بازدید 182484
با دستور قاضی تعزیرات؛

آجیل‌فروشی معروف تهران پلمب شد

طرح نظارت تعزیرات بر بازار شب یلدا که از ۱۵ آذر آغاز شده است با نزدیک شدن به ۳۰ آذر (شب یلدا) تشدید شد و امروز دوشنبه ۲۷ آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران و قضات با حضور در گشت‌های مشترک تعزیرات از واحدهای صنفی متعددی در سطح شهر تهران بازدید کردند.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 18 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گشت ویژه نظارت بر بازار اقلام مورد نیاز شب یلدا برگزار شد و قضات تعزیرات در بازرسی از چهار شعبه آجیل‌فروشی معروف تهران، ضمن تذکر به سه شعبه و اصلاح قیمت‌ها به نرخ مصوب، یک واحد صنفی را با دستور قاضی پلمب کردند.

طرح نظارت تعزیرات بر بازار شب یلدا که از ۱۵ آذر آغاز شده است با نزدیک شدن به ۳۰ آذر (شب یلدا) تشدید شد و امروز دوشنبه ۲۷ آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران و قضات با حضور در گشت‌های مشترک تعزیرات از واحدهای صنفی متعددی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در یکی از این گشت‌ها که با حضور احمد جعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، نادر حیدری رییس شعبه چهار ملی و رییس شعبه ۶۳ تهران، محمد جواد پرواز رئیس شعبه ۳۴ تعزیرات، کارشناسان اجرای احکام تعزیرات، کارشناسان و بازرسان اصناف انجام شد، به طور همزمان از چهار شعبه یک آجیل فروشی معروف در تهران بازرسی شد.

اعضای گشت‌های ویژه نظارت بر بازار شب یلدا با سرزدن به یک خشکبارفروشی معروف در مرکز شهر تهران قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده را بررسی کردند.

 

بر اساس این گزارش، در یکی از شعب این خشکبارفروشی قیمت آجیل مخلوط شب یلدا ۵۸۰ هزار تومان برچسب قیمت داشت که به گفته بازرسان اصناف، قیمت این آجیل ۱۰۰ هزار تومان بیش از حداکثر قیمتی بود که اتحادیه خشکبار برای آجیل شب یلدا اعلام کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در حاشیه این بازدید هدف از حضور میدانی گشت‌های تعزیرات و بازدید از واحدهای صنفی را بازدارندگی از وقوع تخلفات عنوان کرد و افزود: مردم به برندهای معروف اعتماد دارند و ضمن اینکه باید کالاهای با کیفیت به آنها ارائه شود، قیمت‌ها نیز باید معقول و منطقی و منطبق بر نرخنامه‌های مصوب اتحادیه باشد.

وی خطاب به مدیر یکی از خشکبارفروشی‌ها که تخلفات گرانفروشی اقلام متعدد در این واحد صنفی برای بازرسان اتاق اصناف محرز شده بود، هشدار داد و گفت: مراعات حال مردم را داشته باشید و در صورت تکرار تخلف از ابزارهای قانونی از جمله نصب پارچه و پلمب واحد صنفی استفاده خواهد شد.

در یکی دیگر از شعب این آجیل‌فروشی معروف، به اذعان بررسی بازرسان اتاق اصناف، تخلفاتی از جمله گرانفروشی و عدم درج قیمت محرز بود و بازرسان زمانی که از مدیر این واحد صنفی فاکتورهای خرید معتبر برای تحلیل قیمت‌گذاری را درخواست کردند، صاحب مغازه اعلام کرد که فاکتورها را به منزل برده است و در نهایت هم فاکتورهای خرید را ارائه نکرد که بازرسان عدم ارائه فاکتور معتبر را به عنوان تخلف دیگر این خشکبارفروشی لحاظ کردند.

 

مریوان قادرپور بازرس اتاق اصناف تهران نیز در حاشیه برگزاری گشت ویژه یلدا به خبرنگار ایرنا گفت: مطابق مصوبه کمیسیون هیات عالی نظارت، درصد ضرایب سود و هزینه‌های عمده فروشی و خرده‌فروشی کالاها برای آجیل و خشکبار در خرده‌فروشی‌ها ۱۰ درصد و در عمده‌فروشی‌ها سه درصد تعیین شده است؛ بنابراین نرخ‌های بالاتر از ارقام مصوب گران‌فروشی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

پس از بررسی بازرسان اتاق اصناف ایران و کارشناسان جهاد کشاورزی با توجه به گستردگی تخلفات و مطابق گزارش وحید معینیان بازرس اتاق اصناف، ارزش تخلف این خشکبارفروشی معروف چهار میلیارد و ۹۶۸ میلیون و هشت هزار ریال برآورد و با دستور قاضی شعبه ۳۴ سازمان تعزیرات حکومتی، این واحد صنفی ضمن نصب پارچه تخلف گرانفروشی بر سر در آن، به مدت ۱۰ روز پلمب شد.

محمدجواد پرواز با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مشتریان خطاب به مدیر این واحد صنفی گفت که گزارش‌های مردمی متعددی در خصوص گرانفروشی در این واحد صنفی در سامانه تعزیرات حکومتی ثبت شده و ورود تعزیرات براساس خواسته مردم بوده است.

 

براساس این گزارش، همچنین با دستور قضات تعزیرات در سه واحد دیگر نیز ضمن تذکر و هشدار، قیمت‌های اقلام اصلاح و به نرخ مصوب اتحادیه کاهش یافت و شکسته شد. قضات به فروشندگان این واحدهای صنفی هشدار دادند که بازرسان در این روزها به طور مرتب از مغازه‌ها بازدید می‌کنند و نباید قیمت کاسته شده دوباره افزایش یابد.

یکی از قضات تعزیرات حکومتی گفت: واحدهای صنفی باید سود متعارف را رعایت کنند و در خصوص نظارت به عرضه آجیل و خشکبار، اتحادیه و اصناف مسئول هستند و تعزیرات حکومتی نیز مطابق با مصوبه شصت و نهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی همچنین بر اساس گزارش تخلف با متخلفان برخورد می‌کند.

 

شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هر نوع تخلف به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت اطلاع دهند تا شکایات در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸۶
به خود میوه و تربار شهرداری سر بزنید در عرض یک هفته قیمتهای میوه و آجیل را نزدیک 30 درصد بالا بردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
آجیل فروشی معروف تهران در خیابانهای بالای شهر سر بزنید قیمتها خیلی خیلی از این عدد بیشتر است قیمت آجیل مخلوط از مرتبه میلیون تومان است شما به صد هزار تومان گیر دادید!!!! البته این بالای شهر نبوده و خدایی هم در نظر بگیریم اگر با کیفیت بوده و کهنه و مربوط به دو سه سال قبل نباشد، من خودم مشتری هستم بخرم 580 عادلانه است! فقط نباید نود درصد این آجیل تخمه سیاه ساده باشد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سلام،بخش تعزیرات که خادمین مردم هستند ایکاش این ضیافت را کامل کنند،یک فروشگاه تعاونی را در هر شهر معرفی و با کد ملی به سرپرستان خانواده آجیل مجانی بدهند
کوکب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
درمیوه وتره بارجلال ال احمد به همین قیمت است
اسمشو میگفتیت که بدونیم کجا نرویم نخریم
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
تواضع
باج نداده
چه عجب يه جا را بخاطر گران فروشى تعطيل كردن نه بخاطر پوشش موى زنان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
پول چایی ندادن
شهرستان چرا سرکشی نیست ، مردم ایران فقط تهران هستش ، شهرستان جزئ حوزه استحفاظی بازرسان اصناف نیست ، هرکی هر قیمتی می تونه می زاره ، قبل انقلاب بازاری جرئت نداشت یک ریال قیمت رو بالا ببره پدرش رو در می‌آوردند ، همان بازاری ها نتوانستند سوئ استفاده کنند شاخ شدند برای پهلوی الان عروسی دارند و عزا برای قشر مستضعف کارگر و کارمند
پاسخ ها
آشتیانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
امیدوارم اگر بیمار روانی نیستی خداوند تبارک و تعالی تو را با پهلوی ملعون محشور گرداند. ولی اگر بیمار هستی تو را ببخشد و شفایتان عنایت فرماید تا دیگر از این بیماری اینقدر رنج و عذاب نکشید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
همه روانی تو خوبی
باز نمایش های دروغکی.....‌زوارازدستتون دررفته......این مسخره بازی هارو تمام کنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بهترین کامنت در بین همه کامنتها همین جمله بود!!!!!!!!!!!! ایول
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
چرت ترین کامنت بود..فعلا که زوار از دست تو در رفته.......
این خشکبار فروشی معروف جدید است یا نام جدید است یا بی نام است ؟
ما که طعم آجیل رو فراموش کردیم . لطف به نانوایی ها سر بزنید و پنیر چهارصد گرمی اکثر شرکت‌ها که حد اکثر سیصد و پنجاه گرم پنیر و پنجاه گرم آب داخلشه
باتشکر‌ازدست‌اندرکاران‌‌امیداست‌بازالوصفتان‌به‌شدت‌برخوردشود.
آجیل کیلویی نیم میلیون?فقط مستضعفان توان خرید دارند درخواب?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
اصلا۵میلیاردجریمه خیرش واسه مردم چیه بازرسامون شدن عیاران البته وابسته بخودشون درمفهوم کلی این جیب به اون جیبه یاآخرش اینه که بارواسه جبران گرونترش میکنه یازورش نرسه یاازحقوق کارگریاازکیفیت یابازکارگراش رابیرون میکنه که چی نمیصرفه
اول که ده روزپلمپ چیزی نیست دوم جریمه کم هست بایداین مغازه تمام شش ماه پلمپ بشه دوم جریمه سنگین کنید سوم کل وسیله معازه اجیل هرچی تومغازه هست بایدمصادره بشه چرابعضی هاسواستفاده میکنندجنس میخان ۲۰۰درصدسودکننداقاکل اجناس بایدطبق اتحادیه ازسوپرمارکت گرفته تاخوردخوراک تااجیل فروشی سودش ۲۰درصدهست نه که ۲۰۰درصدهمین اجیل فروشی چیزی نباشه روزی پانصدمیلیون تومن فروش داره دست اتحادیه دردنکنه پلمپ کرمغازشوممنونم.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
مصادره کنن به نفع کی؟!!!
?????????????????????????????????????? همه چی ارزون شد??
نگران نباشید تا چند روز دیگه باتاسف باید گفت با دادن باج سبیل دوباره فعالیت و تلافی آنرا بر سر مردم خواهند اورد نظارت باید مستمر و عقلانی باشد
حالا مثلا آجیل مخلوط کیلویی ۴۸۰ هزارتومن برای کارگر یا بازنشسته ای که هفت میلیون حقوق میگیره نرخ مناسبیه ؟؟؟؟؟؟
چه عجب یک جا بخاطر مردم پلمپ شد نه بخاطر حجاب!!!
افرین کمر قیمتها را شکستید!!!
الان تورم را نابود کردید؟؟!!!
گوش ما ملت پر است از این مضخرفات ...
با سلام چرا شما فقط تهران می‌چرخید یه نظری هم برای پایین شهر داشته باشید سر بزنید شهرری،اسلامشهر پرند چرا اینجا ها سر نمیزنید همین طوری بدبخت هستیم ما قشر ضعیف بیاد ببینید با مردم اینجا چیکار می کنن خدارو خوش میاد پسته من برا بچه ام نتونستم بگیرم فقط پسته کیلویی مگه چند خریده که میگن ۷۵۰یا ۹۰۰هزار تومان مگه جنگ هستش یا از الماس بالا اومده
۵۸۰ با ۴۸۰ فرقی ندارد کسی توان خرید آجیل ندارد ..خشکبار به خاطره ها پیوست ....چشم مسئولین روشن. ....
شاید قیامتی و حساب کتابی باشد.....
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
قطعا قیامت و حساب کتابی در راه هست
اره اخه خیلی هم جواب میدید چه فایده ای به حال ماداره جریمه میکنید ومیزارید تو حیبتون وفرقی به حال ما نمیکنه همان اش وهمان کاسه
سرکشی بازرسان هم الکیه هرچند وقت یکبار میرن بازار فقط آمار داشته باشن وگرنه صفر تا صد بازار گران‌فروشی هس
چه فرقی کرد؟ کسی که نتونه بخره چه ۵۸۰ چه ۴۸۰ ما کجاییم شما کجا
ای کاش این بازرسان یک سری هم به واحدهای متخلف نانوای ها هم میطدند پارسال از یک واحد سنگگ به همین 124 شکایت بردم خیلی جالبه وقتی به سامانه مراجعه میکنم نوشته در حال رسیگی واین واحد نانوایی با خیال راحت به گران فورشی خود ادامه میدهد دوباره تماس گرفتم جواب سربالا میدهند که به جهاد سازندگی مربوط میشود از آنجا پی گیر شوید اینم از بازرسی و نظارت ؟
بهتر گشت جلوگیری از اختلاس های میلیاردی رو بگیرید یکی هم بازرسی از دادگاها که بدون توجه به لایحه طرف مقابل جایی که خودت خریدی خودت اثر انگشت زدی کارشناسی انگشت خودت تایید کرده متاسفانه بخاطر اینکه اسم پدرت بالای قولنامه بوده سرقفلی بنفع ورثه داده متاسفم بر بی عدالتی
سلام چه عجب به گرون فروشی هم اهمیت دادین چرا فقط تهران یه سری هم به شهریار بزنید از آجیل گذشته نان شب نداریم ۲۰تا نان باید ۲و۳ ساعت تو صف وایسم نانوایی ها تا ساعت ۱۲ پخت میکنن بعد نان یا آرد آزاد میفروشن.
چرا فروشگاه های اینترنتی رو نظارت نمیکنن که دوبله سوبله پول میگیرن
چطورشدکه بعدازچهل سال اسم اتاق اصناف به گوشمون خورد تاحالاکجابودید که نرخ انواع مغزها هفتگی بالامی ره وصداتون درنیومده؟درضمن قیمت ۵۸۰بادرنظرگرفتن تورم فعلی زیاده یاخواستید شب یلدایی یه ضرب شصتی بهشون نشون بدید که یه چیزایی یادشون نره؟
خداروشکر که بالاخره سازمان تعزیرات و بازرسان تعزیراتی به یه جایی گیر دادن اگر در گذشته هم بازرسان محترم به گران شدن فاجعه بار همه کالاها و اجناس در سطح ایران به درستی برخورد می‌کردند و خطا کاران را مجازات میکردند مطمئنا مردم الان شاهد اینگونه قیمتهای وحشتناک در همه خوراکیها و پوشاک و کالاهای مصرفی دیگر نبودند متاسفانه در امر بازرسی و نظارت بر همه کالاها از گذشته تا الان سازمان تعزیرات بسیار بسیار ضعیف عمل کرده
رشوه نگرفتن؟؟
دولت : آجیل قیمتش کنترل شده.
کودکان ایران : آجیل ؟ آجیل چیست ؟
کاش دولت یک ذره هم به فکر مستاجرها باشد ...هیچ هیچ هیچ نظارتی در اجاره خانه ها نیست ...صاحبخانه هر قیمتی که دلش بخاد اجاره میگیره یعنی اینکه مملکت خر تو خره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
شیر توشیر نه خر توخر بی تربیت! شیر توشیر
بر فرص هم که آجیل فروش خاطی را میلیاردها جریمه کردید ، این پول به جیب دولت میرود . پول مردم که بر نمیگردد.در اصل دولت دست در جیب مردم کرده است لذا گرانفروش بازهم متضررنشده است.بنابر این باید راهکاری اتخاذ گردد که شخص گرانفروش پاسخگوی خلاف باشد نه اینکه مردم خسارت اورا تامین کرده باشند.
با این قیمت آجیل واسه عید هم نمیشه آجیل خرید چه برسه شب یلدا. حالا صد تا آجیل فروشی پلمپ بشه هیچ فرقی به حال ما نداره
با رشوه کار درست میشد که
چون سود بهره بانکی هم سه و ده درصد وحلال محسوب شده واز مردم بیشتر از این دریافت نمیکنن که به حرام خوری بانک ها عادت نکنن که این پول حرام به دسته مردم برسه وگناهی صورت بگیره پول حلال پول بانکهاست
همه جا گرانفروشی می‌کنند یکی به تله میافته
خود مامور تعزیرات باعث وبانی این همه گرانی می باشند من خودم شاهد این ماجرا هستم در ارومیه بیشتر ماموران تعز برات اصلا به فکر مردم نیستند وبا کرانفر وشان هم دست هستن وهیچ کسی به مردم جوابگو نیستند
این اعمال مصداق تشویش اذهان عمومی است. کدام آجیل ، پسته کیلویی یک میلیون یا تخمه کیلویی سیصد هزار تومان. یا انار کیلویی پنجاه تومن. دلتون خوشه اینها را دارید می کنید که وانمود کنید اوضاع اقتصادی مردم خوبه.
نان سنگگ از اول سال چند با گران شده که یک نان ساده از دو هزار تومان شده ۵ هزل تومان و با وزن کم . پس،کی باید نظارت کند.
شمافک کن طلا گرم دومیلیون ۵۰۰ وآجیل هم همینطور مثلا پسته مرغوب اکبری خندان کیلویی ۲میلیون،،،یا گوشت سه کیلوش برابری میکنه با یه گرم طلا،،یعنی چی آخه ،،شهرهرت که میگن ایران،،بعدمیگن چرامردم اعتراض میکنن میان بیرون یا فرارمیکنن میرن خارج
لطفأ یه بازرسی هم بفرستیدفیش حقوقی بازنشستگی منو که از تأمین اجتماعی دریافت میکنم را کنترل کنه، با دریافتی ۴،۶۰۰ تومن ، با ۷۲ سال سن، ۲۰ سال بازنشستگی پرداخت کرده بودم،
در همین شیراز هم حتی احیل فروشی‌ها و خشکبار فروشی های خوب هم ،خشکبار آنها چه شور و چه بدون نمک و خام و چه فله ای و چه بسته بندی کیفیت مطلوب را ندارند و داخل آنها حتی تار عنکبوت هم وجود دارد که ما چند بار آنها را پس داده ایم و یا عوض کرده ایم.با قیمت های بالا و گران.
خصوصا اجیل های شور اکثرا خراب هستند و آنها را شورکرده اند که طعم ماندگی و خراب ندهد و مردم متوجه نشوند.
متاسفانه کسی نظارت درست نمی کند.
اگرآجیل نخوردیم مشکلی نیست اما مسکن واجب واجبه یک سر به بنگاها بزنید اجاره ها ۲۰۰ الی ۳۰۰درصد نسبت به سال گذشته بیشترشده چرارسیدگی ‌نمیکنید درتهران باید۲۵ درصد اضافه کنندنه ۳۰۰درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
وقتی قیمت همه چیز چند برابر بشه اجاره خانه هم به همان نسبت گران میشه الان تعمیرات خانه را ببینید چقدر گرانه کابینت متری ۱۵میلیون تومان چطور میخواهی اجاره گران نشه؟
چرانظرمن به جای نشردریافت شدخبری ها دل بخواهی عمل میکنی اگرمستاجر بودی منتشرمیکردی
ببا تشکر اگر رسیدگی می کنید واقعا میگم از میوه فروش شروع کنید تا اجاره خونه گوشتو مرغ که کمر شکن شده بخصوص اجاره خونه همیشه آجیل نمی خوریم ولی هرماه کل حقوقت باید به اجارهه خونه بره ??
چه عجب تعزیرات ی تکونی به خودش داد
الان مشکل ملت صد تومن گرون بودن آجیله؟؟؟ یا اختلاس های کلان و مبهم بودن عاقبت این دزدی های بیت المال و حق الناس؟؟؟!!!
مردم گرون میخرن دولت جریمه می‌کنه یه نوع کاسبی برای دولت
آجیل نان شب مردم نیست که تعزیرات با بوق کرنا راه افتاده و رسانایی میکنه ، اگر راست میکویی با گران‌فروشی نان و مابقی ارزاق عمومی برخورد کنید ، مثلا بیش از یک سال هست که قیمت نان را گران‌تر از نرخ مصوب می‌فروشند و تعزیرات رسیدگی نمیکنه
صدرصد مایع نداده
معلوم است مامور پلمپ کننده و تعیین قیمت کننده و ... از آجیل سررشته ای ندارند! مردم به کیفیت پول میدهند و گرنه آجیلی " مشهور پایتخت " نمیشد!
چه سرزمینی را ساختید آجیل فروش هم از رحم و مروت و انسانیت خارج شده در تمام صنوف انسانهای صادق هستند اما در بازار امروزشرف و جدان در خیلی ها مرده قرار بود به مقام انسانیت برسانندمان این مقام انسانیت است؟جالب ایتکه دولت اقدام به جریمه پلمپ کرده ،آیا آنها که گران خریدند پولشان برگشت میشود این آجیل فروشی در روز های اتی دوبله خواهد فروخت،
واقعا دلتون خوش که به آجیل گیر دادید ،گرونی و فقر و مردم رو داغون کرده !
«خانه از پای بست ویران است ،خواجه در بند نقش ایوان است »
باید به عرض برسانم درتبریز خودمان درست چندقدم جلوتر ازمقرتعزیرات استان آجیل فروشی داریم که باقیمت های نجومی آجیل می دهد .از هیچ کسی هم واهمه ندارد چون سهم همسایه راهم می دهد.ما که جرات نداریم وارد آن مغازه شویم.فقط از ما بهتران تعریف می کنند.
اصلا با سود ۱۰ درصد با این اجاره ها و مالیات و هزینه برق وغیره نمیشه کار کرد اینجوری باشه طرف پولش توبانک بذاره بیشتر سود میکنه
با سلام اولا همه چیز گران هست از گوشت ومرغ وماهی ولبنات دوما ریشه اصلی باید بررسی بشود که چرا اصلا این همه گرانی هست فراوانی همه چیز هست باید علت گرانی را پیدا کرد
همه می خوان تو روزای بخصوص سال یهو پولدار بشن
خودشان قیمتگذاری کرده براساس کیفیت ومحله وموظف کنندکه فروش براساس قیمن تعیین شده باشددرغیراینصورت جریمه وتعطیلی خواهندداشت.شماره ای درکلیه فروشگاههاداده شودتادرصورت تخلف فروسنده،مشتری وخریداراطلاعرسانی کند.
چه فایده کی می تونه بخره حالا 580 یا 480 آجیل چی هست
ما طبقه پایین حتی یاد نداریم چند سالی است که رنگ آجیل رادر پشت شیشه مغازه ها دیدیم حتی دارد میوه هم مثل آجیل می‌شود کی به فکر مردم است
تلفن ۱۲۴ همش تو نوبت باید باشیم بعد نیم ساعت انتظار مجبور به قطع کردن هستی
بازرسی باید هر روز و در تمام صنوف باشه.بیشتر مردم توان خرید آجیل ندارن.چرا بازرسی رو مرغ و گوشت و ماهی و لبنیات و تخم مرغ ندارین اینا جزء سبد کالای مهم مردم بچه هاون سوء تعزیه گرفتن سالمندامون به اینا نیاز دارن.چرا دولت برای سبد کالای مردم فکری نمیکنه.مردم با یارانه ۳۰۰تومنی که میده پول نیم کیلو گوشت قرمزه.چرا خدا مردم از دست شما نجات نمیده.
آنقدر قدرت داره که شما حاضر به بردن اسمش نیستین
خودم دیدم که بازرس آمد به نانوایی سنگکی محل به خمیر گیر گفت یک چونه خمیر بزار روی پارو آنهم به اندازه دو برابر متعارف گذاشت بعد بازرس وزن کرد و گفت همه چیز درست است وقتی از مغازه بیرون رفت یکی از کارکنان نانوایی هم دنبالش رفت نفهمیدم باهاش چکار داشت؟
کله گنده ها و گرانفروشی کارخانه های بزرگ و مافیای اصلی را جرات ندارند جریمه کنند به همین مغازه دارهای خرده فروش گیر میدهند چرا هیچ شخصی نمیگه فلان کارخونه چرا محصولاتش گرونه ؟ چون صداش به هیچ کجا نمیرسه ولی کاسب بیچاره با یک تلفن گورش کنده میشه
اگه فروشگاه ... باشه که تعداد زیادی نیرو رو مشغول به کارکرده و باوجود سالها سابقه محصولات با کیفیتی داره وخوب عمل کرده و اگه مشکلی هم هست ریشه در جای دگر دارد.
بسیار عالی اگر در تمام موارد این چنین برخورد شود کاسبان خودشونو جمع میکنن
حالا ببنید شهرهای کوچک چه قیمت هایی دارند که درهیچ عقلی نمی گنجد..تعزیرات درشهرهای کوچک فکرکنم حق فعالیت ندارند
ایرانی فقط باید زور بالا سرش باشه تا به حقوق مردم تجاوز نشه
مشکل تورم و اقتصاد ناکارآمد است این کارها به شوخی می ماند
عجب کشور و حکومتی .چند سال قبل بواسطه یک گزارش مردمی به آن رسیدگی میشد ..ولی خاک بر سرمون که حالا چندین گزارش باید باشه و از هزار نفر مسول باید کسب نظرکرد تا چهار تا از اونها بیان و با هوار هوار و بوق بوق یک کاری بکنند.اون میزان تخلف برای چنین گرانفروشی .حالا بماند که با همین پلمپ کلی تخفیف مالیاتی میگیره.
اگه جلوی تخلف چای دبش هم گرفته بودید 3میلیارد دلار از جیب ملت بیچاره ایران به سرقت نمی‌رفت....!!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی