بازدید 20639
هفتاد و دومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

نبرد سنگین و شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در جنوب غزه/تعداد شهدای غزه به ۱۹۴۵۳ تن رسید/ جزئیات نشست محرمانه سران حماس در ترکیه

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 18 December 2023

نبرد سنگین و شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در جنوب غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

704 نظامی از ابتدای عملیات زمینی مجروح شده‌اند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۱:۴۹

 ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که از ابتدای عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه 704 نظامی مجروح شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی شرایط 160 نفر از نظامیان وخیم اعلام شده است.

از سوی دیگر،  ارتش رژیم اسرائیل امروز (دوشنبه) مدعی شد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر) تاکنون ۴۵۸ نظامی خود را از دست داده است؛ همچنین ۱۲۵ نظامی از زمان آغاز حمله زمینی به غزه به دست رزمندگان فلسطینی کشته شده‌اند.

به نوشته وبگاه آی ۲۴ نیوز، ارتش اسرائیل در تازه‌ترین اطلاعیه خود خبر داد که چهار نظامی دیگر این رژیم در غزه کشته شده‌اند.

شب گذشته نیز سخنگوی ارتش اسرائیل اذعان کرد که نظامیان این رژیم از خستگی شدید جنگ در غزه رنج می‌برند و برخی از آنها یک‌ونیم ماه است که در میدان نبرد هستند.

بورل: اسرائیل تمایزی برای حمله به غزه قائل نمی‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۲۰:۴۰

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با اشاره به کشته شدن گروگان‌ها، نمازگزاران و دیگر غیرنظامیان فلسطینی، گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در هدف‌گیری‌های خود در غزه، به طور وحشتناکی تمایز قائل نمی‌شود.

جوسپ بورل در صفحه کاربری خود شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: شاهد «تمایز قائل نشدن» وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: نمازگزاران، سه گروگان اسرائیلی و صدها غیرنظامی دیگر در آخرین عملیات نظامی [رژیم صهیونیستی] کشته شده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «این [کشتار] باید متوقف شود»، اظهار داشت: یک توقف بشردوستانه ضروری است.

نتانیاهو: بودجه دفاعی بزرگترین چالش ما بعد از جنگ است
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۹:۲۳
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز دوشنبه گفته افزایش بودجه دفاعی بزرگترین چالش پیش روی رژیم بعد از پیروزی در جنگ در علیه حماس است.
 
نتانیاهو گفت که اسرائیل با توجه به آنکه توسط «نیروهای افراطی» که قصد نابودی اسرائیل را دارند محاصره شده بایستی بودجه دفاعی خود را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد.
 
نتانیاهو که در مراسم برای تمدید دوره دوم ریاست «عامیر یارون» بر بانک مرکزی حضور داشت گف: «ما باید خودمان را تقویت کنیم. ما نیاز به توانایی برای ایجاد ائتلاف هم در منطقه و هم در خارج از آن داریم. این مسئله مستلزم افزایش قابل توجه در بودجه دفاعی است.»
 
این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که رژیم اسرائیل در حال انجام عملیات زمانی در غزه است. جنگ در غزه اکنون بیش از ۲ ماه است که ادامه داشته و در همان حال، اسرائیل در جبهه شمال نیز با حزب‌الله لبنان درگیر است.
 
نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل طی چند سال توانسته بود بودجه دفاعی‌اش را به صورت مطلق افزایش داده و سهم این بودجه از تولید ناخالص داخلی را کاهش دهد.
 
او گفت که ادامه این سیاست دیگر ممکن نیست چون بودجه دفاعی بایستی سالانه ۲۰ میلیارد شِکِل (معادل ۵.۵ میلیارد دلار) افزایش پیدا کند. به گفته نتانیاهو این میزان افزایش معادل ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد بود.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «بعد از پیروزی در جنگ این بزرگترین چالشی است که با آن مواجه هستیم.»
تعداد شهدای غزه به ۱۹۴۵۳ تن رسید
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۸:۴۳

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهداء و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

 وزارت بهداشت غزه امروز -دوشنبه- اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر، ۱۹۴۵۳ تن به شهادت رسیده‌اند.

همچنین در این حملات ۵۲۲۸۶ تن زخمی شده‌اند.

روسای موساد و سیا با مقام قطری دیدار کردند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۷:۴۷

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز از دیدار «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی این رژیم موسوم به «موساد» و «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به «سیا» با «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دیدار روسای موساد و سیا با نخست وزیر قطر ظهر امروز در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار شده است.

در همین حال منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با دادن امتیازاتی به توافق جدیدی برای مبادله اسرا دست پیدا کنند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب گزارش داده بود که این رژیم در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی محکوم به قتل صهیونیست‌ها در توافق بعدی مبادله اسرا است.

تارنمای "واللا" رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه شب به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد و سرلشکر «نیتسان آلون» مسئول پرونده اسرای صهیونیستی این هفته برای بحث در مورد توافق جدید آزادی اسرا با نخست وزیر قطر در یکی از کشورهای اروپایی دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی مصری مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس آماده آتش بس هستند و اختلافات باقی مانده بر سر جزئیات است.

رسانه‌های صهیونیستی پیش تر گزارش داده بودند، در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا اختلاف نظر وجود دارد.

حماس: سازمان ملل به وظیفه‌اش در حفاظت از تاسیسات بهداشتی غزه عمل کند
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۶:۱۱

 جنبش حماس در بیانیه‌ای , در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی «الشفاء» به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غزه، خواستار عمل کردن سازمان ملل به وظایفش برای حفاظت از تاسیسات پزشکی و بهداشتی در این باریکه شد.

به گزارش خبرگزاری «سما»، در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود در زمینه حفاظت از تأسیسات بهداشتی در نوار غزه، تأمین نیازهای اولیه لازم برای کار کادر درمان و اتخاذ تصمیم‌های لازم برای پاسخگو کردن رهبران رژیم اشغالگر به خاطر جنایات وحشتناک آنها علیه غیرنظامیان فلسطینی و بخش درمان که به طور شبانه روزی در معرض بمباران سیستماتیک قرار دارند، عمل کنند.

حماس تاکید کرد: آخرین مورد از این جنایات، حمله صبح امروز به بیمارستان الشفاء و بیمارستان ناصر در روز گذشته است که منجر به شهادت تعدادی از بیماران و آوارگان شد.

در بیانیه حماس همچنین آمده است: این یک جنایت جنگی وحشیانه و موید میزان بی‌توجهی اشغالگران نازی به نظام و قوانین بین‌المللی لازم الاجرا است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در پی بمباران ساختمان بخش جراحی بیمارستان الشفاء غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۲ شهروند فلسطینی که بیشتر آن‌ها آواره بودند، به شهادت رسیدند.

توپخانه‌ ارتش رژیم صهیونیستی نیز بخش کودکان مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر شد.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در شمال و جنوب این باریکه همچنان ادامه دارد که در اثر آن ده‌ها فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

تبادل آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۶

 منابع خبری از تبادل آتش در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی بار دیگر در اقدامی تجاوزکارانه مناطق الضهیره، الجبین، الخیام و الناقوره را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام با سلاح مناسب، محل تجمع نظامیان صهیونیست و تجهیزات آن‌ها در محوطه پایگاه «الحمرا» را هدف قرار داده است.

منابع خبری همچنین از به صدا در آمدن آژیرهای خطر بعد از نفوذ یک پهپاد به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

در همین، حال چند فروند موشک و راکت نیز از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد و آژیرهای خطر در شهرک های صهیونیست نشین از جمله شهرک «یعرا» به صدا درآمد.

شهادت اسیران فلسطینیِ نوار غزه در بازداشتگاه رژیم اسرائیل
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۱

 یک رسانه صهیونیست از شهادت تعدادی از اسیران فلسطینیِ نوار غزه در یک بازداشتگاه رژیم صهیونیستی خبر داد.

 روزنامه صهیونیستی «هآرتص» نوشت: تعدادی از فلسطینی های ساکن نوار غزه که در طول جنگ اسرائیل در غزه توسط ارتش اسرائیل بازداشت شده و در بازداشتگاه «سدیه تیمان» در نزدیکی شهر "بئر السبع" نگهداری می شدند، به دلیل شرایط نامناسب و سخت بازداشتگاه جان خود را از دست دادند.

پیش از این ایتامار بن گویر وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور اعمال محدودیت های شدیدی را علیه اسیران فلسطینی در زندان ها و بازداشتگاهها صادر کرده بود.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.

همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه ساکنان غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیدند.

افزایش تلفات ارتش اسرائیل به 458 کشته
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۱

ارتش رژیم اسرائیل امروز (دوشنبه) مدعی شد که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر) تاکنون ۴۵۸ نظامی خود را از دست داده است؛ همجنین ۱۲۵ نظامی از زمان آغاز حمله زمینی به غزه به دست رزمندگان فلسطینی کشته شده‌اند.

به نوشته وبگاه آی ۲۴ نیوز، ارتش اسرائیل در تازه‌ترین اطلاعیه خود خبر داد که چهار نظامی دیگر این رژیم در غزه کشته شده‌اند.

مارتین گریفیث: جنگ غزه حتی به وسط راه خود نرسیده‌است
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۰

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل گفت، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه هنوز به نیمه راه نیز نرسیده‌است.

«مارتین گریفیث»، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از زمان حمله هفتم اکتبر جنبش حماس به رژیم صهیونیستی این رژیم با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌است. عملیات‌های امدادی سازمان ملل در غزه از آن زمان تاکنون تقریبا فرو پاشیده‌اند. حدود ۱.۲ میلیون غیرنظامی در مدارس و دیگر ساختمان‌های متعلق به این سازمان در غزه تجمع کرده‌اند و وضعیتی در آنها پیش آمده که حالا برای ۷۰۰ نفر یک دستشویی وجود دارد. دست‌کم ۱۳۶ امدادگر سازمان ملل در غزه کشته شده‌اند. کارکنان بچه‌هایشان را نیز با خود به سر کار می‌آورند تا زنده بمانند یا دست‌کم در کنار یکدیگر بمیرند.

به نوشته فایننشال تایمز، رژیم صهیونیستی اخیرا خواستار استعفای آنتونیو گوترش از دبیرکلی سازمان ملل به خاطر مواضعش درباره حملات حماس شد؛ این رژیم همچنین از تمدید روادید لین هستینگز، هماهنگ‌کننده امدادی سازمان ملل در قدس امتناع کرد. مارتین گریفیث نیز بعدا به خاطر مصاحبه‌اش با سی.ان.ان که در آن از وضعیت غزه به عنوان «بدترین بحران انسانی» تجربه شده توسط خودش یاد کرد، فهمید که رژیم صهیونیستی «از سفر او فورا استقبال نکرد.»

گریفیث در مصاحبه با فایننشال تایمز درباره دلیل این توصیف خود توضیح داد. او گفت: «مکان‌های زیادی دچار درد و رنج وحشتناکی هستند، اما حداقل آنهایی که تاثیر پذیرفته‌اند می‌توانند فرار کنند. در غزه دیگر مردم نمی‌توانند آنجا را ترک کنند. هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند. من این جور چیزها را در سراسر جهان می‌بینم، اما این وضعیت مافوق تصور است و بدتر هم خواهد شد.»

به گفته گریفیث، فاجعه انسانی در غزه در حال ورود به یک مرحله جدید است. او اظهار کرد: «بیماری و گرسنگی حالا دارند تبدیل به عامل اول مرگ و محرومیت می‌شوند.»

آمار تلفات در اثر بیماری شاید چند برابر آمار تلفات ناشی از جنگ و حملات هوایی باشد، اما آمار تلفات جنگ هم تا کنون به میزان چشمگیری کمتر از آنچه بوده، حساب شده‌است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: «ما هنوز باید زیر آوارها را ببینیم. به مجرد آنکه شما شروع به آواربرداری کنید آمار حدود ۱۸۰۰۰ نفری کشته‌ها به شکلی اساسی تغییر پیدا خواهد کرد. در مورد زمین لرزه فوریه در ترکیه آواربرداری آمار کشته‌ها را به دو برابر افزایش داد.»

گریفیث خاطرنشان کرد، سند و مدرکی از اینکه حملات اسرائیل به جنوب غزه با ملاحظه بیشتری نسبت به حملاتش به شمال این باریکه انجام شوند، وجود ندارد.

او افزود: «آنها به ما قول داده بودند و من مایوس شدم. آمریکایی‌ها بر سر این مساله دیپلماسی زیادی انجام دادند. حقیقت امر این است که ما اصلا در جنوب غزه نیز چنین ملاحظه‌ای (به جان غیرنظامیان) را ندیده‌ایم. به عکس، ما حتی شاهد بیشتر شدن بی‌ملاحظگی به جان غیرنظامیان هستیم.»

گریفیث ماه گذشته میلادی طرح ۱۰ بندی را برای آنکه رژیم صهیونیستی خویشتنداری نشان دهد آماده کرد که شامل ایجاد مراکز توزیع کمک‌ها بود. او در این خصوص به فایننشال تایمز گفت: «من این طرح را به سطل آشغال انداختم. خیلی احمق بودم که فکر می‌کردم چنین طرحی معنادار است. ما سرمان را برگرداندیم و حقیقت را فهمیدیم: جنگ هنوز تمام نشده‌است. جنگ حتی به وسط راه خود نرسیده‌است. من فکر نمی‌کنم که هنوز هم این جنگ به نیمه راه رسیده باشد. ما هنوز باید هفته‌ها و هفته‌ها شاهد این جنگ وحشیانه باشیم.»

قبل از شروع جنگ اخیر علیه غزه، در هر روز ۵۰۰ کامیون کمک از گذرگاه‌های مختلف به غزه وارد می‌شدند. روز قبل از انجام این مصاحبه گریفیث با فایننشال تایمز ۱۰۰ کامیون کمک از گذرگاه رفح در مرز با مصر وارد غزه شدند. این گذرگاه ظرفیت مدیریت ورود کامیون‌های بیشتر را ندارد.

گریفیث اخیرا اولویت خود را روی گشایش یک گذرگاه دوم در «کرم ابوسالم» گذاشت. او گفت که اولویت دومش نیز «زدودن درگیری» است. او بیان داشت: «اگر ما به زدودن درگیری ایمان داشتیم می‌توانستیم عملیات عادی‌تری را از سر بگیریم. ما شروع به وارد کردن کامیون‌ها و خالی کردنشان از جمله در رفح و  برخی انبارها در جنوب کرده اما نقاط ایمنی را مجددا شناسایی می‌کردیم و همه آنها شامل انستیتوها، مدارس و بیمارستان‌های سازمان ملل و مکان‌هایی از این قبیل خواهند بود و ما می‌توانستیم کمک‌ها را مرتب‌تر تحویل بدهیم.»

گزارش ایندیپندنت از حجم زیاد خرابی‌ها در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۲:۱۰

مدارس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، منازل، تاسیسات آب، برق و سوخت‌رسانی و مغازه‌ها در غزه همگی یا به طور کامل از بین رفته و نابود شده یا دیگر قابل استفاده نیستند.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی می‌نویسد: نمادهای اصلی زندگی روزمره در بسیاری از مناطق نوار غزه با بمبارانی که به سومین ماه خود می‌رسد، از بین رفته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا با اشاره به بمباران بی ‌رویه، آن را محکوم کرد؛ مساله‌ای که بسیاری از فلسطینی‌ها احساس می‌کنند هر اتفاقی که در آینده بیفتد ممکن است خیلی دیر باشد.

"دیانا باتو"، وکیل فلسطینی و مشاور حقوقی سابق سازمان آزادی بخش فلسطین می‌گوید: تخریب انجام شده است. غزه اکنون دیگر قابل بازسازی نیست. خرابی‌ها و تخریب فیزیکی را نمی‌توان درست کرد.

وی که با سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در جریان آخرین مذاکرات صلح فلسطین و این رژیم در ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ کار کرده بر این باور است که درگیری کنونی در غزه به درجه‌ای رسیده که بازگشتی برایش قابل تصور نیست.

او ادامه داد: فرض کنید که بمباران همین فردا تمام شود. اکثر منازل غیرقابل سکونت هستند. خوب این همه آدم را کجا می‌فرستید؟ چطور می‌خواهید برایشان خانه تهیه کنید؟ مغازه‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس کجا هستند؟ برای بازسازی مکان‌های قابل سکونت چندین سال طول می‌کشد و مردم در این بازه زمانی باید کجا بروند؟

سازمان ملل اعلام کرده که از آژانس تحلیل ماهواره‌ای خود UNOSAT استفاده کرده و مشخص شده بخش اعظم زیرساخت‌های اصلی غزه از زمان حملات اکتبر ویران شده است.

بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، این تصاویر شامل دستکم ۶۰ درصد از تمامی واحدهای مسکونی و ۵۰ درصد از تمامی زیرساخت‌های شمال غزه می‌شود. این زیرساخت‌ها شامل منازل، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و دانشگاه‌هاست.

بیش از ۷۷ درصد از بیمارستان‌های غزه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر غیرفعال هستند و از هر ۱۰ فلسطینی ۹ نفر طبق برنامه جهانی غذا هر روز غذا نمی‌خورند. گفته می‌شود بیش از ۸۵ درصد از جمعیت غزه، حدود ۱.۹ میلیون نفر، آواره شده‌اند.

سازمان ملل در ادامه هشدار داده که فروپاشی زیرساخت‌های غیرنظامی با خود یک فروپاشی قریب‌الوقوع جامعه فلسطینی را به همراه دارد.

یکی از سخنگوهای آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاورنزدیک (آنروا) نیز گفت: ما شاهد آغاز فروپاشی نظم مدنی در فلسطین هستیم. مردم به شدت خشمگین، به شدت گرسنه و نگران هستند. مردم به یکی از مراکز اصلی توزیع غذا در خان یونس می‌روند و بدون آنکه منتظر بمانند برای خود غذا می‌گیرند.  

"ژولیت توما"، مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل گفته که غزه دیگر قابل سکونت نیست. این چالش برانگیزترین لحظه در تاریخ سازمان ملل و آنرواست. مردم غزه به تاریکترین ساعت زندگی خود رسیده‌اند. این درگیری به هیچکدام از درگیری‌های قبلی در این باریکه شباهتی ندارد. هیچ جایی برای کودکان یا انسان وجود ندارد. آنها در یک جهنم زندگی می‌کنند.

مذاکرات مثبت موساد و قطر درباره تبادل اسرا
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۰:۴۲

سازمان رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت اشغالگر در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی «خاص» در توافق تبادل آتی است، از جمله اسیرانی که به اتهام کشتن اسرائیلی‌ها محکوم شده‌اند.

 این رسانه‌ عبری زبان در این باره از اقدام جدی کابینه رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم با حماس به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار محاصره شده غزه خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این اقدام درپی افزایش فشار بر کابینه رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات انجام شده‌است.

در همین راستا، سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد که کابینه این رژیم به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به توافق با حماس، همه گزینه‌ها از جمله آزادی «اسرای خاص» را که با محکومیت طولانی مدت مواجه هستند، بررسی می‌کند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی از مذاکره درباره آزادی این دسته از اسرا در چارچوب توافق قبلی خودداری می‌کرد.

کان به نقل از مقامات دولتی رژیم صهیونیستی گزارش داد: دیدار جمعه رئیس موساد و نخست وزیر قطر در اسلو تنها آغاز است و راه همچنان طولانی و دشوار است.

این منابع اعلام کردند که دیوید بارنیا، رئیس موساد به عنوان بخشی از مذاکرات برای تمدید توافق تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس، طی روزهای آینده بار دیگر با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در یک کشور اروپایی دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، رئیس موساد پس از دیدار با نخست وزیر قطر خطوط احتمالی برای دستیابی به توافق را بررسی و چراغ سبز را برای پیشبرد آن با میانجی‌ها دریافت کرد.

این شبکه به نقل از منابع مطلع از محتوای دیدار بارنیا و نخست وزیر قطر گزارش داد که محمد بن عبدالرحمان از رئیس موساد خواسته تا ابتکار عمل را برای ارائه پیشنهاد رژیم صهیونیستی به دست بگیرد.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی خطوط کلی یک توافق احتمالی را به میانجی‌ها ارائه کند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز اعلام کرد که گفت وگوهای مثبتی میان رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر درباره تبادل اسرا انجام شد.

شبکه ۱۲ رژیم اشغالگر گزارش داد که خطوط کلی توافق جدید احتمالی شامل ارائه دستورالعمل‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی است و از میانجی‌ها می‌خواهد توافقی را تنظیم کنند که شروط این رژیم را در نظر بگیرد.

طبق گزارش این شبکه، رژیم صهیونیستی اصرار دارد که اسرای زن آزاد شوند و به محض پایان توافق، جنگ را ادامه دهد.

این در حالی است که دو منبع امنیتی مصری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آماده آتش‌بس و آزادی اسرا هستند، اما همچنان بر سر نحوه اجرای آن اختلاف نظر وجود دارد.

این دو منبع به رویترز اعلام کردند، مصر و قطر که پیش از این درباره آتش‌بس یک هفته‌ای و آزادی اسرا میانجیگری کرده بودند، بر افزایش کمک‌ها و باز کردن گذرگاه «کرم ابو سالم» قبل از شروع هرگونه مذاکره برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید اصرار دارند.

هلاکت ۴ نظامی دیگر صهیونیست در غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۰:۴۱

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد، ۴ نظامی دیگر این رژیم در جریان تجاوز زمینی به غزه به هلاکت رسیدند.

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ۴ نظامی دیگر این رژیم در جریان درگیری‌ها در جنوب غزه به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، شمار نظامیان صهیونیست که از آغاز تجاوز زمینی این رژیم به غزه کشته شدند به ۱۲۶ نفر رسیده است.

پیش تر رسانه‌های صهیونیستی از زخمی شدن هزاران نظامی این رژیم در جریان تجاوز به غزه خبر داده بودند.

جزئیات نشست محرمانه سران حماس در ترکیه
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۰:۴۱

سازمان رسمی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی است که نشست محرمانه رهبران حماس هفته گذشته در ترکیه برگزار شد.

 این رسانه عبری افزود: بر اساس آنچه وبگاه صهیونیستی‌«i۲۴» گزارش داد، در این دیدار صالح العاروری، معاون رهبری حماس و خالد مشعل، رهبر حماس در خارج حضور داشتند.

این رسانه اشاره کرد که العاروری از محل اقامت دائم خود در بیروت وارد ترکیه شد، در حالی که مشعل از محل اقامت خود از دوحه، پایتخت قطر، به ترکیه رفته‌ بود.

این سازمان گزارش داد که مقامات دیگری از رهبری حماس نیز در این نشست شرکت کردند و ترکیه از اجلاس سران حماس حمایت کرد که احساس امنیت کافی برای برگزاری آن در خاک این کشور داشتند.

به نظر می‌رسد هدف از این نشست هماهنگی مواضع در خصوص ادامه جنگ چه در صحنه غزه و چه در عرصه لبنان و امکان مذاکره بر سر معامله دیگر مبادله اسیران بین حماس و اشغالگران بوده‌است.

سازمان رسمی رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رهبری حماس تصمیم گرفت این نشست را در یک کشور ثالث برگزار کند، نه از طریق روش‌هایی مانند ویدیوکنفرانس یا تماس‌های تلفنی رمزگذاری‌شده و این نشست در مکان‌هایی برگزار شد که اشغالگران در آنها نفوذهای اطلاعاتی ندارند.

بازداشت ۱۰۰۰ فلسطینی از آغاز تجاوز به غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۰:۳۲

 در تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه اعلام کرد، ۱۰۰۰ فلسطینی از آغاز تجاوز به غزه در این باریکه بازداشت شده‌اند.

هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.

پیش تر وزارت بهداشت فلسطین در رام الله در آماری اعلام کرد، از ۷ اکتبر تا ۱۵ دسامبر ۱۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند.

نبرد سنگین و شدید نیروهای مقاومت و ارتش اسرائیل در جنوب غزه

رسانه ها از نبرد شدید میان مبارزان فلسطینی و نظامیان متجاوز رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر می دهند.

 ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت چهار نظامی دیگر خود در نبردهای جاری در نوار غزه خبر داد.

با هلاکت این چهار نظامی، شمار کشته های اعلام شده ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون به ۴۵۸ کشته افزایش یافت که ۱۲۶ نفر از آن ها در درگیری های زمینی کشته شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می کند، با آماری که بیمارستان های این رژیم ارایه می دهند، اختلاف زیادی دارد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تداوم انتقال نظامیان زخمی ارتش اسراییل به بیمارستان‌های این رژیم اعلام کرد که اختلاف فاحشی میان تعداد زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می کند با آماری که در لیست بیمارستان ها ثبت می‌شود، وجود دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز همچنین از زخمی شدن یکی از نیروهای ویژه این رژیم در جنوب باریکه غزه خبرداد و حال وی را وخیم اعلام کرد.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که شماری از نظامیانی که در نبردهای نوار غزه زخمی شده بودند، به علت ابتلا به یک باکتری مقاوم، در بیمارستان های رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید.

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه براساس دستور العمل این رژیم و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می شود و نام های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده ها نیست.

عضو ارشد حماس: حمایت محور مقاومت از غزه هوشمندانه است

 اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس یکشنبه شب گفت که الگوی اثربخشی محور مقاومت در حمایت از غزه هوشمندانه است.

 اسامه حمدان گفت: الگوی اثربخشی مقاومت در لبنان و عراق در حمایت از غزه هوشمندانه و به صورت صعودی در حال افزایش است. محور مقاومت هماهنگ است و این اتحاد برای این نبرد و نبردهای آینده مهم است.

وی افزود: اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که اختلاف بین (رژیم) اسرائیل و واشنگتن در شکل است و نه محتوا، زیرا این دو با ادامه جنگ موافقت دارند.

عضو ارشد حماس اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که می‌خواهد رهبران حماس را در خارج از کشور ترور کند و باید بداند که هیچ جنایتی بدون مجازات وجود ندارد.

حمدان همچنین گفت که با وجود خواست نتانیاهو آمریکایی‌ها تمایلی به گسترش نبرد ندارند.

وی افزود: بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود و ما به جای این کار بایستی برای مقاومت در برابر اشغالگران متحد شویم.

این عضو حماس اضافه کرد: در حال حاضر خشم در خیابان‌های اسرائیل به دلیل عدم آزادی اسرا و کشته شدن ۳ نفر توسط گلوله‌های سربازان این رژیم موج می‌زند.

حمدان با تاکید براینکه مقاومت فلسطین می‌تواند ماه‌ها مقاومت کند، گفت: موضع ما قاطعانه است و آن این است که قبل از توقف تجاوز و جنگ هیچ صحبتی از مذاکره نخواهد بود.

آمار تفکیکی وزارت بهداشت غزه از شهدای جنگ

 وزارت بهداشت فلسطینی در رام الله میگوید که از 18.800 نفر که طی  7 اکتبر تا 15 دسامبر به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند 70 درصد آنها زن و کودک هستند.

براساس گزارش سی ان ان، این وزارتخانه همچنین گفته که بیش از 300 نفر از کارکنان بخش درمان، 86 روزنامه نگار، 135 نفر از کارمندان سازمانل ملل و تقریبا 35 نفر از کارکنان بخش شهری در میان قربانیان هستند.

وزارت بهداشت فلسطینی اضافه کرد که بیش از 51100 نفر مجروح شده اند با دهها مجروح دیگر که احتمالا شمارش نشده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کردند که از 36 بیمارستان غزه تنها یک هشتم آن به صورت جزئی فعال هستند که نرخ اشغال در بخشهای بستری آن 206 درصد و در بخشهای ویژه 250 درصد است.

روز 19 آذر وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که تا کنون 22 هزار هدف را در غزه هدف حملات خود قرار داده است.

شمار تلفات زمینی نظامیان صهیونیست به ۱۲۲ کشته رسید

 ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه(دیروز) به کشته شدن دو تن از نظامیان خود در درگیری با مبارزان فلسطینی در نوار غزه اذعان کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که از آغاز نبرد زمینی(دو هفته پس از آغاز جنگ غزه) تاکنون شمار نظامیان کشته شده این رژیم در نبرد زمینی به ۱۲۲ نفر رسید. 

بنابر گزارش شبکه المنار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه (دیروز) از زخمی شدن شش نظامی این رژیم در نبرد زمینی در غزه خبر داد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
مغز براندازان هم اکنون
فلسطین که حجامت شد. اگه یمن هم حجامت بشه، برای دنیای آزاد و متمدن خیلی خوب میشه

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.

تشخیص
واشر سر سیلندر مغز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بر اساس یک نظر سنجی. 75 درصد مردم ایران. حدود65 میلیون نفر اگر همین امروز می توانستند از این کشور فرار می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ناشناس 12:1
واقعا شما نیا به متخصص مغز داری با این اماری که درست کردی
ممل آمریکایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بر اساس یک نظر سنجی ۷۰ درصد مردم ایران اصلا توی هیچ نظر سنجی شرکت نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ارزش جواب دادن نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چه اصطلاح جالبی حجامت خوب آمدی
اینجور به این قضیه فکر نکرده بودم
دمت گرم برای اولین بار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
متخصص مغز،آبو بریز اونجاکه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
وحشی های امریکایی و اسراییلی خبری از قوانین بین المللی جنگ ندارد فک می کنند جنگ یعنی کشتن غیرنظامیان با هر وسیله ای
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عجیبه نظرات مخالف این خود متخصص مغز پندارو نمیزنی و توی خبرهای مهم نظر اول رو که بیشترین بازدید رو داره تیتر میکنی.
نکنه خود تابناک متخصص مغزه
ادم بدبخت همیشه بدبخت است اگر یک سال دیگه دوام اورده بودند میتونستند تا زیر کاخ نخست وزیر اسراییل تونلهارا ادامه دهند در ان صورت نتا نیا هو را کت بسته میاوردند غزه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بدبخت ها از ترس حماس سه تا خودشونو کشتند چقدر شجاع هستند ارتش چهارم جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
علی کریمی کجاست؟
اکنون
ودراین برهه حساس از تاریخ
که تا فروپاشی و متلاشی شدن اسرائیل چیز باقی نمانده است.
یک چای دبش
بزن با.....
بنده اگر نظامی بودم
از موشک های که داشتم از جمله هایپرسونیک برای زدن برج های مسکونی و تجاری تل آویو استفاده می کردم و قهرمان جهان اسلام می شدم. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
فیلم آمریکایی زیاد نبین آمریکا دشمن ما هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
شکر خدا که نظامی نبستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
اون 15 مثبت انشالله جنگ یک روز نصیبتون بشه
«... اعلام کرد که نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در غزه نزدیک به یک‌هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.»

حالا کاری با راست یا دروغ بودن ادعای رئیس ستاد ارتش اسرائیل نداریم ولی چیزی که او ادعا کرده هزار نفر از نیروهای حماس است نه هزار فلسطینی.
هنیه الان در ترکیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
پناهیان و پسرش کجان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
حکومت ترکیه حماقت بزرگی مرتکب شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ترکیه بلده از آب گل آلود چطور ماهی بگیره شما نگران نباشید.
تابناک هم مثل رسانه های همسو، هر بار که خبری در باره تلفات ارتش اسرائیل منتشر می کند بلافاصله بعد از آن یک متن تکراری ده پانزده سطری در باره این که تلفات واقعی بیشتر از این آمار است می نویسد که تنها در اغلب مواردکلماتش هم شبیه روزهای قبل می باشد بلکه عین متنی است که بعضی سایت های دیگر هم منتشر می کنند.

پیشنهاد می کنم برای صرفه جویی در وقت خودتان و خوانندگان این متن را به صورت فشرده و در یک سطر بنویسید. مثلاً: قطره چکانی، ترس از واکنش ها، اختلاف فاحش، لیست بیمارستان ها، وخیم، اجازه ویژه، آمار واقعی کشته شده ها.
کشتن سرباز اسرائیلی توسط حماس و کشتن زن و بچه ها از سوی اسرائیل
اسراییل تا زمانیکه حماس نابود نشود جنگ را ادامه خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
حرفهها باد هوا است. مثل همون نتانیاهو که گفت هیچ اتش بسی نیست و بعد مجبور شد آتش بس کنه
اسمال وسدحسن ونخاله کجاین؟
اگرتشکیل جلسه محرمانه بودشماازکجافهمیدید؟
بر خلاف مردم ترسوی اسرائیل که تا تقی به توقی می خورد به پناهگاه ها می روند و ارتش خود را به میدان جنگ می فرستند در غزه دو میلیون آدم وجود دارند که حاضرند جان خود را فدای محافظت از نیروهای حماس بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
چون از دینداری بی اطلاع هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
این نشانه داشتن عقل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بخداکه خود خدا هم تعجب کرده ازاین حرفها
سخت در اشتباه هستید، سخخخخخت ??
چقدر زود جنگ از شمال غزه به جنوب باریکه رسید.
کار حماس بلاشک‌ تمام است
اسرائیل بزودی جنوب غزه و جنوب لبنان رو میگیره
سرزمینهایی که در جنگ فتح می شود متعلق به کشور فاتح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
عجب:)
اگر شما حزب الهی های خود خوانده ایران بگویید ماست سفید است ما می گوییم سیاه است .از بس بدی از شما دیدیم دیگر هیچ هیچ اعتمادی به شما نداریم .شما که رسماً تهمت زدن را جایز میدانید .
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
خدا صبوره
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی