اتحادیه اروپا در حمایت عمومی از آرمان اوکراین بود.

بر اساس این گزارش حمایت از کی‌یف اکنون با انتقادات جدی مواجه است. شورای اروپا در روابط خارجی از ابتدای سال ۲۰۲۲، نگرش مردم اروپا را در مورد جنگ در اوکراین مورد بررسی قرار داد. آخرین نظرسنجی این شورا، در پاییز امسال پیش از عملیات طوفان الاقصی در دانمارک، استونی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، پرتغال، رومانی، اسپانیا، سوئیس و بریتانیا با نمونه کلی ۱۵ هزار پاسخ‌دهنده انجام شد.

این مجله آمریکایی در انتهای گزارش خود تاکید کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی، طی ماه‌های گذشته، تمایل اروپایی‌ها به اوکراین برای ادامه جنگ، کاهش ملایم اما ثابتی داشته است. هنوز کشورهایی مانند استونی، ‌دانمارک، ‌لهستان و بریتانیا وجود دارند که ترجیح برای بازپس گیری تمام اراضی اوکراین، به‌جای پایان هرچه سریعتر جنگ در آن‌ها، غالب است. اما کشورهایی مانند ایتالیا، ‌آلمان و رومانی ترجیح می‌دهند جنگ سریع‌تر پایان یابد حتی اگر این به‌معنای از دست رفتن بخشی از خاک اوکراین باشد. این نظرسنجی‌ها نشان داد در همه این کشورهای اروپایی به‌ویژه در لهستان، ‌فرانسه و ایتالیا، گزینه‌های جنگ‌طلبانه‌تر نسبت به ژانویه کاهش یافته است. همچنین تعداد قابل‌توجهی از پاسخ‌دهندگان اروپایی معتقدند سلطه غرب بر جهان باید کاهش یابد حتی اگر این به معنای پذیرش تجاوز سرزمینی روسیه به اوکراین باشد.

کشف دستگاه شنود در دفتر فرمانده کل ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۴۰

 کشف دستگاه شنود در دفتری مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی در میانه جنگ این کشور با روسیه خبرساز شده است. 

سرویس امنیت اوکراین (SBU) اعلام کرده تحقیقاتی جنایی را بعد از کشف دستگاه شنود مخفی آغاز کرده است. بر اساس بیانیه سرویس امنیت اوکراین دستگاه یکشنبه در حالی کشف شد که در وضعیت غیرعملیاتی قرار داشت و هیچ ابزاری برای ذخیره اطلاعات یا انتقال از راه دور صوت‌های ضبط شده، یافت نشد.

در حالی که مقامات اوکراینی تاکید دارند این دستگاه غیرفعال بوده و مستقیم نه در دفتر زالوژنی بلکه در مکانی که احتمال استفاده او در آینده از آنجا وجود داشته، کشف شده، معاون سابق وزیر دفاع اوکراین آنا مالیار گفت درز اطلاعات طبقه‌بندی شده از مقرهای نظامی این کشور در گذشته بیش از یک بار رخ داده است. 

این خبر در حالی است که مدتی پیش هم اختلافات این فرمانده ارشد اوکراینی با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی خبرساز شد. زالوژنی در مصاحبه اکتبر با نشریه اکونومیست گفته بود جنگ با روسیه وارد بن‌بست شده که دفتر زلنسکی علناً او را مورد سرزنش قرار داد و حتی یکی از معاونان ارشدش را اخراج کرد. رئیس‌جمهور اوکراین به فرمانده ارشد خود هشدار داد از سیاست دور بماند و مدعی شد «این که یک شخصیت نظامی مانند یک سیاستمدار رفتار کند، اشتباه بزرگی است».

با این حال، نظرسنجی‌ها از محبوبیت زالوژنی حکایت دارد و طبق آن‌ها، اعتماد اوکراینی‌ها به او بیشتر از زلنسکی است و در یک انتخابات فرضی می‌تواند رئیس‌جمهور اوکراین را شکست دهد.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) سرگئی ناریشکین هفته گذشته گفت وزرای خارجه ناتو در نوامبر درباره جایگزینی زلنسکی صحبت کرده‌اند که ظاهراً زالوژنی در میان مدعیان اصلی بوده است. 

سی‌ان‌ان: آمریکا و اتحادیه اروپا مسئول شرایط اسفناک اوکراین هستند

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا، موقعیت اوکراین در جنگ با روسیه را بسیار بحرانی توصیف کرد و پاسخ منفی نمایندگان آمریکایی برای حمایت بیشتر از کی‌یف را موجب ناامیدی متحدان اروپایی و نشانه شکست سیاست خارجی دولت بایدن دانست.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان با اعلام اینکه "عدم‌تفاهم در بخش‌هایی از کنگره آمریکا درباه حمایت مالی از اوکراین برای کی‌یف بسیار گران تمام شد"، افزود: " پس‌از جواب رد آمریکا به ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین چشم‌انداز موفقیت در خطوط مقدم جبهه جنگ با روس‌ها برای اوکراینی‌ها بسیار تاریک و تقریباً همه خبرها در این خصوص ناگوار شده است."

سی ان ان گزارش داد: یگان‌های روسی با قدرتی تازه بازگشته‌اند. هرچند اوکراین پیشروی ناچیزی در خطوط روسیه از رودخانه دنیپرو عبور کرده، اما تلفات نیروهای اوکراینی بسیار زیاد است، خطوط تدارکاتی آن‌ها به مشکل برخورد کرده و چشم‌انداز آنها برای پیروزی بسیار کم است.

مقامات اوکراینی می‌گویند که کی‌یف ژایتخت اکنون هر شب با حملات موشکی کروز روس‌ها روبرو است که عمدتاً توسط پدافند هوایی مهار می‌شود. با این وجود دولت اوکراین تا زمانی می‌تواند امیدوار باشد که بهار را با خطر کمی پشت سر بگذارد که این حفاظت‌ پدافندی ادامه داشته باشد، اما به‌گفته دولت بایدن، هنگامی که پول ایالات متحده تمام شود، پدافند هوایی اوکراینی‌ها اولین چیزی خواهد بود که از کار می‌افتد.

در خصوص قبول عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نیز باید گفت که تا زمانی که این کشور نتواند دوام و پایداری خود را در این جنگ به اثبات برساند، این عضویت قطعی نخواهد بود، این در حالی است که هنوز هیچ یک شروط پیوستن اوکراین به این اتحادیه قطعی نشده است.

در عین حال، تصمیم مجارستان برای وتوی ۵۵ میلیارد دلاری بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از جنگ اوکراین نیز حمایت قریب به اتفاق کشورهای عضو این اتحادیه رو به‌رو شد. انتخابات شرایط سراسری اروپا و نوسانات پیش‌رو احتمالاً تقاضاهای بیشتری برای دیپلماسی و پاسخ به چگونگی پایان جنگ ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که مقامات غربی هشدار می‌دهند که در صورت عدم ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین، این کشور در برابر روسیه شکست خواهد خورد.

اتحادیه اروپا، اوربان را به خاطر اوکراین تهدید به انزوا کرد

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات و دیپلمات‌هایی گزارش می‌دهد، رهبران اتحادیه اروپا در تلاشند تا نخست‌وزیر مجارستان را متقاعد کنند تا دست از وتو بودجه تنظیم‌شده برای اوکراین بردارد.

روز پنجشنبه گذشته تنها ساعاتی پس از آنکه بروکسل تصمیم به آغاز رسمی گفت‌وگوهای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گرفت، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان تصویب بودجه ۵۰ میلیارد یورویی را برای کی‌یف وتو کرد.

«دنیل هگدوس» دستیار ارشد در اندیشکده «صندوق مارشال آلمان» گفت: این موقعیت بدی برای اتحادیه اروپا و نقطه اوج جدیدی برای تشدید تنش‌ها محسوب می‌شود.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز بیان کرد: او (نخست‌وزیر مجارستان) رفتاری را در پیش گرفته که نشان می‌دهد آن چیزی که باعث تحریکش می‌شود، مسئله پول است.

یک دیپلمات اروپایی دیگر گفت: اوربان همیشه تفکر تجارتی دارد و هرگز ایدئولوژیکی نبوده است. ما نباید این موضوع را دست‌کم بگیریم که او دوست دارد در مرکز توجه قرار بگیرد.

مقامات اروپایی معتقدند که اولویت اول آن‌ها متقاعد کردن اوربان نسبت به این موضوع است. البته آن‌ها می‌خواهند که او از موضع خود عقب‌نشینی کند و صراحتا برای این کار، «هزینه‌های کامل انزوای نخست‌وزیر مجارستان» را برایش توصیف می‌کنند.

یک مقام ارشد دیگر از اتحادیه اروپا که در نشست هفته گذشته حضور داشت، تاکید کرد: شاید مجارستان بتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. شاید مجارستان ما را مجبور کند از ابزارهای مختلفی استفاده کنیم اما در نهایت این کشور نمی‌تواند ما را نسبت به ارسال پول به اوکراین متوقف کند. همانگونه که برخی ممکن است فکر کنند، او دست‌نشانده پوتین نیست.

رهبران اتحادیه اروپا که در بروکسل نشستی برگزار کرده بودند، گفتند که در ماه میلادی آینده دوباره مسئله بودجه را بررسی خواهند کرد.

ویکتور اوربان که نزدیک‌ترین چهره اتحادیه اروپا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است در فضای مجازی از وتو کردن لایحه‌ای با هدف تخصیص بودجه مضاعف برای اوکراین خبر داد.

وتو شدن طرح تخصیص بودجه حمایتی به اوکراین در اتحادیه اروپا دومین ضربه مالی است که در یک هفته گذشته به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین وارد شده‌است.

پیشتر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین پشت درهای بسته، گفت که هنوز بر شروط خود برای تصویب بودجه حمایتی برای اوکراین تاکید دارد و تا زمان برآورده‌شدن آن‌ها اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۶
زلنسکی دلقک مهره صهیونیسم جهانی بوده و هدفش تقویت غرب و تضعیف طرف مقابل استکبار جهانی است. باطل همیشه شکست خوردنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
یعنی تو موافق اشغال کشورها توسط ابر قدرت ها هستی؟
صرفا چون طرف پوتین هستی؟
به نظرت طرف ظالم را گرفتی یا مظلوم را؟
این روسیه شهریور 1320 کشور خودمان را اشغال کرد و علی رغم توافق قدرت ها برای خروج ایران تا یک سال تا سال 1324 ماند و بعد هم ماجرای پیشه وری را راه انداخت.
اتفاقا این روس ها در تصاحب سرزمین های کشورمان در عهدنامه هایی چون گلستان و ترکمنچای نقشی داشته اند که هیچ کشور و قدرت دیگری اینچنین واضح نکرده است.
آیا ماجرای الکساندر گریبایدوف را می دانی؟
حالا بگو اگر در زمان قاجار یک اوکراینی طرف روس ها را می گرفت چه نظری داشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مخاطب ۱:۵۶ درست میگی ولی جانبداری غرب از اسرائیل باعث شده برخی هموطنان طرفدار پوتین باشند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آقای محترم در زمان قاجاریه سرداران تزار اوکراینی بودن و تمام اون هفده ولایت قفقازی ایران را تصرف کردند حالا چه حسی داری
غربگداها کجان؟ چرا نمیرن اوکراین؟ الی کریمی کجاست؟ خواهر الی کریمی کجاست؟ میگن زندونه؟ چرا؟ به چه علت؟ به چه دلیل؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خوشبختانه مردان و زنان اگراینی انقدر دلاور هستند گه نیاز ندارند دولتهای دیگر کار و زندگی ملتشان را تعطیل کنند تا از انها حمایت شود. درود بر ملت اکراین و ذلنسکی که دلاوری و ایستادن بر حرف و ادعا را معنا واقعی بخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
در تب داری میسوزی
ظاهرا تنها امید غرب در جنگ اوکراین وقوع یک کودتا در مسکو می باشد عاقلانه نیست این جنگ بر اساس این احتمال ضعیف ادامه پیدا کند در ضمن چه بسا حکومت جانشین پوتین هم طرفدار تصرف اوکراین باشد پس بهتراست دو طرف مصالحه کنند و در زمین‌های مرغوب شرق اوکراین مشغول کشاورزی و آبادی کشور خود شوند همچنین اوکراینی ها باید بدانند که انگلستان خیر خواه آنها نیست و خواستار جنگ فرسایشی می باشد ، بهتر است نه به آنها طمع کمک داشته باشند و نه از آنها مشورت بگیرند
چند ماه دیگر فکر کنم جنگ تموم بشه
از غرب زده بوگندوتر فقط یه غرب زده دیگه است
؟
ببین کار پوتینی ها به کجا رسیده که بعد از روشن کردن اتش جنگ در خاورمیانه و عدم عقب نشینی غرب و اروپا در مورد اکراین امیدشان حملات حوثی ها به چار تا کشتی هست. پوتین بد جوری در اکراین در شکست و مخمصه قرار گرفته و عجیب داره دست و پا می زنه. غزه را نابود کرد. حالا یمن را نابوده خواهد کرد و با شریک راهبردی اش یعنی نتانیاهو امید هست که بتواند ایران و امریکا را درگیر کند. اگر امید داشتن به حوثی ها برای محور مسکو شکست نیست پس شکست چیست؟ پوتینی ها دیدنی شدند و تازه اولشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اگر این تازه اولشه که خوبه مهم اینه که آخرش نباشه این یعنی پوتین برگه های بیشتری داره
فایننشیال تایمز توضیح میده اوکراین باید تعریف پیروزی رو عوض بکنه و به جای آزادی مناطق اشغالی بر روی استقلال کشور و موجودیت اوکراینی و احترام و هویتی مستقلی که به دست آوردن تمرکز کنه و به این شکل به جنگ خاتمه بده در واقع روسیه پیروز خواهد بود ولی اوکراین شکست نخورده و سناریوی های شکست اوکراین اشغال کیف یا قطع دسترسی به دریا و چنین گزینه هایی هستن که فعلا محتمل نیست پس جنگ مثل سناریوی کره میتونه تموم بشه و بدون توافق بر سر اختلافات صرفا آتش بس برقرار بشه و البته هر دو طرف باید برای حفظ بازدارندگی در وضعیت آمادگی نظامی مناسبی باشن که جنگ رخ نده شبیه آنچه در کره اتفاق افتاد
آدر صورت شکست اوکراین به معنی اشغال کل کشور تمام سربازهای اوکراین اسلحه رو به سمت غرب بر خواهند گرداند و ارتش روسیه و اوکراین ادغام خواهند شد و در مرز ناتو مستقر میشن چنین نیرویی به مراتب قویتر و با انگیزه تر و از همه مهمتر با تجربه تر از قوایی هست که به اوکراین حمله کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
روسیه قصد تصرف کیف را ندارد
لحظه دیدنی!
واقعا شعور بعضی ها در حد نمیدونم چی بگم!
اگه کسی از کشته شدن افراد دیگه لذت میبره و این صحنه ها براش دیدنیه احتمالا فقط میتونه یه صهیونیست باشه.
این خدمه تانک های روسی چقدر بی سواد و آموزش ندیده ان
غرب زده بیچاره نگاه کن همین یمنی که میگفتی ایران با یمن چیکار داره مهم ترین آبراه جهان رو به نفع ایران داره کنترل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
به نفع ایران؟مطمعنأ تلافیشو سرمون در میارن البته برای مسؤلین محترم که مهم نیست عواقبش فقط برای قشر فقیر مردمه
تانکهای تی 72 ایران هم این مشکل را دارند و با اولین ضربه از درون منفجر و همه را شهید میکنند و بهتر بود از داش غربی و غاصبین استفاده میشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
همه تانک های روسی این مشکل را دارند و به محض نفوذ پرتابه به داخل کابین مهمات داخلی منفجر میشود و تانک و هر 3 خدمه اش دود می شوند. حتی تانک تی 90 روسیه هم همینطور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
راس میگه، منم یه مدت داشتم از نظر بدنه خیلی ضعیفه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
لو نده بابا..
برای منفعت شخصی خود تاریخ را تحریف نکنید
نفرین بر جنگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی