بازدید 14448
ادامه تنش‌ها در دریای سرخ

حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ/افزایش بهای نفت با تشدید تنش ها/ مخالفت عربستان با اقدام نظامی آمریکا علیه انصارالله

امروز دوشنبه دریای سرخ همچنان با موجی از تنش‌ها و حملات همراه بود و انصارالله یمن در ادامه تلاش‌های خود برای حمایت از مردم غزه، به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ حمله کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 18 December 2023

حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه دریای سرخ همچنان با موجی از تنش‌ها و حملات همراه بود و انصارالله یمن در ادامه تلاش‌های خود برای حمایت از مردم غزه، به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ حمله کرد.

پنج شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت از طریق دریای سرخ را تعلیق کردند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۱:۴۰

پنج شرکت بزرگ حمل و نقل دریایی بین المللی اعلام کردند که به دنبال عملیات ارتش ملی یمن علیه کشتی‌هایی با مبدأ و مقصد سرزمین‌های اشغالی، ترانزیت کالا از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده‌اند.

 این شرکت‌ها که سهم بالایی در حمل و نقل و جابجایی کانتینری دارند، عبارتتند از: MSC سوییس، میرسک فنلاند، شرکت CMA-CGM فرانسه، هاباج لویید آلمان و شرکت بین المللی اورینت اورسیز کانتینر لاین (OOCL).

پایگاه عربی پست در این باره نوشت که شرکت‌های مذکور، بیش از نیمی از بازار جابجایی بار به صورت کانتینر در جهان را با استفاده از صدها کشتی باری بزرگ در اختیار دارند.

نیروهای مسلح یمن بارها تهدید کرده اند در صورت ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به هدف قرار دادن کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی یا تحت مدیریت این رژیم ادامه خواهد داد.

یکی از این شرکت ها، شرکت حمل و نقل و جابجایی کانتینری MSC سوییس، است که دارای بیش از ۶۷۵ دفتر محلی در ۱۵۵ کشور است و بیش از ۲۰۰ هزار کارمند دارد و در زمینه تجارت کالاهای مختلف از جمله، دارو و مواد قابل انفجار فعالیت می کند.

این شرکت دارای ۸۰۰ کشتی است که در بیش از ۳۰۰ مسیر تجاری در حال فعالیت هستند. همچنین پنج هواپیمای تجاری و ۶۷۵ دفتر دارد که توانایی جابجایی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کانتینر در سال را دارد.

این شرکت از طریق دریای سرخ، علاوه بر کالاهای تجاری، اقدام به جابجایی نفت و مشتقات آن از شرق به غرب از طریق باب المندب و کانال سوئز و سپس به دریای مدیترانه و اروپا و آمریکا می‌کند.

این شرکت روز شنبه اعلام کرد خدمات تجاری اش را از طریق دریای سرخ تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده و از طریق دماغه امید نیک به عنوان مسیر جایگزین اقدام به جابجایی کالا می‌کند.

شرکت فنلاندی میرسک نیز روز جمعه اعلام کرد جابجایی کالا از طریق دریای سرخ را در راستای حفظ جان کارکنانش و همچنین تجارت شرکت تا زمان پایان تنش ها در تنگه باب المندب به تعلیق در خواهد آورد.

دفتر مرکزی این شرکت در کپنهاگ است و در سال ۱۹۰۴ تأسیس شده است و با استفاده از ناوگانش اقدام به جابجایی کالا به سراسر دنیا می‌کند و حجم کالای جابجا شده توسط آن، بیش از ۴۰ میلیون کانتینر است.

این شرکت در بیش از ۱۳۰ کشور در حال فعالیت است و در سراسر دنیا دارای دفتر و فعالیت است. همچنین بیش از ۳۰۰ کشتی در اختیار دارد و با استفاده از آنها به جابجایی کانتینر و کالاهای حساس و همچنین نفت، گاز مایع و مشتقات نفتی می پردازد.

شرکت مذکور ۲۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. همچنین شرکت های تابعه فراوانی در زمینه حفاری و تولید نفت و مدیریت بنادر و خدمات لجستیک در اختیار دارد.

این شرکت، اعلام کرده است در طول سال بیش از ۱۲ میلیون کانتینر جابجا می کند و ۱۷ درصد از بازار حمل و نقل کانتینری را در اختیار دارد و تعداد کارکنان آن بیش از ۸۰ هزار نفر است.

شرکت CMA-CGM فرانسه نیز روز شنبه اعلام کرد خدمات تجاری اش از طریق دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآورده است و عملیات دریایی اش را از طریق دماغه امید نیک انجام خواهد داد.

این شرکت در ۱۶۰ کشور و از طریق ۴۰۰ دفتر و ۷۵۰ انبار و با استفاده از ۱۵۵ هزار کارمند در حال فعالیت است و ناوگان گسترده ای متشکل از ۵۹۳ کشتی در اختیار دارد که در ۴۲۰ بندر تجاری از مجموع ۵۲۱ بندر در سراسر جهان فعالیت می کند و مدیریت ۲۵۷ خط کشتیرانی را در اختیار دارد.

شرکت هاباج لوید آلمان نیز روز ۲۴ آذر ساعاتی پس از حمله به یکی از کشتی هایش اعلام کرد متوقف کردن دریانوردی از طریق دریای سرخ را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این شرکت از نظر توانایی کشتی ها، پنجمین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری در سراسر دنیاست و در سال ۱۹۷۰ با ادغام دو شرکت هامبورگ امریکا لاین (سال تأسیس ۱۸۴۷) و نورت جرمن لوید سال تأسیس (۱۸۵۶)، تأسیس شد.

شرکت بین المللی اورینت اورسیز کانتینر لاین (OOCL) از جمله بزرگترین شرکت های حمل و نقل در دنیاست که روز یکشنبه ۲۶ آذر اعلام کرد ترانزیت و صادرات و واردات همه انواع کالا به سرزمین های اشغالی را متوقف خواهد کرد. این شرکت که دفتر آن در هنگ کنگ است و به مدت ۲۵ سال با رژیم صهیونیستی همکاری کرده است با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به طور فوری به دلیل مشکلات مدیریتی دریافت و تحویل کالا از / به «اسرائیل» را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر، گروه نفت کشی فونت لاین نیز اعلام کرد از عبور و مرور کشتی هایش در دریای سرخ جلوگیری خواهد کرد.

مخالفت عربستان با اقدام نظامی آمریکا علیه انصارالله
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۱۲

عملیات‌ نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و ممانعت از حرکت کشتی‌ها به سمت اسرائیل، تا جایی پیش رفته است که مقامات تل آویو دست به دامان آمریکا شده و خواستار برخورد نظامی با یمنی‌ها شده‌اند؛ اما این گزینه با عدم همراهی کشورهای عربی مواجه شده است.

خبرگزاری بلومبرگ، در این رابطه به نقل از منابع مطلع در واشنگتن نوشت که مقابله با یمنی‌ها به دلیل اختلافات میان هم‌پیمانان عرب آمریکا با مانع بزرگی مواجه شده است و مواضع عربستان سعودی همراستا با آمریکا نیست و این موضوع پاسخ نظامی به یمن در دریای سرخ را با مانع بزرگی همراه کرده است.

به گفته این منبع، در حالی که امارات خواستار اقدام نظامی علیه یمنی‌هاست، اما عربستان سعودی خواستار راه‌حلی میانه‌رو است و ترس این را دارد که هرگونه جنگی باعث تحریک یمنی ها شود.

در این راستا یک مقام سعودی به بلومبرگ گفت: «اقدام نظامی ممکن است آتش‌بس بین یمن و عربستان سعودی را به خطر بیندازد و تلاش ریاض برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی با صنعاء را ناکام بگذارد».

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آنها می‌خواهد که حملات را متوقف کنند.

یک سخنگوی نیروهای یمنی نیز به این خبرگزاری گفت: «ما این تماس‌ها را تایید می‌کنیم، اما تا زمانی که اسرائیل نبرد در غزه را متوقف نکند، به حملات خود ادامه خواهیم داد».

منبع مصری: قاهره در هیچ ائتلافی علیه حوثی‌ها شرکت نمی‌کند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۱۰

 یک منبع مطلع مصری گفت که این کشور قصد ندارد وارد هیچ ائتلافی علیه نیروهای یمنی شود؛ ائتلافی که آمریکا و اسرائیل تلاش دارند علیه یمنی‌ها در واکنش به ناامن شدن دریای سرخ برای کشتی‌های به مقصد اسرائیل تشکیل دهند.

این منبع مصری گفت که قاهره همچنان بر موضع خود برای حل تنش‌ها و بحران‌ها از طریق رایزنی با طرف‌های مختلف پایبند است و در خصوص امنیت دریای سرخ نیز تنها به نقش‌آفرینی در چارچوب «نیروهای مشترک ۱۵۳» اکتفا می‌کند. ائتلافی که در سال ۲۰۲۱ از ۳۴ کشور با هدف «تأمین امنیت دریایی» و «توانمندسازی نیروهای دریایی در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن» تشکیل شد.

به گفته او مصر برای رفع نگرانی خود در خصوص کانال سوئز، سیاست‌‌های اصولی و مشخصی را در دستور کار قرار داده است. او گفت: «ارتباطات مستمری بین مصر و ایران از یک سو و بین مصر و حوثی‌ها از سوی دیگر برقرار است؛ مدتی است که ارتباطات از طریق کانال‌های امنیتی بین مصر و حوثی‌ها برقرار است و این کانال‌ها عمدتاً با هدف تضمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ به طور کلی ایجاد شده تا ناوبری در کانال سوئز تحت تاثیر قرار نگیرد».

این منبع با تایید اینکه «تاکنون به حرکت ناوبری در کانال سوئز آسیبی وارد نشده است که باعث نگرانی مصر شود»، افزود: «قاهره از طرف‌های وابسته به محور مقاومت پیام‌هایی دریافت کرده است که صحت اطلاعاتی که تأکید دارد حوثی‌ها فقط کشتی‌های در حال حرکت به سمت بندر ایلات را هدف قرار می‌دهد را تأیید می‌کند».

به گفته او مسیری که مختص کانال سوئز است، جزو اهداف نیروهای یمنی نیست.

تعلیق تردد کشتی‌های شرکت نفت انگلیس در دریای سرخ
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۰۹

شرکت نفت انگلیس موسوم به بریتیش پترولیوم (بی‌پی) در پی افزایش تحرکات نظامی ارتش ملی یمن در دریای سرخ اعلام کرد که ارسال تمام محموله‌های نفتی خود را در این مسیر راهبردی به حالت تعلیق درآورده است.

 این غول نفتی روز دوشنبه با صدور بیانیه مدعی شد که این تصمیم را به دلیل آنچه "وخامت اوضاع امنیتی" در دریای سرخ نامید اتخاذ کرده است.

در بیانیه بی‌پی‌ آمده است: "ایمنی و امنیت افراد ما و کسانی که از طرف ما کار می کنند اولویت است. اما با توجه به وخامت اوضاع امنیتی برای کشتیرانی در دریای سرخ، بی‌پی تصمیم گرفته است تا به طور موقت تمام ترانزیت ها از طریق دریای سرخ را متوقف کند."

پیش از این شرکت معتبر کشتیرانی «ام‌اس‌سی» هم اعلام کرد که به کانتینرهای خود دستور داده تا امن شدن دریای سرخ از تردد در این منطقه راهبردی اجتناب کنند. گزارش‌ها حاکیست که سفرها از طریق کانال سوئز نیز در پی عملیات ارتش ملی یمن به حالت تعلیق درآمده است.

هشدار انگلیس درباره وقوع انفجار در دریای سرخ
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۰۶

 سازمان دریایی انگلیس مدعی شد که امروز (دوشنبه) گزارشی درباره احتمال وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی در مجاورت باب المندب و ۲ حاثه دیگر در نزدیکی این تنگه در انتهای جنوبی دریای سرخ دریافت کرده است.

 خبرگزاری رویترز نوشت: دفتر سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد گزارشی درباره وقوع انفجار احتمالی در فاصله ۲ مایلی یک کشتی در ۳۰ مایلی جنوب بندر مخا (Mokha) در یمن دریافت کرده است.

این سازمان بدون ارایه اطلاعات بیشتر مدعی است که گزارش هایی نیز مبنی بر حادثه دیگری در ۲۴ مایلی جنوب شرقی این بندر دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریایی آمبری انگلیس نیز اعلام کرد که اطلاعاتی درباره احتمال وقوع انفجار در آب های این منطقه در نزدیکی یک کشتی واقع در ۳۰ مایلی جنوب بندر مخا دریافت کرده است.

عصر امروز (دوشنبه) ارتش یمن، از هدف قرار دادن دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: تحت عنوان پیروزی بر ظلم و ستم علیه ملت فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره قرار دارند و در پاسخ به ندای ملت آزاده یمن، نیروی دریایی یک عملیات نظامی منحصر بفرد را علیه دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام داد، کشتی نخست «سوان آتلانتیک» و حامل نفت و کشتی دوم نیز «MSC Clara» و حامل کانتینر بود.

وی گفت: این دو کشتی آماج دو فروند هواپیمای دریایی قرار گرفتند و عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که خدمه آنها از پاسخگویی به تماس‌های نیروی دریایی یمن خودداری کردند.

نیروهای مسلح یمن بار دیگر به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم هشدار داد، در صورت تخطی از آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده توسط نیروهای مسلح یمن آمده است، به هدف قانونی ارتش یمن تبدیل خواهند شد.

یحیی سریع در ادامه به کشتی‌های تمامی کشورها که به بنادر کشورهای مختلف می‌روند، اطمینان داد که هیچ آسیبی از جانب یمن آنها را تهدید نخواهد کرد و عملیات ارتش یمن، تنها شامل کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است.

فرمانده یمنی: به هر کشوری که بین ما و فلسطین فاصله بیندازد، پاسخ می‌دهیم

سرلشکر «یوسف المدانی» فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن هشدار داد، هرگونه تنش‌زایی در غزه برابر با تنش‌زایی در دریای سرخ خواهد بود.

بر اساس گزارش صبح امروز دوشنبه، شبکه «المیادین»، سرلشکر المدانی در این باره گفت که ارتش یمن «آماده افزایش آمادگی بالای خود در برابر هرگونه تهدید احتمالی است، چون دشمن برای یمن کمین کرده و در تلاش است بعد از خفت و خواری‌ اخیر، واکنش نشان دهد.»

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن در ادامه به احتمال تشکیل یک ائتلاف برای مقابله با یمن اشاره کرد و در این باره گفت: «با کمک خداوند، با هر کشور یا طرفی که بین ما و فلسطین فاصله بیندازد، مقابله خواهیم کرد.»

او همچنین به عملیات تصرف کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» پرداخت و اظهار داشت که این عملیات در شرایطی بسیار پیچیده و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سواحل یمن رخ داد.

افزایش بهای نفت با اوج گیری تنش ها در دریای سرخ

خبرگزاری رویترز با اشاره به تصمیم روسیه مبنی‌ بر کاهش صادرات نفت و افزایش حملات به ناوگان کشتی ها در دریای سرخ، از افزایش جهانی بهای آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی، همزمان با کاهش صادرات نفت روسیه و حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ و نگرانی از ایجاد اختلال در عرضه نفت، بهای آن در معاملات آسیایی امروز (دوشنبه) بیش از یک درصد افزایش یافت.

شرکت‌های کشتیرانی، از جمله بزرگ ترین خطوط کشتیرانی کانتینری جهان شامل "کشتیرانی مدیترانه" (MSC) و "مرسک" اواخر هفته گذشته اعلام کردند به‌ دلیل احتمال حملات، از ورود به کانال سوئز اجتناب خواهند کرد.

گفته می‌شود، به‌ همین دلیل بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۷ سنت (۰.۲ درصد) افزایش به ۷۶.۷۲ دلار در هر بشکه و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۸ سنت (۰.۷ درصد) افزایش به ۷۱.۹۱ دلار رسیده است.

افزایش بهای این دو نوع نفت شاخص پس از هفت هفته کاهش و امیدها به کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) صورت می‌گیرد.

تاماس وارگا از تحلیلگران حوزه نفت در خصوص افزایش بهای نفت گفت: «افزایش خطرات ژئوپلیتیکی که به‌ شکل حملات منظم علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ صورت گرفته، نقش پررنگی در این خصوص ایفا می‌کند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۰
چرا مگر به قول عرزشی ها ال سقوط با امریکا نبود چی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
آل سعود دوست نداره پالایشگاه هاش توسط یمنی ها منفجر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تابناک چرا اجازه میدی مشتی غربگدا ضد ارزش به نیروهای ارزشی و مخلص با ارزش کشورت توهین کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ناشناس 05:06

در مقابل دهها فحش رکیک این «نیروهای ارزشی» به مخالفان که تابناک با سخاوت آنها را منتشر می کند به مخالفان فقط اجازه استفاده از کلمه ساندیس و نیز بندرت تغییر املای کلمه ارزشی داده می شود.

البته این اندازه اش هم ناپسند است ولی بهتر است برادران ارزشی هم کمی «ارزشهایشان» را کنترل کنند و این قدر فحاشی نکنند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چرا مگر به قول عرزشی ها ال سقوط با امریکا نبود چی شده

چیکار به ارزشی ها داری خودت مگه عقل نداری که حافظه داشته باشی و یادت بیاد عربستان چطوری به یمن حمله کرد و درست مثل اسراییل زن و بچه های یمنی رو می کشت این چه آلزایمریه که شما غرب گذاها دارید هرچیو دوست دارید فراموش میکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
پماد سوختگی بزن، موثره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
از پرچمت معلومه ایرانی نیستی و فقط فارسی صحبت میکنی لعنت بر ضد ایرانی و یا وطن فروش
ناشناس
| Lithuania |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
5:06
داری از الفاظ رکیک انتقاد میکنی بعد تو همین انتقاد خودت از غربگدا استفاده میکنی . توهین برای شما آزاد برای بقیه ممنوع؟
این غرب زده های فلک زده فکر میکنن آمریکا امروز همون آمریکای ۶۰ سال پیشه! اگه اونجوری بود که منم غربگدا بودم الان ... نه این آمریکا فقط یه نظام شیطانی سرمایه داری قوم لوطی مصرف گرای جنگ طلب بیشتر نیست اون آمریکا خیلی وقته مرده
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
قوم لوطو که خوب اومدی
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
شرق گدا هم اخرتشون یا کره شمالی یا ونزوئلا یا کوبا چین و روسیه گشورهای جهان سوم را فقط نردبان خود می دانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ی کم به خودت هم نگاه کن، اینقدر که در مورد آمریکا نظر میدی آمریکایی ها حتی نمیدونن تو اصلا کجا هستی با نظراتت
از طرف بنده به جزیره انگلستان اعلام کنید که درش رو بگذارند. به مسائل مرتبط با جزیه خودشون بپردازن و وارد مسائل بزرگترها نشن!
باتشکر
موقعی که شش میلیارد پول ایران از،کره،جنوبی آزاد، شد در همین تابناک پيش بینی کردم که حتی یک ریال آن نصیب ملت،ایران نخواهد شد .
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
با توجه به اختلاس های ۳/۷ میلیارد دلار ی ، آنهم برای

واردات چای و ریختن چای سرطانزا بقیمت کیلویی ۱۴

دلاری، درجه یک هندی !!؟؟

دعا کردم که ایکاش تمام دلارهای ما را توقیف کنند
تا تکلیف مان روشن گردد که هم ثروت مان نرود و هم

تندرستی جسم و روح مان! !!؟؟؟
اولین خانه اپرا عریبستان در شهر ریاض با الهام از عناصر معماری سنتی نجدی ساخته می‌شود.

این خانه اپرا با مساحت ۴۶ هزار متر مربع، دارای یک تالار اپرا با ۲۰۰۰ صندلی، یک سالن قابل‌تغییر با ۴۵۰ صندلی، و یک سالن چندمنظوره با ۴۵۰ صندلی میزبان رویدادهای گوناگون خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خب که چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ساخت خانه اپرا در سرزمین وحی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
عربستان با سرعت نور در حال اصلاحات مثبت فرهنگی و اقتصادی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
عربستان و یمن در مجاورت یکدیگر، الگوی کره جنوبی و کره شمالی را در پیش گرفته اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
ما هم 50 سال پیش تئاتر شهر درست کردیم!
انصارالله نیز مثل حماس نباشید تمام جوانب رادقیق بسنجد مردم خودرا دچار رنج وعذاب نکند از روی احساسات تصمیم نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
غربی ها هم مثل تو تهدید نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
این جماعت عاشق مواد مخدر قات و چای عربی و خنجر و کلاشنیکف !!؟

هم گرفتار یک سری کاسبان جنگ و خونریزی شده اند

و وقتی خواهند فهمید که دیگر هیچ راه نجاتی ندارند
واقعا دم یمنی ها گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دوباره پس فردا که حمله شد بهش هی نگید آتش بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دو روز دیگه میگی مردم مظلوم یمن
درود بر مجاهدان یمنی
کارشناسا و تحیلگران مسائل خاورمیانه کجان بیان نظر بزارن:)))
من مشکلی با حمله ندارم ولی اونا جواب دادند شاکی نشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چرا شاکی نشیم فازت چیه این خودش جواب به جنایت اوناست غلط میکنن دوباره جنایت کنن
درود بر شرافت و غیرت یمنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
هندوانه شب یلدا کیلویی ۲۰ هزار تومان را زیر بغل این

یمنی های لُنگ و دمپایی پوش و قات گوشه لُپشان و

خنجر و نان خشک پر شال فلکزده نگذارید حیف است
خدا حفظشان کند
باسلام خداوندپشت وپناهتان غیورمردان یمن غزیز.
زن و شوهر جنگ کنند فردایش آتش‌بس کنند.
از الان خودتونو اماده مشاهده سیل عکس زجه کودکان و زنان یمنی بکنید.چون شوهرانشان فرش زیر پای خود را با نان خشک و لنگ و موشک روسی عوض کرده اند تا به هر قیمتی خود و خانواده و ملت خود را فدای ارمانهای تزار روس نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلاح ما خون و غیرت ماست و این آرزو رو به گور میبری همینکه قبول داری اربابت بچه کشه کافیه
با افتخار ارزشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مشک آن است که خود ببوید. ارزش های انسان ها هم در رفتار و گفتارشان مشخص می شود نه در ادعاها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تا رسیدن به 4 میلیارد دولار راه طولانی در پیش داری
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اگر تبعاتش فقط برای خودت باشد ، هیچ اشکالی ندارد

ولی متاسفانه، شر و مزاحمت و فساد آفات و خشونت

و لجاجت و خودخواهی های کودکانه پرهزینه و ضد

منافع ملی تان را کل کشور و مردم باید بسوزند و هزینه

ها آنرا با اشک و خون و عرق و آه و حسرت و مهاجرت

و تحمل رنج و درد ناشی از فقر مطلق باید بپردازند !!؟
مرگ براسراییل نامشروع وغاصب واشغالگرخونخواروخونریز وحشی وکودک کش وحامیان فاسدش مخصوصا امریکای یاغی وشیطان بزرگ وضدبشروضدانسانیت به امیدنابودی کامل رژیم صهیونیستی کثیف وبی شرف وحیوان خوانخواروحشی صفت وآزادی کشورفلسطین ومردم شجاع ومقاوم کشورفلسطین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بابا یه نفسی بگیر وسط این همه لعنت و...
درود بر رزمندگان حماس ویمنی های شجاع وقهرمان
پس فردا که یمن هم مثل غزه با خاک یکسان شد و چند هزار زن و بچه کشته شدند شروع نکنید به مظلوم نمایی و دور دور دنبال آتش بس
من نمی گم هنیه کجاست اما پسران او کجا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
خواهر الی کریمی کجاست؟
چرااختلاسگران اعدام نمیشوند؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست