بازدید 2555

شورای امنیت حمله تروریستی راسک را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به کلانتری راسک، تاکید کرد که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 17 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در خصوص حمله تروریستی به کلانتری راسک در سیستان و بلوچستان صادر کرد.

طبق این بیانیه اعضای شورای امنیت حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران در 24 آذر ماه را به شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

در بیانیه اعضای شورای امنیت آمده است که اعضا مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرده و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است.

آن‌ها بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند. آنها از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است.

آن‌ها مجدداً بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی